Zamknij

Nanoroboty i wehikuł czasu? Włocławscy uczniowie zaskakują swoją wizją przyszłości

11:22, 29.11.2024 Aktualizacja: 08:44, 02.12.2024
Skomentuj Fot. ZSE Fot. ZSE

Uczniowie Zespołu Szkół Ekonomicznych we Włocławku zaangażowali się w niezwykły projekt, który łączy kreatywność, technologię i literaturę. Efekty ich pracy zaskoczyły nie tylko nauczycieli, ale również ekspertów z całej Polski.

Uczniowie Zespołu Szkół Ekonomicznych we Włocławku zrealizowali niezwykły projekt edukacyjny „Adaptacje – literatura polska według młodzieży”, który połączył literaturę, modelarstwo i nowoczesne technologie. Wyróżniony certyfikatem projekt stał się dla młodych ludzi okazją do kreatywnego rozwijania pasji, jednocześnie wprowadzając ich w świat innowacyjnego myślenia.

Literatura jako inspiracja do tworzenia przyszłości

Inspiracją dla uczestników były dzieła Stefana Żeromskiego i Stanisława Lema. W ramach zadania „Szklane Domy 2024” uczniowie opracowali wizjonerskie modele przyszłości, takie jak nanoroboty czy wehikuł czasu. Nie były to jednak jedynie techniczne rozwiązania – projekt uwzględnił również aspekty literackie. Dzięki Klockom Myślenia Kreatywnego powstały nowe opowieści, które pozwoliły młodzieży spojrzeć na literaturę polską z nowej perspektywy i zinterpretować ją w unikalny sposób.

Festiwal Innowacyjnej Edukacji i warsztaty VR

Kulminacyjnym punktem projektu był udział w Festiwalu Innowacyjnej Edukacji „Nauka jest frajdą”, który odbył się w Ośrodku Turystyki Edukacyjnej „ENERGOSFERA” w Konarzewie. Tam młodzież zaprezentowała swoje pomysły w formie multimedialnych prezentacji przygotowanych przy wsparciu sztucznej inteligencji. Podczas festiwalu uczniowie uczestniczyli w warsztatach wirtualnej rzeczywistości prowadzonych przez firmę Epson, a także słuchali wykładów na temat kosmosu, projektów studenckich z użyciem dronów i łazików marsjańskich, a także o pedagogice nielinearnej MuBabao.

Oprócz innowacyjnych technologii festiwal oferował przestrzeń do refleksji nad wartościami, takimi jak empatia, intuicja i uważność, które młodzież mogła rozwijać w interakcji z innymi uczestnikami.

Mentorskie wsparcie i wyjątkowy patron

Projektowi towarzyszyło wsparcie ze strony Michała Malinowskiego, opowiadacza baśni, twórcy Muzeum Opowiadaczy w Polsce oraz eksperta merytorycznego Ośrodka Rozwoju Edukacji ORE. Jego pasja i doświadczenie były inspiracją dla uczniów, którzy mieli okazję czerpać wiedzę od światowego artysty i podróżnika.

Koordynatorką całego przedsięwzięcia była Alicja Gołębiewska, dyrektor Zespołu Szkół Ekonomicznych, która wraz z zespołem wychowawców wspierała młodzież na każdym etapie realizacji.

Innowacyjne podejście do edukacji

Projekt „Adaptacje – literatura polska według młodzieży” to przykład na to, jak kreatywne podejście do edukacji może łączyć różne dziedziny wiedzy i inspirować uczniów do tworzenia niezwykłych rzeczy. Dzięki połączeniu literatury, technologii i modelarstwa młodzi ludzie mogli rozwijać swoje umiejętności w niekonwencjonalny sposób, co z pewnością wpłynie na ich przyszłość.

Włocławek po raz kolejny udowodnił, że jest miejscem, gdzie młodzież z pasją i zaangażowaniem sięga po nowe wyzwania.

(ML)
Dalszy ciąg materiału pod wideo ↓

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%