Uczniowie Zespołu Szkół Ekonomicznych we Włocławku zaangażowali się w niezwykły projekt, który łączy kreatywność, technologię i literaturę. Efekty ich pracy zaskoczyły nie tylko nauczycieli, ale również ekspertów z całej Polski.
Uczniowie Zespołu Szkół Ekonomicznych we Włocławku zrealizowali niezwykły projekt edukacyjny „Adaptacje – literatura polska według młodzieży”, który połączył literaturę, modelarstwo i nowoczesne technologie. Wyróżniony certyfikatem projekt stał się dla młodych ludzi okazją do kreatywnego rozwijania pasji, jednocześnie wprowadzając ich w świat innowacyjnego myślenia.
Inspiracją dla uczestników były dzieła Stefana Żeromskiego i Stanisława Lema. W ramach zadania „Szklane Domy 2024” uczniowie opracowali wizjonerskie modele przyszłości, takie jak nanoroboty czy wehikuł czasu. Nie były to jednak jedynie techniczne rozwiązania – projekt uwzględnił również aspekty literackie. Dzięki Klockom Myślenia Kreatywnego powstały nowe opowieści, które pozwoliły młodzieży spojrzeć na literaturę polską z nowej perspektywy i zinterpretować ją w unikalny sposób.
Kulminacyjnym punktem projektu był udział w Festiwalu Innowacyjnej Edukacji „Nauka jest frajdą”, który odbył się w Ośrodku Turystyki Edukacyjnej „ENERGOSFERA” w Konarzewie. Tam młodzież zaprezentowała swoje pomysły w formie multimedialnych prezentacji przygotowanych przy wsparciu sztucznej inteligencji. Podczas festiwalu uczniowie uczestniczyli w warsztatach wirtualnej rzeczywistości prowadzonych przez firmę Epson, a także słuchali wykładów na temat kosmosu, projektów studenckich z użyciem dronów i łazików marsjańskich, a także o pedagogice nielinearnej MuBabao.
Oprócz innowacyjnych technologii festiwal oferował przestrzeń do refleksji nad wartościami, takimi jak empatia, intuicja i uważność, które młodzież mogła rozwijać w interakcji z innymi uczestnikami.
Projektowi towarzyszyło wsparcie ze strony Michała Malinowskiego, opowiadacza baśni, twórcy Muzeum Opowiadaczy w Polsce oraz eksperta merytorycznego Ośrodka Rozwoju Edukacji ORE. Jego pasja i doświadczenie były inspiracją dla uczniów, którzy mieli okazję czerpać wiedzę od światowego artysty i podróżnika.
Koordynatorką całego przedsięwzięcia była Alicja Gołębiewska, dyrektor Zespołu Szkół Ekonomicznych, która wraz z zespołem wychowawców wspierała młodzież na każdym etapie realizacji.
Projekt „Adaptacje – literatura polska według młodzieży” to przykład na to, jak kreatywne podejście do edukacji może łączyć różne dziedziny wiedzy i inspirować uczniów do tworzenia niezwykłych rzeczy. Dzięki połączeniu literatury, technologii i modelarstwa młodzi ludzie mogli rozwijać swoje umiejętności w niekonwencjonalny sposób, co z pewnością wpłynie na ich przyszłość.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz