Zamknij
Ważne

Nauczycielka z Włocławka: "Uczeń może nam napluć w twarz, a rodzic powie, że deszcz pada"

 10:30, 11.04.2019 Aktualizacja: 13:57, 11.04.2019
Skomentuj Nauczycielka z Włocławka tłumaczy, że w strajku nie chodzi tylko o pieniądze, ale także o szacunek dla nauczycieli. Fot. depositphotos Nauczycielka z Włocławka tłumaczy, że w strajku nie chodzi tylko o pieniądze, ale także o szacunek dla nauczycieli. Fot. depositphotos

- My, nauczyciele, tak naprawdę nie chcieliśmy tego strajku – mówi nauczycielka z Włocławka i dodaje, że gdyby było inne wyjście, nie przystąpiła by do niego. - Zostaliśmy postawieni pod murem. Walczymy nie tylko o finanse, walczymy o to, żeby nas bardziej szanowano – mówi kobieta w rozmowie z DDWloclawek.pl.

Od początku strajku w Internecie nieustannie jest prowadzona dyskusja na temat słuszności działań nauczycieli. Udało nam się dotrzeć do nauczycieli z Włocławka, która niejako w odpowiedzi na falę hejtu w sieci zdecydowała się anonimowo opowiedzieć m.in. o swoich zarobkach.

- Nie mam nic do ukrycia. Po piętnastu latach pracy, gdybym nie miała odliczanej pożyczki (bo bez pożyczki w ogóle byłoby ciężko), miałabym do ręki 2300 zł. Za chwilę będę miała ostatni stopień awansu zawodowego i dojdę do ściany. Dalej nie ma żadnych awansów i podwyżek – mówi kobieta.

Z paska płacowego kobiety wynika, że jej wynagrodzenie zasadnicze to nieco ponad 2900 zł, a dodatek za wysługę – 415 zł. Łączynie wynagrodzenie nauczycielki z 15-letnim stażem, trzema specjalizacjami i kilkoma dyplomami studiów podyplomowych to 3380,10 zł, a po potrąceniach na jej konto wpływa 1464,69 zł. Mimo tego kobieta zapewnia, że w strajku nie chodzi tylko o pieniądze.

- My walczymy nie tylko o finanse, walczymy o to, żeby nas bardziej szanowano. Kiedyś zawód nauczyciela był ważnym zawodem. Do takiej osoby odnosiło się z szacunkiem. Tak było, kiedy ja chodziłam do szkoły. Nauczyciel nie zawsze miał rację, ale się go szanowało. Teraz uczeń może nam napluć w twarz, a rodzic powie, że deszcz pada. Ktoś może powiedzieć: „No tak, ale jak szłaś na nauczyciela, to wiedziałaś, na co się piszesz”. A to nie jest tak. Bo jak ja szłam na nauczyciela (zdawałam egzaminy na studia 20 lat temu), było zupełnie inne spojrzenie na ten zawód. Gdyby mnie dzisiaj ktoś zapytał, czy chciałabym zostać nauczycielem, powiedziałabym, że nie. Chciałabym nadal pomagać dzieciom, dalej prowadzić zajęcia z niepełnosprawnymi, ale nie jako nauczyciel.

Włocławska nauczycielka wyjaśnia też, że strajk jest dla nauczycieli ostatecznością.

- My tak naprawdę do niedzieli, do godz. 22:40, dopóki nie pojawiły się oficjalne doniesienia z dyskusji rządowej, cały czas liczyliśmy, że do strajku nie dojdzie. My, nauczyciele, tak naprawdę nie chcieliśmy tego strajku. Zostaliśmy postawieni pod murem. Nie dano nam szansy na dyskusję. Rząd tak naprawdę nie chce rozmawiać z nauczycielami, z naszymi przedstawicielami. Ja nie jestem związkowcem, nie opieram się na żadnym związku, tylko na poczuci tego co jest godne, a co nie. Ale są reprezentanci, którzy nasze postulaty prezentują. Ja nie ze wszystkimi się zgadzam - przyznaje nauczycielka i dodaje:

- Powiem szczerze, gdyby ktoś zaproponowałby mi, żebym poszła np. od godz. 7:30 do 15:30, na osiem godzin do pracy w szkole i w tych godzinach odbywałyby się wywiadówki, wycieczki, rady pedagogiczne, dyżury konsultacyjne, przygotowanie do pracy na następny dzień, gdybym miała komputer i możliwość wydrukowania moich pomocy naukowych i skserowania ich – ja bym ten system przyjęła. Nikt nie mówiłby, że pracujemy 18 godzin, mamy dwa miesiące wakacji i mnóstwo dodatków. Ja nie mam nic. Przez 15 lat pracy miałam zasiłek motywacyjny przez cztery miesiące...

Strajk nauczycieli rozpoczął się 8 kwietnia i ma potrwać do odwołania. Jak informował nas szef włocławskiego ZNP, Krzysztof Buszka, mobilizacja środowiska jest ogromna. Protest być może zostanie zawieszony na czas świat wielkanocnych, ale na razie nie ma mowy o jego zakończeniu. Wręcz przeciwnie, pojawiają się głosy mówiące, że jego forma może zostać zaostrzona.

Dalszy ciąg materiału pod wideo ↓

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(60)

TobiTobi

107 44

Kiedyś nauczyciel to był człowiek z charakterem,dziś kończą kiepskie studia i tacy uczą nasze dzieci.

10:40, 11.04.2019
Odpowiedzi:9
Odpowiedz

SpekulantSpekulant

30 16

Trudno znaleźć dobrego nauczyciela, a jeszcze trudniej dobre dziecko.

10:55, 11.04.2019

AdaaadadAdaaadad

32 11

Kiepskie studia? Ten zawód jest po prostu mało dochodowy dlatego nie wybierają się na studia pedagogiczne zdolniejsze jednostki, bo jest NIEOPLACALNY. Tak duża odpowiedzialność, pochłaniający tak dużo czasu, dodatkowo praca z ludźmi, która jest po prostu ciężka. Gdyby były lepsze zarobki byliby lepsi nauczyciele, tak zwani z pasji. A przepraszam bardzo z pasji się nie wyżyje.

11:47, 11.04.2019

............................

27 12

Chyba nie do końca tak jest. Jak obserwuję co się dzieje w szkole u moich dzieci to odnoszę wrażenie, że to właśnie młodsi mają jednak więcej chęci. Może nam się tylko tak wydaje, że kiedyś było inaczej, bo sami byliśmy uczniami?

