Zamknij
REKLAMA

Jak stworzyć wyróżniające się opakowanie farby do ścian?

13:29, 02.12.2021 | materiały partnera

Opakowanie bywa nazywane niemym sprzedawcą. Potwierdzają to liczne badania z udziałem konsumentów, które wskazują na ogromną rolę etykiety w procesie kształtowania opinii o marce oraz podejmowania wyborów zakupowych. Dotyczy to zarówno branży spożywczej, jak i chemicznej. W tym artykule podpowiemy, jaką rolę pełni opakowanie w strategii marketingowej przedsiębiorstw specjalizujących się w sprzedaży produktów do malowania ścian. Sprawdź, jakie trendy warto wziąć pod uwagę, aby pozostać konkurencyjnym na rynku.

Rola opakowania w marketingu

Choć wydawałoby się, że opakowanie pełni głównie funkcję informacyjną i ochronną, to w dobie dużej konkurencyjności nie można zapominać o jego działaniu marketingowym. Skład produktu, data ważności, dane producenta, miejsce produkcji oraz warunki przechowywania to informacje, których nie może zabraknąć na etykiecie. Warto mieć jednak świadomość, że proces zakupowy jest nieco bardziej złożony, niż mogłoby się wydawać. Choć konsumenci coraz częściej uważnie „studiują” etykiety, to nierzadko podejmują decyzje pod wpływem impulsu, którym może być np. odpowiednia ekspozycja produktu czy ciekawy design etykiety. Dlatego coraz więcej firm zaczyna myśleć o opakowaniu jako o narzędziu marketingowym, które w realny sposób przekłada się na sprzedaż.

Nowe trendy w produkcji opakowań dla branży chemicznej

Jednym z najważniejszych trendów w produkcji opakowań dla branży chemicznej jest nacisk na ekologię. Jak pokazują badania, klienci chętniej sięgają po produkty, które powstają z połączenia surowców pierwotnych i wtórnych. Wzrost świadomości ekologicznej spowodował, że ekoopakowania powstałe m.in. z regranulatu oraz PCR mają większą siłę oddziaływania niż tradycyjne wiadra czy pojemniki. Konsumenci, dokonując wyborów zakupowych, pokazują swoje zaangażowanie w ochronę środowiska naturalnego. W jaki sposób pokazać im, że ekologia oraz zrównoważony rozwój są istotnymi wartościami dla marki? Warto zadbać o dobór kolorystyki (najlepiej z palety kolorów ziemi). Na etykiecie nie może także zabraknąć symboli, które kojarzą się ze środowiskiem naturalnym.

Co zrobić, aby opakowanie produktu stało się wartością dodaną? Można umieścić na nim informację o tym, w jaki sposób kreatywnie wykorzystać opakowanie i dać mu drugie życie we własnym domu. W czasach ogromnej konkurencji każdy detal jest istotny. Projekt opakowania powinien być więc doskonale przemyślany. Warto zadbać także o trwałość etykiety. Dużą popularnością (np. w firmie Plast-Box) cieszą się pojemniki wykonane w technologii IML (In-Mould Labelling). Jak to działa? Pokażemy na przykładzie. Wiaderko plastikowe zostaje połączone z etykietą już na etapie jego produkcji. Dzięki temu, że oba elementy powstają z tego samego materiału, nadają się do recyklingu. Etykiety powstałe w tej technologii są odporne na działanie promieni słonecznych, wilgoci i niskich temperatur. Dzięki temu doskonale się prezentują mimo upływu czasu. Nadają się także do pakowania produktów marek premium.

(materiały partnera)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
REKLAMA
0%