Zamknij
REKLAMA

Pozycjonowanie e-commerce – czym jest i w jaki sposób przeprowadzić je prawidłowo?

00.00, 21.01.2023 art. sponsorowany

Nie od dziś wiadomo, że wysoka pozycja w organicznych wynikach wyszukiwania gwarantuje marce lepszą widoczność w sieci, a w efekcie także zwiększa szanse na dużą konwersję. Jest to szczególnie istotne w przypadku sklepów internetowych.

Branża e-commerce rozwija się bardzo dynamicznie, dlatego dołączając do niej, należy zaplanować sposoby na wybicie się na tle konkurencji oraz przyciągnięcie uwagi potencjalnych odbiorców, szczególnie tych z grupy docelowej. Jest to możliwe dzięki prawidłowo zaplanowanej i wdrożonej strategii pozycjonowania e-commerce. Czym jest pozycjonowanie e-commerce i jakie ma znaczenie dla sklepu?

Na czym polega pozycjonowanie e-commerce?

Pozycjonowanie sklepów internetowych jest długofalowym procesem, którego zadanie to zwiększenie widoczności sklepu w organicznych wynikach wyszukiwania. Wyższa pozycja w wyszukiwarce zapewnia większe szanse na przykucie uwagi potencjalnych klientów, a co za tym idzie, na wzrost wyników sprzedażowych. 

W ramach pozycjonowania e-commerce podejmuje się dwa typy działań – on-site (wewnątrz witryny) oraz off-site (poza witryną). Działania na stronie obejmują optymalizację jej poszczególnych elementów, m.in. pod kątem treści. W przypadku e-commerce bardzo ważny jest wskaźnik konwersji, który może stać się wyższy, jeśli jednocześnie prowadzone będą działania z zakresu User Experience. 

Działania off-site to z kolei np. link building polegający na pozyskiwaniu wartościowych linków przekierowujących użytkowników na stronę e-sklepu. Pozycjonowanie e-commerce obejmuje więc zespół działań, których funkcją jest dostosowanie sklepu do wytycznych wyszukiwarki oraz algorytmów, które tworzą rankingi stron.

Jak zoptymalizować platformę e-commerce?

By mieć pewność, że wszystkie działania zostały przeprowadzone w sposób prawidłowy, warto skorzystać z usług agencji do pozycjonowania e-commerce. Efektywne optymalizowanie platformy obejmuje nie tylko tworzenie atrakcyjnych opisów czy prowadzenie bloga e-sklepu, ale też szereg zagadnień technicznych. 

Konieczne jest więc m.in. przygotowywanie odpowiednich tytułów dla wszystkich podstron, znakowanie metadanych, wdrażanie przekierowań, grupowanie produktów w podkategorie zgodnie z ich przeznaczeniem, opisywanie zdjęć przy użyciu atrybutów ALT, ustawianie przyjaznych dla odbiorców adresów URL, usuwanie bądź przeredagowywanie duplikujących się treści, a także linkowanie wewnętrzne do poszczególnych stron produktowych na platformie.

(art. sponsorowany)
 
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
REKLAMA
0%