O ile jeszcze kilkanaście lat temu wiodącą rolę w szeroko pojętym marketingu odgrywały reklamy ATL (reklamy w TV, radiu czy prasie), to dzisiaj liczy się coś zupełnie innego. Promocja usług i produktów, budowanie świadomości marki i jej komunikacja z otoczeniem osiągnęły zupełnie inny wymiar. Teraz liczy się zadbana, długofalowa relacja marki z klientem, oparta na atrakcyjnych i wartościowych dla konsumenta treściach.
I to właśnie wszystkie te działania zawierają się w tym, co określamy jako content marketing. Stanowi on dzisiaj podstawę realizowania strategii marketingowej marek w budowaniu pozytywnego wizerunku, tworzeniu kampanii reklamowych oraz dystrybuowaniu istotnych treści, zarówno z punktu widzenia klienta, jak i marki.
Czym jednak są te wartościowe treści w content marketingu? To przede wszystkim informacje o produktach, usługach i samej marce oraz jej otoczeniu (branży), a także istotne dla obu stron komunikaty, które są podawane w atrakcyjnej i łatwo przyswajalnej dla odbiorców formie.
Sprawnie zorganizowany content jest w stanie rozprzestrzenić się na zasadzie marketingu wirusowego, za sprawą samych odbiorców. Tym samym content marketing należy do jednych z najskuteczniejszych strategii marketingowych, jakie obecnie istnieją.
Mając na myśli content, odnosimy się nie tylko do treści zamieszczanych w Internecie, ale także do wszystkich publikacji związanych z działaniem firmy czy organizacji, takich jak książki, foldery, poradniki czy ulotki. Treściami są nie tylko teksty, ale także grafiki, materiały wideo i audio. Szczególne znaczenie odgrywają tutaj:
Najważniejszą zasadą w kształtowaniu contentu marketingowego, niezależnie od branży, jest:
Kanałów do komunikacji z klientem jest dzisiaj wiele i przy profesjonalnym zaangażowaniu w content marketing, każdy z nich wymaga uwagi. Sukces tego typu strategii opiera się w dużej mierze na umiejętnym korzystaniu z każdej możliwej ścieżki dystrybucji treści. Wykorzystanie wszystkich istniejących kanałów nie tylko przekłada się na pozyskanie większej liczby odbiorców, ale także świadczy o zaangażowaniu firmy w działanie. Co kształtuje solidny i godny zaufania wizerunek.
Kanałami, za pomocą których marki mogą szerzyć treści przydatne dla odbiorców, są:
W tym wszystkim trzeba pamiętać, aby przygotowywane treści były zoptymalizowane pod wyszukiwarki internetowe. Podstawowym wyznacznikiem jest wysoka jakość treści, które muszą być podane w atrakcyjnej dla użytkownika formie. Atrakcyjnej nie znaczy tylko ładnej wizualnie, ale również użytecznej i przede wszystkim łatwej w odbiorze.
W wyniku zmian działania wyszukiwarek, system pozycjonowania stron w ostatnich latach uległ całkowitej metamorfozie. Tak zwane strony preclowe, które miały za zadanie bazować na słowach kluczowych i prymitywnym link buldingu, zostały wykluczone. Dzisiaj pozycjonowanie stron polega na oferowaniu atrakcyjnych, unikalnych i czytelnych dla użytkownika treściach, które doskonale współgrają z zasadami content marketingu i są podane w odpowiedniej formie.
Content marketing pozwala na szerokie spektrum działań, obejmujące kształtowanie różnego rodzaju treści, dedykowanych dla poszczególnych zastosowań, takich jak zainteresowanie klienta ofertą, wzbudzenie jego zaufania, dostarczenie ważnych i przede wszystkim przydatnych informacji oraz trwałego przywiązania go do marki.
Tym samym dobry content marketing daje dzisiaj wszystko. Powiedzenie, że jeśli nie ma Cię w Internecie, brzmi obecnie: jeśli nie oferujesz wysokiej jakości contentu, to przegrasz z tym, kto taki content oferuje. Konkurencja jest olbrzymia i tylko umiejętnie realizowana strategia marketingu treści jest w stanie pozyskać klientów, a tym samym wygenerować zyski.
Współczesny Internauta doskonale wie, jak dużo może wymagać od marki i nie ma co liczyć na jego pobłażliwość. Każda firma, która chce zwiększyć świadomość marki, pozyskać klientów i zbudować długofalowe relacje, musi oprzeć swoje działania na content marketingu – i to dobrze przemyślanym i wykonanym – innej drogi po prostu nie ma!
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz