Zamknij
REKLAMA

SEM warty grzechu czyli, co zyskasz dzięki marketingowi w wyszukiwarkach internetowych

11:59, 06.06.2019 | materiały partnera

O tym, że warto inwestować w pozycjonowanie stron (SEO) nie trzeba już (prawie) nikogo przekonywać. Jednak wciąż wielu właścicieli serwisów czy sklepów internetowych zastanawia się czy warto płacić za SEM czyli marketing w wyszukiwarkach.

Co zyskasz inwestując w SEM

SEM to skrót od angielskiego Search Engine Marketing (marketing w wyszukiwarkach internetowych). Tym terminem nazywamy wszelkie działania, które sprawią, że internauci łatwo i szybko znajdą linki do twojej witryny np. w Google.

Agencja interaktywna, która oferuje usługi SEM, ma do dyspozycji sporo narzędzi np. pozycjonowanie stron, kampanie Adwords, optymalizację stron www. Celem działań agencji jest, mówiąc najprościej, wypromowanie witryny klienta. Jakich korzyści możesz się spodziewać po takiej promocji?

1. Lepsze wyniki w wyszukiwaniu organicznym

Wyszukiwanie organiczne (naturalne), to takie, które obejmuje bezpłatne linki do stron. Za ich dobór i kolejność odpowiada algorytm wyszukiwarki, a nie wykupienie reklamy.

Algorytm stara się jak najlepiej dopasować wyniki wyszukiwania (linki) do zapytania. Np. internauta wpisuje frazę “Agencja SEM Warszawa” i znajduje odnośniki prowadzące do agencji interaktywnej oferującej interesujące go usługi.

Obok organiczny wyników istnieją też płatne wyniki wyszukiwania. Wielu ekspertów uważa, że naturalne wyniki są ważniejsze. Dlaczego? Bo gwarantują długotrwałą obecność na podium czyli pierwszych stronach wyszukiwania. Dodatkowo całkiem spora rzesza internautów nie lubi reklam lub im nie ufa i dlatego nie klika w linki sponsorowane. Ci użytkownicy sieci zdają się na algorytm wyszukiwarki.

Lepsze wyniki w wyszukiwaniu organicznym można zdobyć dzięki odpowiedniemu pozycjonowaniu stron www (SEO). Wyższe miejsce w wynikach wyszukiwania uzyskasz m.in. dbając o wartościową zawartość strony, odpowiednio dobrane słowa kluczowe oraz wysokiej jakości linki odsyłające do witryny.

2. Pewność szybkiego dotarcia do grupy osób, na której ci zależy

Nawet jeśli część internautów nie lubi reklam, to pozostali chętnie klikają w linki sponsorowane. Dlatego korzystanie z kampanii adwords może przynieść właścicielowi strony lub serwisu duże korzyści.

Wyniki płatne umieszczane są w Google na górze strony. Płacąc za linki sponsorowane masz pewność, że każdy, kto szuka odpowiedniej frazy, zobaczy link prowadzący do twojej strony.

Na tym nie kończą się zalety kampanii Adwords. Po wykupieniu promocji link do twojej strony pojawi się w dobrym miejscu w wyszukiwarce niemal natychmiast. Tymczasem skuteczne pozycjonowanie stron wymaga dużo czasu i przyniesie efekt nawet po kilku miesiącach.

Oczywiście dobra kampania Adwords wymaga umiejętności i doświadczenia. Odpowiednie zaprojektowanie i przeprowadzenie kampanii gwarantuje na przykład agencja interaktywna D2M z Warszawy, która specjalizuje się m.in. w działaniach SEM.

3. Pozyskanie nowych klientów

Celem marketingu w wyszukiwarkach internetowych jest wypromowanie twojego sklepu lub usług. Ma to fundamentalne znaczenie dla działalności e-commerce lub osób szukających klientów za pośrednictwem stron www.

Lepsze pozycjonowanie oraz linki sponsorowane zwiększą ruch na twojej witrynie. Więcej osób zobaczy link do witryny i pozna ofertę. Dzięki temu wzrośnie liczba klientów, którzy zdecydują się na zakup towaru lub usługi. To najbardziej wymierny efekt jakiego możesz spodziewać się po działaniach agencji SEM.

4. Lepsza rozpoznawalność marki

Dobrze przeprowadzona kampania SEM ma jeszcze jedną zaletę. Nie tylko zapewni ci klientów gotowych szybko zapłacić za twój towar lub usługi. Lepsza widoczność w internecie to również lepsza rozpoznawalność twojej marki.

Marketing w wyszukiwarkach internetowych pozwoli ci umocnić swoją pozycję. W świecie trudnej a czasem brutalnej konkurencji, skuteczne pozycjonowanie stron www, prawidłowo przygotowana reklama Google, odpowiednio dobrana agencja SEM, może zdecydować o przyszłości twojego biznesu. Nie ma przesady w powiedzeniu: “wyróżnij się lub zgiń”.

(materiały partnera)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
REKLAMA
© ddwloclawek.pl | Prawa zastrzeżone