Zamknij

Skarbiec Fajansu prawie gotowy, ale znów droższy. Radni obudzili się, że jest... niepotrzebny

15:00, 25.04.2023 Aktualizacja: 17:52, 25.04.2023
Skomentuj Fot. Rewitalizacja Włocławek. Fot. Rewitalizacja Włocławek.

Budowa Interaktywnego Centrum Fajansu, będzie droższa o kolejne 1,6 mln zł, bo wykonawca wystąpił o waloryzację umowy. W związku z tym, mimo że finał prac już za moment, część radnych teraz pyta, czy inwestycja w ogóle jest potrzebna. 

Skarbiec Fajansu powstał w budynkach dawnego banku u zbiegu ul. Żabiej i Królewieckiej

Prace budowlane rozpoczęły się pod koniec 2021 r. i właśnie odbiegają końca. Za kilka tygodni obiekt zostanie oddany do użytku: Tak wygląda w środku Skarbiec Fajansu. "Ostatnie szlify przed odbiorem" (FOTO) 

Na dzisiejszej sesji rady miasta, okazało się, że inwestycja będzie droższa o kolejne 1,6 mln zł, bo wykonawca wystąpił do urzędu miasta o podwyżkę tłumacząc to wojną i gwałtownym wzrostem cen.

Radni zgodzili się na przekazanie dodatkowych środków, co oznacza, że koszt budowy Skarbca Fajansu sięgnie nieco ponad 23,5 mln, czyli o ponad 5 mln zł więcej niż pierwotnie planowano, ale nie obyło się bez długiej dyskusji nie pozbawionej wzajemnych złośliwości.  

Fajans można już oglądać w muzeum przy Słowackiego

Dyskusję zaczął radny PiS Józef Mazierski, który stwierdził, że  uratowanie dawnego banku u zbiegu ul. Żabiej i Królewieckiej i stworzenie w nim Centrum Fajansu jest niezasadne i nieekonomiczne. Zwrócił uwagę, że nie wiemy, ile będzie kosztowało utrzymanie obiektu. Przypomniał, że fajans można już oglądać w muzeum przy Słowackiego. Przyznał, że nawet tam dzwonił i pytał jakie jest zainteresowanie ekspozycją. 

Janusz Dębczyński (PiS) radził nie płacić wykonawcy więcej, ale oddać sprawę do sądu. Krzysztof Grządziel (Lewica) stwierdził, że koszty budowy Centrum Fajansu są "co najmniej dwa razy za wysokie, ale takie są realia", bo "mamy co raz mniej rzetelnych firm" i "nie ma ludzi do pracy". 

Zastępca prezydenta Krzysztof Kukucki w reakcji na wypowiedź Józefa Mazierskiego przypomniał, że większość radnych w przeszłości poparła budowę Centrum Fajansu, głosując za przyjęciem Gminnego Programu Rewitalizacji.

Trochę ze smutkiem słucham tych wypowiedzi, że niepotrzebnie, że źle się stało, bo musimy mieć świadomość, że uratowaliśmy ten zabytek, a przecież nie trzeba nikogo przekonywać, że Włocławek na nadmiar zabytków nie cierpi. Każdy taki budynek jest na wagę złota

- przekonywał Kukucki.

Przypomniał, że na uratowanie banku miasto otrzymało 11 milionów unijnego dofinansowania, umowę na roboty podpisywano w tańszych realiach, w 2021 roku, a w 2022 roku Sejm wprowadził obowiązkową waloryzację wynagrodzenia.

- To nie jest bezrefleksyjna waloryzacja.  Każdy taki wniosek wykonawcy analizujemy i nie pozwalamy sobie, żeby ponad wskaźniki dozwolone prawem wypłacić publiczny grosz - zarzekał się Kukucki.

Wreszcie zasypał radnych pytaniami: - Dlaczego Toruń może mieć muzeum piernika? Dlaczego całe wycieczki jeżdżą, żeby robić sobie ciasto i wypiekać? Dlaczego do Włocławka nie mogą przyjeżdżać wycieczki, żeby nauczyć się,  w jaki sposób realizować wzornictwo przemysłowe? Dlaczego my też nie możemy być dumni z naszego miasta i naszego dziedzictwa? Dlaczego, jak te sroki, patrzymy na ten Toruń, jakby tam nie wiadomo co było? - mówił. 

Wiceprezydent Monika Jabłońska, jako pełnomocnik prezydenta ds. rewitalizacji przekonywała, że błędem jest utożsamianie Skarbca Fajansu z kolejnym muzeum fajansu. 

Zastępczyni prezydenta Domicela Kopaczewska stwierdziła, że radni krytykujący Centrum Fajansu "nie kochają swojego miasta". - Każde miasto musi znaleźć dla siebie sposób na 21. wiek, żeby się rozwijać. Dla nas jest tym m.in. fajans - mówiła. 

- Jak możecie na te ulice zaprosić państwo osoby z zewnątrz? - komentował słowa władz miasta radny Zbiegniew Lewandowski z PiS

Wtórował mu Krzysztof Kowalski (PiS)

Jak wygląda ul. Żabia? Jak wygląda Cyganka, róg 3 Maja i Tumskiej? Dlaczego nie zależy wam na tamtych obiektach? A gdzie będziecie zapraszali mieszkańców innych miast, żeby postawili autobus, jak przyjadą na wycieczkę do Centrum Fajansu? Na 3 Maja, Na Cygance? Może na Żabiej? Na tym ma polegać rewitalizacja, żeby był jeden punkt, a wokół wszystko byle jak?

- pytał radny. 

Temat zakończył się obietnicą zorganizowania wycieczki dla radnych do Centrum Fajansu jeszcze przed oficjalnym otwarciem. 

Inwestycję realizuje konsorcjum firm: "KA-BO" Karol Borkowski i Zakład Budowlany MS-BUD z Włocławka.

(G.S.)
Dalszy ciąg materiału pod wideo ↓

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(53)

Anna2Anna2

15 27

Panie Radny,parking dla autobusów jest pod mostem. Szuka Pan dziury w całym. Ciągła zmiana opcji politycznej nie jest zdrowa.

15:58, 25.04.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

tylko kasatylko kasa

4 1

Nie chodzi o opcje polityczne. Chodzi o to, że wykonawca Ka-Bo Karol Borkowski ma tego samego właściciela, co spółka Energianova, która będzie budowała spalarnię śmieci na Kazimierza Wielkiego. Oczywiście, że miasto będzie powiązane z tą inwestycją - musi chociażby zapewnić inwestorowi dostawę opału i zadeklarować ilość odbieranego ciepła, być może będzie także poręczycielem kredytu. Jak zatem Kukucki mógłby nie zadbać o interes przyszłego wspólnika i nie dosypać mu drobne 1,6 miliona?
PiS obudził się teraz z ręką w nocniku, bo zrobił się dobry i mocno przyszłościowy układ, ale oni nic z niego nie będą mieli - stąd nagła zmiana frontu w sprawie tego nieszczęsnego skarbca.

20:31, 25.04.2023

Piotr K. Piotr K.

33 37

Kukucki dobrze mówi. Mentalność radnych z PISu na poziomie jak zawsze. Oni wszyscy chcą, żebyśmy wyemigrowali, dlatego nie chcą w tym mieście rozwoju.

16:00, 25.04.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Piotr KPiotr K

31 12

Zapomniałem dodać, tylko wille chcą dla siebie.

16:00, 25.04.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

oooooooooooooooooooooo

2 2

tak jak PO i lewica

10:19, 26.04.2023

Matylda89Matylda89

28 27

Panie Kukucki, ma pan rację, przykro słyszeć teraz takie komentarze . Centrum na zdjęciach wygląda super, może jak skarbec zostanie otwarty, to radni zmienią zdanie .

16:04, 25.04.2023
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

jaki skarbiec jaki skarbiec

8 12

Kto wymyślił taką gł u pią nazwę ? Chyba na jkim partyjnym plenum tworzą takie id iot yz my ?????
Fabryke fajansu nie pobudują , a nie muzea i parklety ...

16:20, 25.04.2023

to ile???to ile???

3 2

ile razy można dopłacać do każdej inwestycji, wygląda jak wygląda za tyle milionów a i tak tłumów tam nie będzie

09:01, 26.04.2023

ItdItd

11 13

Zaco wiemy.komu i ille,nie,czemu to był priorytet też nie wiemy czy ktoś z mieszkańców Miasta prosił oto że bez tego nie może żyć,nie . czy ktoś pyta mieszkańców o to jak mają być budżetowe pieniądze uzyte widać że nie trzeba dać zarobić fikcyjnemu przetargowi upadającej firmy powstałej głównie nataka potrzebę.wloclawek jak malowany ale nie pomalowany

16:07, 25.04.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ida idaida ida

25 17

Panie Kowalski ale kamienice w programie rewitalizacji śródmieścia są odnawiane. To wymaga czasu i pieniędzy i pan o tym wie, to po co pan używa argumentów sprzed 20 lat, w jeden dzień śródmieścia całego pan nie zmieni. I po co teraz nagle te nieprzyjemne komentarze na temat Skarbca Fajansu? Wybory idą, i trzeba ponarzekać na wszystko, nawet jeżeli to wszystko jest dobre?

16:08, 25.04.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

StanisławStanisław

31 24

Brawo panie Kukucki za odważne słowa! Koniec z wycieczkami do Torunia, kultywujmy własne, a nie obce! Kukucki ma wizję, wizję, która ma przyszłość! Takiej wizji nie ma żaden z radnych, którzy zresztą siedzą tam wiadomo po co. Szczerze cieszę się, że moje miasto zmienia się na lepsze i że będę miał gdzie dzieci zabrać bez konieczności opuszczania miasta!

16:14, 25.04.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

noooonoooo

7 9

dobry kawał o tych wizjach ....a może telewizjach ? Jaki bedzie następny kawał ?

16:18, 25.04.2023

GoskaGoska

29 15

najlepiej nic nie robic a potem płakac ze miasto sie wyludnia i ze mamy syf kiłę i mogilę

16:18, 25.04.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WwwWww

50 12

Budynek jak najbardziej należało ratować, ale na zupełnie inne cele. Salę Ślubów, Wydział Komunikacji, Centrum Finansowe

16:20, 25.04.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

11111111

4 2

Budynek pusty i dewastowany od 20 lat,teraz remontowany za nasze pieniądze ,najpierw doprowadza się do całkowitego rozpadu a potem się ratuje za nie swoje-kolejny cud nad Wisłą,komu gratulować ???

09:56, 26.04.2023

Zbigniew W.Zbigniew W.

23 22

Moim zdaniem warto dołożyć pieniądze. To miejsce ma potencjał do tego, aby ożywić kulturę Włocławka i z czasem nawet stać się symbolem miasta, którego fajans jest znany przecież na całym świecie. Szkoda, że fajans przez ostatnie dekady był tak zaniedbany, ale dobrze widzieć, że nie brakuje nam także ludzi, którzy jak - w tym przypadku pan Kukucki i Pani Kopaczewska - starają się kultywować tradycję i zapobiec całkowitej jej wymarciu. Komentarz Pani Kopaczewskiej na temat radnych PISu bardzo trafny.

16:24, 25.04.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KujawiokKujawiok

18 15

Zamiast wydawać kasę na banderowców odbudowali by lepiej zamek w Bobrownikach.

16:25, 25.04.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Pozytywnie Pozytywnie

17 10

To chłopstwo co chodzi które nawet książek nie czyta bo skończyło swoje szkoły podstawowe plus minus jakieś przyuczenie do zawodu to nawet mentalnie może nie pasować do Torunia ale będą krytykować że coś się zmienia pozytywnie może to wysepka w morzu brudu ale pozytywnie.

16:29, 25.04.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

elektrykelektryk

21 18

Interaktywne Centrum Fajansu to pomysł rozwojowy i potrzebny dla miasta. Miasto to nie tylko przemysł, ciepłownie i fabryki atomowe, w tym mieście nigdy przemysłu nie brakowało. Co oni płaczą, chyba naprawde nienawidzą tego miasta i jego ludzi.

16:29, 25.04.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xxxxxxxx

23 13

Cholera sfajdałem się wrażenia ze radni się domyślili że Muzeum Fajansu jest tak potrzebne jak dziury na moście we Włocławku.

16:33, 25.04.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WukoWuko

21 15

Ile razy w roku pójdziesz do centrum fajansu ?no raz!i to tylko z ciekawości przecież to nie jest jadłodajnia gdzie codziennie się chodzi na obiady. Włocławek muzea mi stoi ,zamiast budować nowe zakłady pracy gdzie by ludzie mieli pracę

16:33, 25.04.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

xxxxxx

10 6

Odpowiedz na pytanie; Ile razy w życiu mieszkaniec Krakowa chodzi do Muzeum Narodowego? Zlikwidować? Muzea, podobnie jak książki, nie są dla wszystkich elektoratów.

17:33, 25.04.2023

tak   się  rządzitak się rządzi

23 8

muzeum nieudaczników postawić a przed wejściem pomnik naszego guru na cokole

16:34, 25.04.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

okonokon

0 0

Muzeum PRL, darmowa wycieczka po "starowce"!

11:14, 26.04.2023

XcvXcv

17 12

Radny bezradny Mazierski się odezwał wnuki naw a nie dyrdymały wymyślasz

16:36, 25.04.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do powyżejdo powyżej

16 9

bo to muzeum przecież nie dla Włocławian tylko dla osób odwiedzających będzie, chodzi o turystykę

16:38, 25.04.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Yes!!! Yes!!!

4 4

Najpierw należy zadbać o tych, którzy tutaj u dziadka mieszkają, a dopiero o gości!
Tak robić powinien RACJONALNIE myślący rządca!
A te pouczenia ratuszowe - zostawcie dla siebie!
Tak! Dla siebie!

19:04, 25.04.2023

,, "nie ma ,, "nie ma

19 9

A co robi w urzędzie ta armia urzędników POciotek i POciotków którzy o kosztorysowaniu inwestycji maja POjęcie na POziomie zebrania partyjnego ? Kto personalnie zatwierdzil ten projekt do realizacji ??????
Bo chyba sam się nie zatwierdził tak jak elewacja na starej hali ?
Czas by wyborcy usłyszeli nazwiska tych kosztorysantów i zatwierdzających zbędne i spartolone projekty projekty na koszt podatników !!!!
Strach sobie wyobrazić co bedzie się działo ze składowiskiem śmieci i spalarnią na terenie MPEC ?
A tu hala i basen już zaczynają wymagać remontów !!!!
Wojtkowskie i Kukuckie inwestycje bedą spłacały nasze praprawnuki ???????????

16:46, 25.04.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

radny Józekradny Józek

11 6

ha miałem rację, że Mazierski wcześniej komentował na DD. Już czytałem gdzieś te słowa " nieekonomiczne i nie wiadomo ile będzie kosztowało utrzymanie obiektu" Wszyscy wyborcy PiS-u myślą tak samo. Nic co z założenia jest inwestycją rozwojową, nie będzie na początku ekonomiczne! Po to się do czegoś dopłaca, aby przyniosło to zyski w inny sposób! To się nazywa kapitał kulturowy. A nawet jeżeli trzeba do czegoś dopłacać i nie ma zysków, to czy warto zapomnieć o tradycji i historii, bo miasto będzie musiało do utrzymania obiektu opłacać 5 osób? Jakby już teraz na bezużytecznych posadkach siedziało miało urzędników.

16:49, 25.04.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

rycerz Krzysztofrycerz Krzysztof

16 23

Kukucki to prawdziwy wojownik, walczy zacięcie o swoje racje i nie da się Toruńskiemu piernikowi, szacunek dla naszego zastępcy ds. inwestycji. Nie boi się powiedzieć prawdy!
Kopaczewska ładnie uciszyła pisiorkow hehe

16:54, 25.04.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mieszkaniecmieszkaniec

28 13

17:00 minęła, urzędasy poszły do domu, więc czas na normalne komentarze mieszkańców:

Tak, mają rację, to muzeum nie jest do niczego potrzebne i pies z kulawą nogą tam nie przyjdzie. Gdyby Maruś był w opozycji, a inna władza realizowałaby ten pomysł to pierwszy by piał, że to wyrzucanie pieniędzy w błoto i niegospodarność.

17:14, 25.04.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

odp do mieszkancaodp do mieszkanca

12 12

Panie mieszkaniec, nie jestem urzędnikiem, i się nie zgadzam. Pozdrawiam.

17:19, 25.04.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

realiarealia

12 6

fajansiarstwo to teraz prowadzi kafę śródmieście , to dopiero cud , a thu obrzydliwcy

17:21, 25.04.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

atletaatleta

12 11

Panie Krzysztofie, wypowiedź bardzo na miejscu. W robieniu fajansu jest niemniej frajdy, co w wypiekaniu pierników. Ten potencjał trzeba wykorzystać, a na pewno przynajmniej spróbować. Włocławek jeszcze nie umarł.

17:31, 25.04.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Tyle milionów Tyle milionów

0 1

Jeszcze nie umarł. QQ go nie postawi na nogi swoimi odlotowymi pomysłami. Najpierw trzeba postawić na rozwój miasta, a nie tylko ławeczki, place zabaw.

07:41, 26.04.2023

RozczarowanieRozczarowanie

15 8

Gdyby nasz fajans miał taki potencjał turystyczny, o jaki jest posądzany, to w centrum miasta działałaby od dawna restauracja z fajansowym wystrojem, fajansowymi pamiątkami. Błędem jest założenie, że skarbiec rozbuja popyt turystyczny na Włocławek. Niestety pomysłodawcy zapomnieli o całej reszcie, która jest potrzebna. Będzie dworzec, ale po wyjściu z dworca co? Żadnego oznakowania przy wyjściach, w którą stronę trzeba iść (a można postawić przy wyjściach z tunelu, że do muzeum tyle metrów, do ckbb tyle, jakąś mapkę orientacyjną), na mieście też oznaczenia brak, nie ma szaletów miejskich, chyba, że na dworcu będą..., ale w centrum też powinny być. Miasto turystyczne musi mieć kilka ciekawy punktów przyciągających uwagę. A co poza tym skarbcem jest? Bulwary w tragicznym stanie, sypią się. Gastronomia też raczej leży, więc gdzie ci prognozowani turyści mają iść po zwiedzaniu? Wieloletnie przygotowanie się do rozwoju turystyki zastąpiono jednym obiektem. I spotka pomysłodawców rozczarowanie. I te 23 miliony można było wydać inaczej. Ale już wydane i będzie, co ma być.

17:33, 25.04.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

p. Ilonap. Ilona

11 18

Kukucki jedyny tam ma rozum taka prawda

17:36, 25.04.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Nie!Nie!

1 3

Masz rację!
On TAM ma rozum, jak napisałaś.
Są dla Mieszkańców
P O T R Z E B N I E J S Z E
inwestycje!!!!
Tak!
Moje słowa potwierdził dzisiaj przed godz. 22.00. reportaż w TVN 24
w audi. pt. "Świat i Polska".
Kukucki wiedział o tej problematyce.
Nie kiwnął palcem!
Kciuk w dół.

23:00, 25.04.2023

do rozczarowanie do rozczarowanie

9 5

OJ już przestań, jest wzorcownia, pełno restauracji, Przystań piękną mamy, jest dużo pięknych rzeczy w naszych mieście, ale wszyscy myślą tylko o tych niefajnych rzeczach. Nigdy nie będzie idealnie, ale też nie przesadzajmy już że jest najgorzej. W centrum nic takiego nie działa - i własnie dlaczego? Bo starzy *%#)!& myślą, że tradycja już nikogo nie obchodzi! A to nieprawda! Globalizm i kapitalizm spowodował, że ludzie myślą, że wszyscy chcą tylko mcdonaldów i kfc, a to bzdura, ludzie pragną zbliżyć się do czegoś realnego, do kawałka historii, do oryginalnych pomysłów. Nie ma żadnej takiej restauracji, bo ludziom brakuje jaj do tego, aby taki biznes otworzyć. Bo boją się, że nie wyjdzie właśnie. Dlatego wolą w celować w pewniki - kebaby, pizze itp. Bo mamy niestabilność w kraju, a otworzenie biznesu liczy się z ogromnymi kosztami. Jak mieszkańcom Włocławka, tak jak Kukuckiemu, nie zabraknie odwagi, to może to miasto odzyska ducha.

17:45, 25.04.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BiedronkiBiedronki

2 0

Przestańmy spłaszczać kulturę
To piękny obiekt.Nam potrzebny.trzeba dobrze obserwować teraz jak to tam będzie jak zaczną ludzie żeby wszystko dobrze się toczyło.. a napewno bedzie

18:37, 25.04.2023

lol lol

13 6

Co to za bzdura. A co ma wojna do ceny. Ceny materiałów stoją w miejscu, nie ma żadnych drastycznych podwyżek.
To jest zwykły przekręt.

17:51, 25.04.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

IditotepicielIditotepiciel

3 4

Teraz jest postój cen ale kilka chwil temu wszystko było bardzo drogo.Przeciez tego nie zrobiono w 1 dzien chyba!Zanim.coe napiszesz pomyśl

18:34, 25.04.2023

wojnawojna

10 4

Nie ma? A twoje podwyżki za prąd, gaz, to myślisz, że wzięły się z nieba? Co za ignorant. Nie dość że pandemia, to potem jeszcze wojna spowodowały, że w całej Europie inflacja jest na poziomie ok. 10%, przy czym w Polsce już dochodziła do prawie 20, a to są tylko oficjalne wyniki, realna jest znacznie wyzsza.

18:06, 25.04.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

rozsądnyrozsądny

6 6

Rozwój jest potrzebny, pozostaje nam zaufać, że idea Skarbca się przyjmie.

18:10, 25.04.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Wloclawianin czystejWloclawianin czystej

8 6

Ta inwestycja to wspaniala sprawa,zarówno dla dzieci jak i dorosłych.Torun pierniki,no to chociaz to dla Wloclawka!Nic dla sztuki?Tylko biedronki?Dla każdego.To historia Włocławka.W hołdzie porcelanie Wloclawskiej.Najpiekniejszej w Polsce i unikatowej.Ludzi nie ma do pracy i nie będzie. Każdy operuje stawkami popandemicznymi i odświeżanymi co chwilę.Nie wspomnę już,że była taka sytuacja gdzie wszystko zamknięto a jedynie cmetarz otwarty był dla wybranych!...Brak materiałów lub za ceny masakrycznie wysokie
Nawet uzywane samochody rok temu o tej porze kosztuja 28 procent mniej!!!Wszystko jest droższe a ludziom też trzeba zapłacić za pracę. Co jest w tym dziwnego?W hołdzie Wloclawkowi.Inwestycja zwrotna,zachęcająca i piękna!

18:31, 25.04.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

patostrefapatostrefa

13 5

ok czyli wolimy strefe fajansu a w koło bród i smród, można i tak . Jakby muzeum piernika działało przy jakimś rynsztoku to raczej wycieczki by tam nie zaglądały

19:31, 25.04.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PodróżnikPodróżnik

1 0

Zarówno Żywe Muzeum Piernika, jak i Muzeum Toruńskiego Piernika są zlokalizowane w ścisłym centrum turystyczntm Torunia. Nasz drogi fajans jest na obrzeżach, trzeba mieć odwagę, żeby zabrnąć w te czeluście 3 maja...