Co do strajku... pomimo tego jak ich oceniam to jednak popieram nauczycieli, że chcą więcej zarabiać. Uważam, że w dzisiejszych czasach zarobki rzędu 3500 do ręki to absolutne minimum i to przy pracach nie wymagających wykształcenia i wiedzy.
Natomiast zlitujcie się trochę szanowni nauczyciele - robicie z siebie męczenników i zobaczycie że to jest zła strategia - źle na tym wyjdziecie. Inni pracują po 8h w firmach i też biorą pracę do domu. Wy się męczycie z uczniami - inni na przykład z zawistnymi kolegami i koleżankami w korporacjach, którzy tylko czekają na jakiekolwiek potknięcia. Zachowujecie się jak konie z klapkami na oczach - jak jeden wklei na FB jakiegoś mema, sentencję czy inne mądrości dotyczące Waszego "męczeństwa" to natychmiast to przeklejacie - a może my, nie nauczyciele już mam trochę dość czytania Waszych żali? W mojej ocenie Wasz strajk świadczy o tym, że nie potraficie spojrzeć szerzej na problem i podjąć właściwe decyzje. Uważam, że czas w jakim rozpoczęliście ten strajk, też Wam zaszkodzi i przepadniecie. Już coś słyszałem w radiu, że myślicie o zmianie formy strajku, bo uczniowie nie będą mogli poprawić ocen itd. Nie lepiej było zacząć strajk na początku roku szkolnego, ew. zaraz po feriach?

Nie życzę Wam źle (pomimo mojej oceny wielu nauczycieli), jednak uważam, że to przegracie...

11:57, 11.04.2019

lollol

17 8

Studia studiom nie równe można być po naszej lokalnej uczelni albo po UJ i jest rozstrzał. Poza tym skończ chemię czy fizykę to pogadamy czy jest tak łatwo, bo pedagogika jest tu tylko zwieńczeniem pozwalającym uczyć

12:00, 11.04.2019

nicknick

0 13

a ty *%#)!& skończyłeś jakieś studia?

14:03, 11.04.2019

onioni

0 4

GŁUPI TOBI NIC NIE ROBI

14:36, 11.04.2019

JJ

6 0

Ja też mam podyplomowki zaoczne za kasę

15:13, 11.04.2019

re re

9 1

Bo teraz są partyjni nauczyciele i upartyjniona oświata .

16:23, 11.04.2019

BoloBolo

1 0

18 godzin lekcyjnych to 13,5 pracy, czyli 1/3 etatu. Najniższa krajowa do ręki stażysty, za tę ilość pracy, to i tak za dużo.
Zlikwidujmy kartę nauczyciela, to zarobki wzrosną, a w szkołach pozostaną tylko ci najlepsi nauczyciele - podniesiemy i płace i poziom nauczania zarazem.

11:26, 12.04.2019

żałosneżałosne

53 67

jak by pani miała do ręki 800zł może i mniej to by pani chyba wzieła sie za sznurek ,a my robole bez umów musimy za takie grosze pracować więc prosze sobie na pokaz EGO odmówić samochodu ,drogich ciuchów mediów a gwarantuje pani że zaoszczedzi ,nie jeden żyje z mopru za 300zł i jakoś daje rade i nie udawajcie biedaków bo jakbyście do reki dostali takie grosze to co byście zrobili????

10:42, 11.04.2019
Odpowiedzi:8
Odpowiedz

PstrykPstryk

33 15

To co napisałaś, to jest dopiero żenada. A kto ci bronił uczyć się, zdobyć zawód i nie żyć na koszt innych!!! Ty żyjesz dzięki temu, że ja pracuję i płacę podatki. 500+ też jest z mojej pracy, więc trochę szacunku dla nauczycieli, chociaż sam nim nie jestem

10:51, 11.04.2019

żałosneżałosne

4 9

jak bym kradła to bym poszła za batona siedzieć też na koszt podatników wiec koło sie zamyka :))))

11:10, 11.04.2019

żałosne żałosne

1 14

no mnie szkoła nie nauczyła kraść i nie kradne ,jak nie mam za co żyć i nie mam pracy w danym czasie ide po pomoc do państwa bo nie bede kraść jak inni ^^ nie ucz mnie życia bo wiem jak to wygląda :PPP

11:13, 11.04.2019

XDXD

21 8

a kto ci każe być nieukiem, nierobem i biedakiem? Mozesz w weekend sie doksztalcic, a potem powalczyc o karierę i jakieś godne pieniadze. Nie po to sie ludzie ucza x lat, żeby zarabiac tyle samo co ci, którzy olali sprawę i poszli po najnizszej linii oporu. Jeśli już poswiecilas swoj czas i nadal go poswiecasz i zaagnazowanie to masz prawo zarabiac tyle, zeby starczylo na dobre ciuchy i auto. Nauczyciela chemii nie zastapi pierwsza lepsza osoba z ulicy, zamiast robola juz owszem na takiej tasmie czy kasie.

12:12, 11.04.2019

ex-uczeńex-uczeń

9 9

ad XD12:12, 11.04.2019

Znalazł się psia nędza - Łomonosow z domieszką Mendelejewa. Można być super wykształconym, ale nie nie płaci (i nie powinien) za wykształcenie, lecz za efekty pracy!
Możesz mieć pięć fakultetów, ale wywaliłbym cię z pracy na zbita facjatę, gdybym widział, że prasowaczka po zawodówce robi swoją robotę lepiej niż ty, bo o prasowanie w pracy chodzi, a nie o całki, silnie , różniczki i prawo zachowania masy podczas reakcji chemicznych czy siłę odśrodkową lub moment obrotowy na tłoku samochodowym.
ps. wyobraź sobie, że ja to wszystko pamiętam, mimo upływu ponad 60 lat od szkoły.
A wiesz chłopie dlaczego?
Ano DLATEGO, ŻE ówcześni NAUCZYCIELE DOSTAWALI WYNAGRODZENIE ZA efekty swej nauki, a nie za posiadane wykształcenie!
I tutaj właśnie jest - w moim widzeniu - par excellence clou problemu.

