Zamknij

Reklamy PLA - co warto wiedzieć, zanim stworzymy kampanię?

11:18, 03.09.2020 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 11:18, 03.09.2020

Reklamy w wyszukiwarce Google to jeden z najskuteczniejszych sposobów na zwiększenie konwersji w sklepie internetowym. Produkty można pozycjonować w naturalnych wynikach, a także reklamować za pomocą kampanii tekstowych linków sponsorowanych Google Ads oraz usługi Google PLA.

Czym są reklamy PLA? Gdzie mamy z nimi do czynienia?

Google PLA (Product Listing Ads) to usługa pozwalająca zamieszczać w wynikach wyszukiwarki Google reklamy tekstowo-graficzne. Po wpisaniu odpowiedniej frazy użytkownicy widzą zdjęcia produktów, ich tytuły, ceny, a także odnośnik do sklepu. W Polsce kampanie PLA są lepiej znane jako usługa Zakupy Google. Reklamy przyjmują atrakcyjną wizualnie formę i są wyeksponowane w dobrze widocznym miejscu.

5 porad na skuteczną kampanię PLA

Aby kampania Google PLA przyniosła pożądane rezultaty, warto odpowiednio ją zaplanować i na bieżąco optymalizować. Przedstawiamy 5 porad, które pomogą odnieść marketingowy sukces.

1. Przygotuj przyciągające tytuły zawierające słowa kluczowe

Chcąc zainteresować potencjalnego klienta zakupem produktu, warto zadbać o przyciągający uwagę tytuł. Powinien on zawierać istotne informacje, takie jak np. marka, kolor, rozmiar, przeznaczenie czy cecha wyróżniająca. Warto zamieścić w tytule słowa kluczowe, czyli frazy wpisywane przez użytkowników w wyszukiwarkę Google.

2. Wskaż wykluczające słowa kluczowe

Reklama może okazać się mało efektywna, jeżeli będzie kierowana do osób, które poszukują produktów z danej kategorii, lecz o innych parametrach. Zdołasz tego uniknąć, wskazując wykluczające słowa kluczowe. Jeżeli na przykład sprzedajesz ubranka dla chłopców w wieku 7 lat, możesz wykluczyć z wyszukiwania takie frazy jak np. „dla dziewczynek”, „dziewczęce”, „dla 3-latka”, „niemowlęce” itd.

3. Zadbaj o jakość zdjęć

Aby wyróżnić się na tle konkurencji w usłudze Google PLA, warto przywiązać szczególną wagę do jakości zamieszczanych fotografii. Powinny być one wyeksponowane na przejrzystym białym tle, przedstawiać konkretny produkt znajdujący się w ofercie, a także mieć odpowiednią rozdzielczość – najbardziej optymalna to 800×800 pikseli.

4. Zintegruj sklep z systemem opinii klientów

Użytkownicy przed dokonaniem zakupu często kierują się opiniami dotychczasowych klientów. Reklama PLA może zostać wzbogacona o oznaczenie w formie gwiazdek, które ukazują uśrednioną ocenę produktu. W tym celu należy zintegrować sklep internetowy z systemem oceniania, takim jak np. ViewPoints czy BizRate.

5. Analizuj statystyki konwersji

Chcąc zapewnić sobie wysoką skuteczność i efektywność reklamy PLA, warto na bieżąco analizować wyniki konwersji oraz testować różne rozwiązania. Będzie to możliwe dzięki połączeniu sklepu z darmowym narzędziem Google Analytics. Pozwala ono przeglądać statystyki wejść na stronę i sprzedaży poszczególnych produktów. Dysponując takimi danymi, możesz np. poprawiać tytuły, ulepszać zdjęcia czy też podnosić lub zmniejszać stawki.

Reklamy w PLA – koniecznie z plikiem produktowym!

Aby rozpocząć kampanię PLA, powinieneś stworzyć plik produktowy, zawierający wszystkie istotne informacje na temat produktów w sklepie. Obowiązkowe atrybuty to m.in. nazwa produktu, cena, opis czy zdjęcie. Plik produktowy powinien być na bieżąco aktualizowany, aby użytkownik miał pewność, że dany produkt jest dostępny w magazynie oraz ma aktualną cenę. Na intuicyjne tworzenie, importowanie i optymalizowanie plików produktowych pozwala system Feedink.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%