08:40, 26.04.2023

bObbOb

5 7

... niezasadne jest, by w radzie miasta byli radni z ramienia pis

19:38, 25.04.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

W buty turystyW buty turysty

11 5

Postawmy się na miejscu turysty. Przyjedzie ktoś, powiedzmy z Grudządza
Nigdy nie był we Włocławku, usłyszał o centrum fajansu, przyjechał. Wysiadł z pociągu i...? Nie wie, gdzie ma iść, bo nie na na tą chwilę żadnych wskazówek do czegokolwiek. Ale gość się nie zraża, zapytał kogoś, idzie. Pokierpwano go przez Plac Wolności. Nadal brak jakichkolwiek informacji. A tam tyle miejsca jest, że lotnisko by się zmieściło. Ale tablica z planem miasta i oznaczonymi punktami turystycznymi nie wejdzie. Znowu zapytał, idzie 3 maja, ucieka przed samochodami. Skręcił w Żabią, potknął się ma krzywym chodniku, ale cierpliwie idzie, bo widzi już cel. Temu się udał, bo był zdeterminowany. Ale wielu może się zniechęcić na starcie.

19:42, 25.04.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MpkMpk

4 0

Jeszcze gorzej jeśli się zdecyduję dojechać MPK. Zmiana nazw przystanków spowodowała, że nikt przyjezdny nie będzie wiedział na którym przystanku wysiąść. Jestem ciekaw kto wpadł na ten genialny pomysł, ile to kosztowało i kto na tym zarobił.

07:31, 26.04.2023

patostrefapatostrefa

16 3

i jeszcze jedno - już widzę turystów robiących fotki panu co na rogu żabiej i 3 maja przykryty uje...kołdrą przelewa denaturat przez chleb (true story - w dodatku ze strażą miejską w tle która udaje że nie widzi) chyba tu jest problem śródmieścia i całego miasta większy i poważniejszy. W niedziele byłem na spacerze w ścisłym centrum - jedno słowo - DRAMAT

19:51, 25.04.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

    a b c a b c

12 3

to inwestycja non profit, lepiej byłoby ściągać do Włocławka kapitał, nowe technologie i inwestować w innowacyjność aby był ruch w interesie a miasto się bogaciło, to wymuszałoby konkurencyjność realną w stosunku do innych i nie wybieranie na urzędy statystów, za zarobione w ten sposób pieniądze można byłoby odnowić bądź wybudować 20 takich obiektów bez żadnego problemu, po drugie ludzie się uwsteczniają, a młodzi uciekają więc jaka będzie w przyszłości rentowność tego budynku po co w ogóle rozmawiać na temat jakiegoś Torunia, w jakim celu wszystko się robi odwrotnie

20:10, 25.04.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

patostrefapatostrefa

5 0

dokładnie - nie wyróżniamy się przemysłem, turystyką, z rekreacja mimo usilnych starań też jest kulawo. Zostaje wybiec przed szereg, ku temu co nowe i innowacyjne co ściągnie kapitał i młodych ludzi. Takie to proste a jednak nie dociera do tych co powinno

20:29, 25.04.2023

cudakcudak

5 2

Fajansiarzy bw tym wloclawku to my mamy juz dosyc fajans nam potrzebny pytam sie do czego niech odpowiedza radni bezradni

22:35, 25.04.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

F A K T YF A K T Y

7 2

do tego miasta nie przyjedzie żaden zorganizowany turysta, bez względu na to co tu postawią, zbudują czy rozwalą w stylu : fajans , asfaltownię lub krematorium przy spożywczym

22:55, 25.04.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BaBa

1 4

Od czegoś trzeba zacząć.Wychodxac x założenia że będzie tylko biedronka nie zrobi się nic. Na stronie fajans można puścić autobus z dworca o określonych godzinach .wskazać partnerskie knajpki.
Wiedza i trochę chęci i ludzie też chętnie przyjdą....