13:46, 11.04.2019

nicknick

3 5

tragedia ta wypowiedź, szkoda komentarza

14:11, 11.04.2019

XDXD

6 6

Ex-uczniu - kultury to chyba Cie za to nie nauczyli te sto lat temu.
Piszesz tu takie truizmy, że mam wątpliwość czy ową szkołę z zamierzchłych czasów skończyłeś. To oczywiste, ze sprzątaczka może być bardziej pilna w swoim obowiązkach niż kardiolog. Że wykształcenie nie idzie w parze z wiedzą i zaangażowaniem. Jednak ciężko, żeby ktoś kto ledwo skończył szkołę i potrafi sklecić zdanie po polsku zaczął sprzedawać leki w aptece, czy nawet rehabilitował osobę po urazie kręgosłupa. Wykształcenie do wykonywania pewnych zawodów (w tym nauczyciela) JEST KONIECZNE - a to jakim ktoś jest nauczycielem już jest sprawą indywidualną. I wcale nie było tak, że kiedyś byli sami zaangażowani w swój zawód - bo różne historie mi babcia czy mama opowiadały. Jak chociażby matura za świniaka etc. Po prostu zabawne jest to, że ktoś się użala na swoje małe zarobki, ale nie ma predyspozycji do zarabiania więcej, pora się z tym pogodzić - mamy pozorny kapitalizm. Silniejsze jednostki jedzą na deser te słabe. Tylko, ze walczyć o siebie i swój dobrobyt można, ale nie każdemu się chce.

15:10, 11.04.2019

Ex-uczeńEx-uczeń

5 1

XD15:10, 11.04.2019
-------
''Ex-uczniu - kultury to chyba Cie za to nie nauczyli te sto lat temu''.
---> I tutaj się mylisz, niestety. Zdecydowanie wątpię, abyś pamiętał (ja pamiętam od ponad 60 lat), respons pewnego kupca do hrabiny na temat kultury. Kulturę można znać ? i ja doskonale znam, lecz nie zawsze - przy niektórych typach - można być jej niewolnikiem.
-------
''Piszesz tu takie truizmy, że mam wątpliwość czy ową szkołę z zamierzchłych czasów skończyłeś. To oczywiste, ze sprzątaczka może być bardziej pilna w swoim obowiązkach niż kardiolog''.
--- > Spójrz do lustra: jaki z ciebie beocki. Powinieneś wiedzieć, że są osoby ? ciebie bym z takiej grupy nie wykluczył ? dla których nawet klasyczny truizm jest rzeczą nieznaną. A skoro tego nie wiesz, to pewne pojęcia zawsze będą ci obce.
------
''Że wykształcenie nie idzie w parze z wiedzą i zaangażowaniem''.
--- > Ty tak zawsze zaczynasz zdanie od spójnika podrzędnego? No to ?gratuluję? wiedzy.
------------------
''Jednak ciężko, żeby ktoś kto ledwo skończył szkołę i potrafi sklecić zdanie po polsku zaczął sprzedawać leki w aptece, czy nawet rehabilitował osobę po urazie kręgosłupa''.
--- > I tutaj masz rację! I ciszę się, że z taką znajomością jęz. polskiego nie będziesz sprzedawał w aptece. Ledwo mogłem zrozumieć takie(sic!), tak pięknie napisane przez ciebie - po polsku; zdanie. Twoje umiejętności, jakie wyniosłeś ze szkoły w zakresie poznania mowy ojczystej - rzeczywiście są wyjątkowo oszałamiające. Jestem pod dozgonnym wrażeniem.
-----------
''Wykształcenie do wykonywania pewnych zawodów (w tym nauczyciela) JEST KONIECZNE ---
---> Jeżeli na takim poziomie, jak twoja znajomość języka polskiego, to ślicznie dziękuję za takie ''umiejętności''. Mniemam, że wiele osób - nawet po zawodówce - rozumniej pisze od ciebie.
-----------
''- a to jakim ktoś jest nauczycielem już jest sprawą indywidualną. I wcale nie było tak, że kiedyś byli sami zaangażowani w swój zawód - bo różne historie mi babcia czy mama opowiadały''.
---> Takim mądrym się próbujesz tu przedstawić, a nie wiesz prostej rzeczy, że opowiadanie osoby trzeciej nie jest tożsamym z cudzą wiedzą z autopsji.
----------
''Silniejsze jednostki jedzą na deser te słabe''.

---> Bravissimo! Nareszcie widać kim jesteś de facto. Ta twoja dewiza życiowa, twoje ''szlacheckie'' zawołanie - ponad wszelką wątpliwość - mówi bardzo wiele o tobie, o twojej kulturze, na którą się powołujesz, o twoim stosunku do innych osób. Wolałbym na ulicy wdepnąć w psi ekskrement, niż takiego typa jak ty - mieć wśród swoich dobrych znajomych. Mówimy zupełnie innymi językami, choć (ty; prawie...) po polsku. Torsji po twej lekturze można dostać. Dla mnie, to ty byłbyś deserem...

Przyjemnego dnia. :)

15:56, 11.04.2019

EgzaminEgzamin

102 36

Jeśli organizacja szkół jest tak zła, jak mówi ta pani, to dlaczego w postulatach strajkujących nie ma nic o dogłębnej reformie oświaty, a jest mowa tylko o podwyżkach? Prawda jest taka, że nauczyciele zachowują się jak terroryści i dla walki o kasę wzięli nasze dzieci za zakładników.

10:44, 11.04.2019
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

BhuBhu

15 25

Dlatego matole, że organizacją oświaty zajmuje się minister a nie nauczyciele. Dziwne, że nikt niema pretensji do zalewskiej

12:10, 11.04.2019

MicrusMicrus

16 8

@ Bhu12:10, 11.04.2019

Twoje chamstwo dyskusyjne, to jest efekt wychowanie ciebie przez rodziców czy skutek nauki w szkole przez równie chamskiego nauczyciela? Mam odwagę tak napisać, bo życie mi już nie raz pokazało, że kultura sposobu bycia nauczycieli w szkole ...i nie tylko w szkole, nie bywa ich dominującą cechą osobowościową.

13:51, 11.04.2019

TttTtt

76 23

I ta Pani od tego paska chce dzieci uczyć?
Jakie 1464.69 zł? A gdzie się podziało 800,00 zł spłaty KZP i 105,00 zł comiesięcznego wkładu 105,00 zł?
Mi wychodzi 2369.69 zł.

10:44, 11.04.2019
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

kikkik

31 31

Nie jesteś widać w stanie tego zrozumiec... To może jeszcze raz przeczytasz tym razem ze zrozumieniem. I jeszcze raz, i jeszcze raz....

11:15, 11.04.2019

SumarumSumarum

19 6

@ kik11:15, 11.04.2019

To chyba ty czegoś nie pojmujesz... Widocznie - mimo wykształcenia - nauczyciel nie nauczył cię w szkolnych latach czytać prostego zestawienia.
A może masz złe okulary?
I tak sobie myślę: po co ci oczy, skoro rozum masz ociemniały?

