Zamknij
REKLAMA

Blog firmowy – czy warto go prowadzić?

14:19, 26.05.2020 | art.sponsorowany

Kiedyś każdy przedsiębiorca nosił przy sobie papierową wizytówkę. Dzisiaj każdy prowadzi bloga firmowego. Dlaczego tematyka prowadzenia bloga firmowego jest tak popularna? Jakie są zalety posiadania własnego bloga i czy ten czynnik może pozytywnie wpłynąć na wyniki sprzedażowe firmy?

Blog firmowy – co trzeba wiedzieć?

Jeszcze w czasach, gdy internet raczkował, pojawienie się blogów było istną rewolucją. Jednak wówczas blogi były bardzo popularne jako nie tyle narzędzia, a… platformy społecznościowe. Stąd też najwięcej blogów było prowadzonych przez nastolatków.

Obecnie blogi firmowe są podstawą do prowadzenia biznesu w internecie. Właściwie nie ma znaczenia to, jaki produkt się sprzedaje bądź jakiego rodzaju usługę oferuje, czy ma się skromną stronę-wizytówkę, czy rozbudowany sklep internetowy z kilkuset rodzajami produktów. W każdym wypadku stworzenie i prowadzenie bloga firmowego wydaje się obowiązkowe.

Blogi firmowe dla właścicieli stron i sklepów internetowych

Blogi firmowe są coraz częściej zakładane przez właścicieli sklepów internetowych i stron www. Pierwszą ich zaletą i jednocześnie przyczyną popularności jest to, że blog stanowi rodzaj medium między firmą a klientem. Dzięki temu staje się miejscem, które łączy klienta (bądź – co jeszcze ważniejsze – potencjalnego klienta) z marką. Wraz z prowadzeniem bloga firmowego zwiększa się rozpoznawalność i świadomość danego brandu. Sam fakt tego, że na stronie głównej lub witrynie sklepu internetowego widnieje zakłada „Blog”, można wpływać na nieco większe zaufanie klienta do danej strony. To jednak nie wszystkie korzyści.

Blogi firmowe – budowanie wizerunku w sieci

Każdy usługodawca i sprzedawca pragnie być kojarzony jak najlepiej. Same dobre oceny w Google mogą nie wystarczyć. Często potrzeba jeszcze odpowiedniego wizerunku – najlepiej stawiającego firmę jako eksperta w swojej dziedzinie.

Powyższy cel można osiągnąć właśnie poprzez założenie i prowadzenie bloga firmowego. Bieżące publikowanie wartościowych artykułów, które rozwiązuje problemy czytelników lub pod innym kątem są dla nich przydatne, otacza właściciela strony dobrym wizerunkiem. Pod względem psychologii marketingu i sprzedaży klient chętniej wybierze takiego usługodawcę, od którego wcześniej już coś pozytywnego otrzymał. Tym czymś staje się, rzecz jasna, wiedza, którą można podzielić się na blogu.

Pozycjonowanie SEO a posiadanie bloga firmowego

Wszystkie powyższe zalety (i wiele innych) są niewątpliwie istotne. Nie ma co się jednak oszukiwać. Obecnie posiadanie bloga firmowego jest tak bardzo kluczowe ze względu na pozycjonowanie. Wyszukiwarki takie, jak Google, indeksują na bieżąco strony, sprawdzają, czy pojawia się na nich nowy content. To właśnie treść na stronach i sklepach internetowych najbardziej wpływa na pozycjonowanie. Bez niej trudno byłoby oszacować algorytmom, na ile wartościowa jest dana witryna.

Reasumując: pragnąc zwiększyć swoją widoczność w Google, a co za tym idzie – ruch na stronie internetowej, należy postawić na prowadzenie bloga. Dzięki temu rozwiązaniu będzie możliwe zaobserwowanie zwiększonego ruchu i bardzo możliwe, że także zwiększonej sprzedaży. Z kolei pod względem SEO blog będzie także on świetnym sposobem na pozyskiwanie klientów z tzw. długich ogonów! Zaowocuje to jeszcze wyższym wskaźnikiem konwersji. Oczywiście należy pamiętać, że osiągnięcie powyższych celów stanie się możliwe tylko dzięki profesjonalnemu prowadzeniu bloga i dostosowywaniu treści pod względem SEO.

(art.sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
REKLAMA