06:22, 26.04.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Pijacy....Pijacy....

0 2

Byli są i będą wszędzie!Jedni piją na ulicy inni w domach co za różnica.skupic się trzeba na celu by doprowadzić to z klasą,żeby to było Atutem Włocławka.

06:25, 26.04.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kto z WloclawkaKto z Wloclawka

1 2

Kto z Włocławka pisze ze do miasta nie przyjedzie nikt!!!Witamy zazdrośników z sasiedztwa

06:27, 26.04.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

SąsiadSąsiad

4 0

Raczej realistów, trzeźwo patrzących na świat...mieszkańcy Włocławka sami zaśmiecają swoje ulice, gratulacje. Wystawiacie sobie sami laurkę naczelnych brudasów w województwie.

08:43, 26.04.2023

re W buty turystyre W buty turysty

6 0

Panie , a kto wysiądzie na tym pseudodworcu który wygląda jak więzienie albo garaż ?

07:47, 26.04.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TOTO

4 1

Tak sie Bawi PO !!!!

07:53, 26.04.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NIE KOMUNISTA I NIE NIE KOMUNISTA I NIE

3 0

to COŚ Male w Wydziale Komunikacji to kto ??? no własnie mąż Radnej z PO !!!! A jego Ciocia to Kto ???? podobno jedna z v-ce pani Prezydent ta UROCZA !!! PO Zniszczy to miasto BEZPOWROTNIE !!!!

08:11, 26.04.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KOCHA MIASTO ?KOCHA MIASTO ?

5 1

Za co pani Kopaczewska kocha nieswoje miasto (bo w nim nie mieszka) ?
,, natomiast wynagrodzenie Domiceli Kopaczewskiej wyniosło ponad 184 tys. zł.+ wysoka emerytura ....''

08:50, 26.04.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Pieniędzy nie ma i nPieniędzy nie ma i n

2 0

Remont mostu wstrzymany a trochę kasy dla kolesi załatwić można, może na kampanię?

09:41, 26.04.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZOŁZAZOŁZA

5 0

W czasie krótkiego ataku zimy na początku lutego nie było pieniędzy na odśnieżenie i posypanie ulic i chodników dla mieszkańców i nie tylko .... brak toalet w parku na SŁodowie I Sienkiewicza ale wyrzucamy pieniądze zastaw się a nie daj się.....😠

10:17, 26.04.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

okonokon

2 1

Wow, 23,5 mln PLN za remont i wyposazenie powiatowego urzedu ?
Przy okazji kilka/kilkanascie osob sie pobudowalo tez?

11:05, 26.04.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

re okonre okon

4 1

10 milionów kosztowała oddana na Podlasiu hala sportowa z zapleczem , z pełną klimatyzacją i pompami ciepła !!!!!
Co kosztowało 23 miliony w tym cyrku fajansiarzy ? Co kosztuje prawie 3 miliony przy remoncie spadającej spartolonej elewacji na starej hali ? Kto personalnie odpowaiada za odbiór tego samorządowego bubla -POmnika partaniny ???? Dlaczego samorząd nie publikuje tych informacji należnych wyborcom -podatnikom ????????? Nazwiska są w dokumentacji wykonawczej i POwykonawczej ...

11:17, 26.04.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JytrJytr

1 0

To się przenieś na te Podlasie do tych pomp ciepła. Tylko uważaj żeby cię nie postrzelili z łuku.

14:15, 26.04.2023

kkkkkk

5 0

mając największe, najcenniejsze zbiory fajansu we włocławskim muzeum, otwierać coś takiego za taką kasę to już wyjątkowa fanaberia i niegospodarność.

13:56, 26.04.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LiguLigu

0 0

Jaka wycieczka. Niech za bilety zapłacą . Wystarczająco dostają za diety.

14:13, 26.04.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

dotacjadotacja

2 0

komu to potrzebne ilu ludzi to odwiedzi jakie zyski woda prąd opłacić pracowników

16:20, 27.04.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu ddwloclawek.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

0%