13:56, 11.04.2019

cherry6619 cherry6619

6 0

i jeszcze pzu 56,50

19:00, 11.04.2019

żałosne żałosne

29 7

tylko prosze mi nie pisać trzeba było sie uczyć ,tak mówcie do rządów i pracodawców bo wyuczyłam sie zawodów a mam 2 ale to jeszcze mało !!! jeszcze na te czasy z 10 by sie przydało

10:44, 11.04.2019
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

xxxxxxxx

7 7

zawód i ich ilość nie idzie w parze z jakością.... można mieć 10 zawodów ukończonych na kursach w "dwa tygodnie" albo 1, ale za to zdobyty w dobrych szkołach i na uczelniach, podparty certyfikatami, wtedy można zarabiać godnie. Jeżeli godzisz się pracować za 800 zł i w dodatku na czarno, to świadczy tylko i wyłącznie o Twojej nieporadności życiowej. Radzę się wziąć za dokształcanie i szukanie pracy, która będzie odpowiednia do kwalifikacji i tym co się sobą reprezentuje, zamiast spędzać czas w internecie i wypisywać tak żałosne opinie.

13:41, 11.04.2019

)) - (( )) - ((

9 2

do xxxx13:41, 11.04.2019

Żałosne są twoje sugestie... Nawet dobra szkoła nie gwarantuje wiedzy, jeżeli na zamknięciu drzwi po ostatnim wyjściu ze szkoły kończy się naukę. To dla ciebie, jak widać za trudne do zrozumienia, chociaż innych pouczasz. Nie masz do pouczania predyspozycji ani kwalifikacji - jak widać w oparciu o to proste spostrzeżenie. Życie pokazuje, że różnie z tymi certyfikatami bywa.
Znam takie osoby, ktore mają po kilka lub kilkanaście certyfikatów (chyba towarzyskich) za uprzednią wpłatę niby w związku z jakimś dokształcaniem. Organizatorzy takich certyfikowanych nibykursów - często jednodniowych lub weekendowych, maja na celu jedynie sprzedaż certyfikatów za stosowną kwotę. A ich posiadacze machają nimi przed oczyma niczego z tych spotkań nie wyniósłszy.
Raz dla zabawy bylem na takim certyfikowanym, profilowo zawodowym spotkaniu dwudniowym i wykładowcę w kąt zapędziłem.
Szkoda mi klawiszów klawiatury na dalszą dyskusję

14:09, 11.04.2019

xxxoxxxo

60 6

nie każdy nadaje się na nauczyciela....

10:44, 11.04.2019
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

HmmHmm

5 4

I nie każdy na rodzica

17:57, 11.04.2019

TrendTrend

0 0

Oczywiście, większość ludzi ma przecież jakieś ambicje i chciałoby zarabiać, więc szkoły omijają szerokim łukiem.

11:31, 12.04.2019

racja racja

34 28

Władzy autorytarnej nie zależy na wykształconych ludziach, samodzielnie myślą , zadają kłopotliwe pytania. Podstawówka albo gimnazjum i do roboty , rodzinę założyć (bo przecież każdy nadaje się na rodzica) Państwo da 500 Plus

10:48, 11.04.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KasiarzKasiarz

81 30

To co, przerywacie strajk w przyszłą środę? Jak nie trzeba będzie chodzić do szkoły bo będzie już przerwa świąteczna? ????
I znów zero pracy, ale kasa się będzie zgadzała, bo przecież nie będziecie już strajkować ????
A po świętach wracacie do strajku?

10:49, 11.04.2019
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

AntoniAntoni

2 8

Nikt nie przerywa.Chyba, że dojdzie do porozumienia.

15:32, 11.04.2019

uczeńuczeń

10 6

Mają przerwać na okres świąteczny i ferie bo by nie dostali pieniędzy a po świętach znowu strajk. Wstydu nie macie. Jak możecie spojrzeć swoim uczniom w oczy ? Może tak systemowa zmiana a nie tylko podywżki i znieść przywileje np. trzy fundusze socjalne od normalnie zarabiających !

17:20, 11.04.2019

Popieram NauczycieliPopieram Nauczycieli

2 1

Do ucznia. A gdzie Ty dziecko zaglądasz na lekcji zamiast słuchać co Nauczyciele mają Tobie do powiedzenia? Ile jesteś w stanie z tej lekcji zapamiętać? Nic, bo wolisz na FB przeglądać profile znajomych niż zapamiętać co było na lekcji. Trzy czwarte z tych co tutaj tak pisze jest taka sama jak Uczeń się wypowiadający na temat zarobków Nauczycieli. Dziecko, znasz wartość pieniądza?

11:02, 12.04.2019

eljoteljot

51 3

Szacunku nie można kupić. Kupić można jedynie pochlebstwa.

10:51, 11.04.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JotecJotec

2 1

Nie można także otrzymać szacunku w prezencie, bo byłby jeno ułudą.

14:14, 11.04.2019

Milena_37Milena_37

72 45

Za pracę po 3-4 godziny dziennie i tak dużo dostają. No ale wiadomo, potem w domu przygotowują się do zajęć przez 20godzin:) hehehehe

10:51, 11.04.2019
Odpowiedzi:4
Odpowiedz

bObbOb

32 20

no właśnie. Tak jak napisałaś. Do tego doliczyć trzeba wszystkie materiały biurowe, drukarkę ze skanerem, papier i tusze, pewnie dla ciebie to grosze ale w skali miesiąca byś się zdziwiła. Moja żona, nauczycielka, siedzi nieraz do nocy i wkurza mnie to, ale obowiązki musi wypełnić, tak jak każdy inny w swojej pracy.

10:59, 11.04.2019

nicknick

16 7

Milenka, a Ty skończyłaś jakąś szkołę, raczej nie bo piszesz bzdury. Na naukę nigdy za późno.

14:14, 11.04.2019

DomatorDomator

17 10

Celnie napisane. Ja tylko dodam, że niby tak mało zarabiają, a - jak już ktoś napisał - co roku są na wojażach w egzotycznych krajach. O ekstra strojach już nie piszę.
I to wszystko za takie nędzne zarobki, jakie dostają przez 16 godzin pracy dziennie. I w szkole, i w domu.
Nie mają biedacy nawet czasu - jak wielu nauczycieli pisze - dla swej własnej rodziny.
Andersen i bracia Grimm - o naszej rodzimej J. Porazińskiej już nawet nie wspomnę - powinni schować się ze wstydu z powodu znacznie lepszych bajek naszego ciała ...pedagogicznego, oczywiście. :-D )))))

14:26, 11.04.2019

PatiaPatia

23 6

To niech nauczyciele pracuja od 8 do 12 godzin dziennie wtedy nie beda znosic pracy do domu.. A nie wroci sobie do domu o 13 o 19 zabiera sie za materialy i obrazona ze do pozna siedzi hahahha

14:31, 11.04.2019

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

106 17

A co kogo obchodzi, że ktoś nabrał pożyczek? Ja też mam kredyt hipoteczny, pracuję w księgowości i zarabiam podobnie, a urlopu mam 26 dni, a nie 2 m-ce i jeszcze muszę o ten urlop się dopominać. Odpowiedzialność też ogromna, bo karno-skarbowa, także niech pani nauczycielka nie narzeka, bo nikt kokosów nie ma za to, że leży i pachnie, chyba, że bogatego sponsora znajdzie.

10:53, 11.04.2019
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Pracownik księgowoścPracownik księgowośc

16 9

Dokładnie i ciągłe doszkalanie....

12:21, 11.04.2019

AntybushAntybush

3 0

płacze a ma tysiaka dobrowolnych kosztów w pensji.

20:05, 11.04.2019

żałosne żałosne

8 16

a jaki pracodawca szanuje pracownika ^^ trzeba docenić sie samemu nikt nas nie doceni wykonujemy prace bo musimy zarabiać na chleb bo to jest przetrwanie by żyć a zwykli pracownicy nie wyjdą na ulice bo pracodawca powie jak ci nie pasuje to s....dalaj więc siedzimy cicho my którzy szkołe wymyślili masoni by kontrolować jednostki a potem byc posłusznym dla systemu dziecko rozumie ten system po szkole czym jest ten matrix i życie nakazy, rozkazy, zakazy to Państwo (...) czy szkoła jest nam potrzebna ?????

11:07, 11.04.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Absolwent Z.S.Z.Absolwent Z.S.Z.

39 11

Nauczycielka z ponad 20 - letnim stażem miała obliczyć pole działki t.z. n. prostokąta ,zapisała dwie kartki i wyszły głupoty.

11:13, 11.04.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xyzaxyza

102 9

Patrząc na kwitek to zasadnicza brutto wynosi 2965 zł do tego dodatek za wysługę 14 lat 415,10 zł.
To daje nam brutto 3380,10 zł. to daje nam około 2442 zł netto czyli do wypłaty.
A to że wpływa na konto 1464 zł to jest efekt potrącenia pożyczki 800 zł Kasa zapomogowo pożyczkowa, składka do kasy 105 zł i dodatkowe ubezpieczenia na życie 56,60 PZU.
Więc zarabia Pani do reki około 2442 zł z 14 letnim stażem. A to że wpływ na konto wynosi 1464 zł jest efektem przynależności do kasy i spłaty pożyczki. Wystarczy z tego zrezygnować i będzie wpływ w wysokości 2442 zł.
Ja pracując 40 godzin tygodniowo mam netto 2520 zł z 20 letnim stażem.
PS. mam nadzieję że nie uczy Pani Matematyki.

11:17, 11.04.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Matka PolkaMatka Polka

44 27

No tak winni rodzice. Tylko kto popiera robta co chceta i przykleja bzdurne serduszka, kto popiera deprawacje młodzieży na Woodstock, kto głosuje na lewicę która rozwala rodzinę, promuje zboczenia i niszczące psychikę dziecka karty, kto walczy z Kościołem katolickim, kto wybiera takiego lewackiego
przewodniczącego ZNP. Kto no powiedz kto?

11:30, 11.04.2019
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

xxxx

15 13

Kto nie reaguje na pedofilię katechetów, kto każe hołdować bandziorów z band Rysia i Szarego, kto łże o trotylu (Boże, terroryści o trotylu zapomnieli 40 lat temu), kto olewa zamordowanych w Katyniu świętując katastrofę w Smoleńsku, kto nobilituje kiboli ze stadionów, no kto - ci co im się te premie należały?

12:34, 11.04.2019

nicknick

11 9

Ty nie Matka Polka tylko zwykły PISIOR jesteś, mocher itd.

14:12, 11.04.2019

do nickdo nick

6 6

a ty kodziarz hehe

14:42, 11.04.2019

XXXXXXXX

30 3

Ale zauważmy że 9005 złoty jest na kase zapomogowo-pozyczkową.Gdyby nie to , to wtedy pensja byłaby powyżej 2264 do ręki.

11:36, 11.04.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Miejscowy.Miejscowy.

15 8

Tyle samo mam, a jak przychodzi jechać na wycieczkę kilku dniową ze szkoły odmawiam, bo tyle samo dostaję do ręki żona pracuję w Brześciu Kujawskim za 1650 zł do ręki. Muszę zapłacić za mieszkanie, gaz, woda media i jest ciężko. Dlatego, uważam że to było ze dał 500+ Potem za czeli strajkować pocztowcy, policjanci, lekarze, teraz nauczyciele strajkować. Mnie szarego obywatela, dobijają właśnie podwyżki. Co mnie bardzo zastanawia kilka lat temu było głośno, kiedy właśnie SLD. chciał ciąć w obiadach szkolnych i zrezygnować z dotacji do mieszkań, też właśnie PO też chciało tego dokonać, bo powiedzieli że niema kasy na to, a jednak znaleźli i kogo to obchodzi, nikogo :( Teraz się martwię bo 6 maja, moja córka ma egzamin i co będzie, bo wiele uczni jest tylko zakładnikiem w ich rękach oni mają gdzieś uczni, a dlaczego ja mam się martwić o nich?

12:00, 11.04.2019

xxxx xxxx

15 4

Przepraszam jedno zero za dużo powinno być 905 zł

11:36, 11.04.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mama123Mama123

70 4

Jestem rodzicem i obserwuję idąc po dziecko zachowanie niektórych mam przed szkołą . Jest tragiczne, roszczeniowe i wulgarne. Kiedyś nauczyciela się szanowało, dzisiaj gdzieś się pogubiliśmy i już widzimy to w zachowaniach naszych dzieci. Gdzie jest dużo agresji już od 1 klas i to nie tylko wśród chłopców ale również dziewczynek. Są tak zwane mamy-krowy, które uważają, że ich dziecko jest wspaniałe i super inteligentne. A rzeczywistość jest mniej kolorowa. Pamiętajmy rodzice, dzieci nie są złe, one uczą się obserwując nas dorosłych.

11:51, 11.04.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mama gimnazjalistyMama gimnazjalisty

49 16

Uważam że zawód ten jest czasami niewdzięczny gdyż wiadomo młodzież jest różna.Uważam też że nauczyciel z 15 letnim stażem np z matematyki raczej nie musi się w domu przygotowywać do zajęć w domu jeśli wałkuje ten przedmiot 15 lat a i tak moje dziecko musi chodzić na korepetycje bo Pani ma w d.....pie czy dziecko zrozumiało temat czy nie.Dla Pani to rutyna.Więc proszę mi nie mówić ze w strajku nie chodzi o pieniądze bo o dzieci na pewno nie.Nawet wychowawca nie raczy udzielić inf.na temat gdzie dzieci piszą egzamin bo Pani strajkuje.Taką odp.usłyszałam.Dziękuję nauczycielom za wsparcie dzieci w tak ciężkich dla nich chwilach.Dopiero teraz straciłam zaufanie do nauczycieli.Ps. oczywiście nie wszystkich bo są wyjątki.

12:03, 11.04.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

zazazaza

4 5

Wypowiedź typowego laika.Mam ponad 30-letni staż i wyobraź sobie,że w dalszym ciągu przygotowuję się do lekcji.Właśnie po to ,by nie popaść w rutynę i żeby na torsje nie musiało mi się zbierać,gdy po raz enty mówię o tym samym.nadmienię ,że z roku na rok młodzież ma coraz większe problemy ze zrozumieniem coraz prostszych rzeczy.Żeby cokolwiek przyswoili trzeba naprawdę wiele się nagłówkować.To wymaga czasu.Jest wiec dokładnie odwrotnie niż myślisz.

16:51, 11.04.2019

UczeńUczeń

63 15

Szkoda tylko że nauczyciele nie myślą o uczniach. Jeśli do końca kwietnia maturzyści nie dostaną świadectw to nie napiszą matury w maju, co za tym idzie nie będą mogli wziąć udziału w rekrutacji na studia. W żadnym zawodzie nie jest kolorowo. Nikt nawet nie pomyśli o tym że nauczyciele również poniżają uczniów. Nauczycielka w szkole wprost na lekcji powiedziała, że będzie strajkować i nie obchodzi ją to, że nie przerobiliśmy całego materiału do matury. Nie sądziłam, że dojdzie do czegoś takiego- to jest łamanie praw m.in do nauki. Nauczyciele uniemożliwiają nam ukończenie szkoły!

12:12, 11.04.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Popieram NauczycieliPopieram Nauczycieli

0 3

Miałaś trzy lata, żeby się przygotować. Teraz za pięć dwunasta przypomniałaś sobie, że masz maturę. Właśnie dlatego Nauczyciele powinni szantażować Rząd jak Rząd szantażuje Nauczycieli. Przecież to jest czas jaki muszę poświęcić na przygotowanie Was i wypisanie świadectw. A kto za podstawę 2800 będzie taki *%#)!& i to zrobi? Napewno nie Nauczyciele. Popieram Nauczycieli Walczyć o swoje!!!!

11:16, 12.04.2019

Nauczyciel Nauczyciel

58 0

13 lat temu byłem nauczycielem , 10 lat temu byłem piekarzem-cukiernikiem , 7 lat temu zrobiłem c+e , od 4 lat jestem kierowca koparko ładowarki w Uk za16? na godzinę codziennie w domu zero stresu , szkoda ze po zaraz podstawówce człowiek od razu nie zrobił sobie takich uprawnień tylko chciał naprawiać nie dający się już naprawić świat ....

12:13, 11.04.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Belfer.Belfer.

3 7

Każdy dokonuje wyboru. Ja nie chcę twoich pieniędzy i zap..... koparko-ładowarką. Chcę leżeć w cieniu w lipcu i sierpniu kiedy jest 30 stopni. Czas wolny w pracy nauczyciela to dla mnie jedyny atut. Nigdy tego nie ukrywałem.

16:53, 11.04.2019

olkaolka

12 9

wiekszosc studiów o ktorych piszesz to osrodek edujetter. kazdy wie jaki dobry bo wiekszosc z nas go konczyła. hahahahahah

12:34, 11.04.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

AleksandraaAleksandraa

6 3

Nie mierz wszystkich swoją miarą

14:53, 11.04.2019

JanooshJanoosh

22 6

Jak już cała "budżetówka" postrajkuje i dostanie co chce, to nastąpi czas na wszystkich "prywaciarzy". No bo nie ma się co oszukiwać "budżetówka" tylko miele kasę, a realny przychód jest realizowany z produkcji, usług i sprzedaży.

12:53, 11.04.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RodzicRodzic

36 14

A czy ktoś z nauczycieli pomyślał co mają zrobić rodzice z dziećmi jeśli szkoły i przedszkola są pozamykane. Nie wszyscy mają wolną babcię czy wolnego dziadka. Nie wszyscy mają możliwość wzięcia urlopu. I co my mamy zrobić? U mnie przedzszkole zamknięte ale oczywiście Panie w środku balują, wykupiły w pobliskim sklepie wszystkie pączki i ciasta. Kawka, papierosek wystarczy zaobserwować. No i oczywiście zawieszenie strajku na Święta Wielkanocne i na długi weekend majowy bo co trzeba ten czas spędzać w domu z rodziną a majówkę przy grillu i piwie, w po wszystkim znowu strajk niech się rodzice martwią.

13:30, 11.04.2019
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

19881988

5 16

Twoje dzieci, twój problem. Bierzesz 500+ to wydaj na opiekunkę bo za nieobecności w przedszkolu nie płacisz. Ogłoszeń mnóstwo. A wspomniane Panie "balują" za swoje zarobione pieniądze.

14:20, 11.04.2019

nicknick

6 15

to wynajmij nianię i po sprawie i nie pisz głupot. A jak są wakacje to dajesz sobie radę? a teraz nie. A co Ty sobie myślisz że nauczyciele to Ochojska czy matka Teresa, należy im się szacunek bo uczą twoje dzieci żeby nie byłe takie jak TY.

14:21, 11.04.2019

do 1988do 1988

13 6

HIPOKRYCI NAUCZYCIELE WYPOMINACIE 500+, A SAMI BIERZECIE, TO JEST DOPIERO PATOLOGIA,

14:46, 11.04.2019

shadowshadow

45 12

Najbardziej mnie śmieszy kwestia przygotowywania się nauczycieli do zajęć. Jak chodziłam do szkoły to panie nauczycielki miały ten sam pożółkły zeszyt na podstawie którego uczyły całe pokolenia uczniów...niezmiennie to samo :-) Pani od polskiego i geografii w liceum była tak znudzona swoim nauczonym na pamięć wykładem, że chyba bardziej interesujące były dla niej ptaszki latające za oknem niż prowadzony "odczyt". Piszę tu o jednej z renomowanych włocławskich szkół licealnych. Pan od fizyki czerpał sadystyczną radość z męczenia nas ciągłymi zadaniami bez wytłumaczenia istoty rzeczy. Przykładów mogłabym przytoczyć wiele. Owszem zdarzali się nauczyciele z pasją, jednak większość upajała się poczuciem władzy - władzy nad uczniem i rodzicem. Tak jest niestety do dzisiaj.

13:32, 11.04.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kulturkultur

23 9

kulturę wynosi się z domu,a gorsi są rodzice, zero szacunku do starszych, nauczycieli itp........to dzieci skąd mają czerpać przykład

13:39, 11.04.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BelferBelfer

22 14

Broniarz musi odejść!!!

13:40, 11.04.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WitoldWitold

43 11

Przyszła mi do głowy taka myśl , gdy pomyślałem o nauczycielach : KTO CHCE ZA DUŻO, TEN NIE DOSTAJE NIC . Dają wam wysoką podwyżkę (za Tuska takiej nie było) a wy swoje. Ja pracuję w firmie przynoszącej wielomilionowe zyski, i dostałem podwyżki 200 zł brutto. Wrobiono was w strajk czysto polityczny, ale mocodawcy się przeliczyli i efekt będzie odwrotny do zamierzonego. Nigdy nie głosowałem na PIS, ale teraz jeśli nie ustąpią nauczycielom, to na nich zagłosuję.

13:54, 11.04.2019
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

aaaaaa

3 14

Po treści twoich wypocin widać, że jesteś pisiorem, więc nie musisz kłamać, że dopiero będziesz na nich głosować.

14:58, 11.04.2019

BelferBelfer

4 1

Brawo

18:59, 11.04.2019

JacJac

34 10

Jest wyjście proszę szanownej Pani nauczycielki. Zmienić pracę na lepiej płatna

13:57, 11.04.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Stały czytelnikStały czytelnik

14 6

Jak dla mnie manipulacja, po to aby ludzie popierali strajk w żądaniach, niema nic aby nauczycieli mieli większe prawo. W latach 90-tych od mojego brata zabrano z kieszeni kilka złotych, moja mam się dowiedziała o tym i co gorsza nauczyciele broniła ich, a po 3 tygodniach zrobiono mojemu bratu spłuczkę, nauczyciel obniżył tylko ocenę i nic więcej nie zrobił,a ma wiele możliwości. Sami, popierają rubta co chceta , to tak robią i jakie mają wzorce w TV w domu i szkole.

14:10, 11.04.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AutorytetAutorytet

33 9

Winny btrak szacunku. No brawa dla pani nauczycielki !! Ale prawda wyglada tak ze gdyby nauczyciele sami o swoich kolegach i kolazankach do rodzicow nie plotkowali na siebie,gdyby nie mieli tysiecy podyplomowek z masy przedmiotow z uczelni takich jak plock czy olsztyn ,gdyby byli specjalistami w swoich dziedzinach,sami szanowali siebie i swoja prace, a dyrektorzy nie windowali uczniow ktorych rodzice funduja okna czy wycieczke do torunia szacunek bylby nadal. Ale piszliscie inna droga. Lepiej powiedziec ze kolezanka jest *%#)!& dlatego warto na korki chodzic do mnie, wpisac piatke na koniec roku dziecku z zamoznej rodziny bo korzysci,na dzien nauczyciela otrzymac bon do spa czy inny masaz a studia platne z urzedu miasta zrobic na uczelni gdzie wystarczy pojechac raz z kasa a potem po dyplom. Dopoki tak bedzie, dopoki bedziecie isc droga na skroty nie zaznacie szacunku. Bo jak tu powiedziano kiedys nauczciel to byl ktos...czesto nie mial studiow ale mial wiedze o wiele wieksza niz dzisiejszy program niektorych kierunkow,a na fejsie nie wstawial zdjec w bikini i z zakrapianych imprez i tez raczej nie przeszloby mu na mysl.przyjsc w mini do szkoly. Kiedys uczniowie nosili fartuszki,dzis nalezaloby w niektorych szkolach rozwazyc takie dla pan nauczycielek by schowac dekolty i kuse spodnice ....te zostawcie sobie na wieczor. Na szacunek sie pracuje drodzy belfrowie.

14:11, 11.04.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Popieram NauczycieliPopieram Nauczycieli

0 0

Nauczyciel nie miał studiów. Życie mnie Mnie.

12:43, 12.04.2019

QwertyQwerty

40 7

Nauczyciele rządają podwyzek a sami wspierają szarą strefę, ilu z Was drodzy nauczyciele odprowadza podatki za udzielane korepetycje?

14:16, 11.04.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CiztizenCiztizen

24 8

My STARJKUJEM JAK CIELAKI BO OJCIEC BRONIA(Ż) KAŻELI!!!!

14:31, 11.04.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

spokojnyspokojny

17 33

jak czytam te komentarze to mam wrażenie że piszą je osoby z bardzo niskim poziomem inteligencji, o wiedzy już nie wspomnę.
Dla Was nie liczy się nikt i nic, tylko Wasze dupska są najważniejsze. To własnie tacy jak WY wpajacie swoim dzieciom brak szacunku dla innych - ale to Wam się odbije na starość jak Wasza córeczka lub syneczek oddadzą Was do domu spokojnej starości bo będziecie im zbędni. Teraz cwaniakujecie "co to nie Wy" ale czas to wszystko zweryfikuje.
Życzę Wam na najbliższe święta abyście otrzymali taki sam szacunek od swoich pociech jakiego obecnie uczycie swoje dzieci do innych osób.
Wypisujecie bzdury, nie macie zielonego pojęcia o tym co komentujecie.

14:34, 11.04.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Krzywe lustroKrzywe lustro

8 2

ad spokojny14:34, 11.04.2019

Jesteś wzorcowym przykładem osób z pewnych zakładów zamkniętych. Oni też uważają, że osoby spoza ich świata są nienormalni.

15:17, 11.04.2019

Studentka I roku AkaStudentka I roku Aka

36 9

Zostawić w zawodzie tych co się nadają i chcą pracować - jak proponuje red. Cejrowski, resztę wyrzucić. Taka np. przedszkolanka co nic nie umie , ani grać , ani śpiewać ,ani ładnie czytać tylko skseruje górę rysunków i dzieci całe dnie to kolorują- czyli zajęcia infantylne ,i sama bawi się smartfonem mając pod opieką grupę - I tacy też strajkują ?

14:42, 11.04.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Popieram NauczycieliPopieram Nauczycieli

0 1

Te studentka! A wiesz na co pozwala podstawa programowa utworzona przez ministerstwo edukacji dla przedszkoli? Zakazuje wszystkiego!! Czytania, pisania i liczenia!!! To nie problem z Nauczycielami tylko cały system do bani. A po drugie co będzie się przemęczać za 1400zł. Jaka płaca taka praca.

12:31, 12.04.2019

pracownikpracownik

35 6

Zawsze można zmienić zawód...., dla osoby z takim wykształceniem to chyba nie problem.
Co mają powiedzieć emeryci, którzy przepracowali całe życie i teraz otrzymują 800 zł miesięcznie.
Pani nauczycielka musi się nauczyć lepiej gospodarować pieniążkami...

15:18, 11.04.2019
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

pracodawcapracodawca

5 3

A kto takie kurestwo przyjmie do pracy po fakultetach włocławskich? chyba jakiś samobójca......

17:03, 11.04.2019

Popieram NauczycieliPopieram Nauczycieli

0 1

Te pracownik! A co Ja mam powiedzieć? Mam dziecko Niepełnosprawne 24h opieka. Dostałam z ZUS ile dostanę emerytury 78zł. To co ja mam powiedzieć? Zaraz usłyszę zrób czwórkę dzieci to od ręki dostaniesz. Nie popieram PiS!!!

11:55, 12.04.2019

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


rrrr

37 6

Zlikwidować kartę nauczyciela i możemy rozmawiać o podwyżkach!

15:57, 11.04.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

QwertyQwerty

1 0

Plus kasa fiskalna za udzielane korepetycje.

13:25, 12.04.2019

xxlxxl

27 6

do roboty lenie

16:51, 11.04.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Maturzystka.Maturzystka.

37 7

W mojej szkole mamy mieć wystawione oceny do środy 17 kwietnia i radę w tym samym dniu. Skoro daliście się zapędzić w kozi róg z tym lewackim strajkiem, bidulki nauczyciele to się teraz martwcie bo nie ręczę za mojego Ojca.

17:10, 11.04.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

matura2019matura2019

33 3

Jak bierzecie od nas do ręki za korepetycje to wstyd macie ? Nie nauczycie w szkole to moi rodzice muszą płacić za korki. A czy wy rozliczacie się z urzędem skarbowym ? Podejrzewam że 90 % nauczycieli tego nie robi. Teraz przypilnujemy.

17:24, 11.04.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Przejrzałem. Przejrzałem.

17 2

No widzisz! Jest chociaż jeden plus tego śmiesznego zrywu nauczycielskiego. Zobaczyliście do czego są zdolni wasi kochani wychowawcy i profesorowie. I jaki rodzaj to ludzi. Gdyby nie księża i katecheci to egzaminy naszych młodszych braci i sióstr by przepadły.

17:37, 11.04.2019

Darmozjady nauczycieDarmozjady nauczycie

8 3

Ci co studiowali i brali stypendia na koszt podatnika będą opluwani jeszcze bardziej w przyszłości a ich dzieci lub oni oddadzą pieniążki tym co nie studiowali a łożyli w podatkach na uczelnie państwowe...ha tak się dopełni sprawiedliwość dziejowa i prawo hehe tak się stało np.we Włoszech takie bonusy specjalne hehe plan na następną kiełbasę wyborczą z Watykanu lol prawda was zbawi i ekonomia PR

17:46, 11.04.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Popieram NauczycieliPopieram Nauczycieli

0 2

Największym darmozjadem jest rząd co im się za nic nie robienie należało... OFE co tak każdy krzyczał, że Tusk Wam zabrał. Co się okazuje PISOWSKIE ŁAPY CHCĄ JE ZAGARNĄĆ A WAM OCHŁAPY DAĆ.

12:37, 12.04.2019

KrisKris

32 10

Prawda jest taka że większym szacunkiem darzę menela co prosi o pieniądze na dworcu niż 90% nauczycieli... Wielu z nich nie przygotowuje się do zajęć - bazują jedynie na podręczniku. Mają wywalone jak ich uczniowie będą przygotowani do egzaminów. Myślą, że pozjadali wszystkie rozumy i najlepiej trzeba byłoby ich nosić na rękach... Menel chociaż nie uważa się za Pana tego świata. Na szacunek każdy musi sobie zasłużyć zachowaniem lub postawą. Nikt nie będzie kogoś całował po rękach i kłaniał mu się do pasa tylko dlatego że jest nauczycielem. Niech nauczyciele siedzą po 8 godzin w szkole i sprawdzają klasówki przygotowują się do zajęć w szkole zamiast brania pracy do domu... Wiadomo, że w domu nikt nie zweryfikuje ich ile czasu im zajęło np. sprawdzanie klasówek. Mogli sprawdzać je godzinę, ale pod publikę będą narzekać, że siedzieli nad sprawdzaniem klasówek z 5 godzin. Poza tym nauczyciele nie zarabiają mało... Nauczyciel w Polsce zarabia rocznie średnio 96 tyś. PPS (standard siły nabywczej) dla porównania we Francji nauczyciel rocznie zarabia 136 tyś. PPS. Tyle że nauczyciel we Francji w ciągu roku spędza o prawie 50% więcej godzin na nauczanie niż polski nauczyciel (dane OECD). Jaka praca, taka płaca - spędzają mniej czasu przy tablicy więc mniej zarabiają.

17:46, 11.04.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

dodekdodek

32 7

Nauczyciele daliście się wykorzystać jako polityczne mięso Broniarza Schetyny i im podobnym. Nic nie zyskacie a straciliście bardzo wiele. Straciliście resztki zaufania rodziców, które odrobić możecie tylko ciężką pracą z dziećmi i młodzieżą. Patrząc na to wszystko jestem przygnębiony, kto uczy nasze dzieci.

17:54, 11.04.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

K.g.a.K.g.a.

20 1

Moze autor tej informacji na czerwono w koleczku zaznaczy Potracenia z paska wyplaty tej biednej nauczycielki

18:55, 11.04.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

olatolat

11 2

Jest inne wyjście, jedz strajkowac na Warszawę kobieto! Inni mogą to i Wy! Rolnicy, taksówkarze, niepelnosprawni jakoś mogą ale Panią to trzeba 28h tyg o wynagrodzenie jak minister!

20:08, 11.04.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

nikonnikon

19 3

Szkoda ze w wakacje nie Strajkuja, szkoda wolnego a tak..

20:13, 11.04.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

prawdaprawda

25 4

Proszę pokazać kolejne kwitki za nadgodziny.... i za wyrównanie od stycznia- otrzymaliście podwyżkę.... to się dopiero okaże jak wygląda pensja

20:43, 11.04.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RAMONARAMONA

28 6

Po tym jak potraktowaliście uczniów w okresie egzaminów nie zasługujecie na żaden szacunek !!!

21:02, 11.04.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

UczeńUczeń

2 12

Ramona ale ty durna jesteś skończyłaś pewnie podstawówkę i edukację zakończyłaś bo za mądra byłaś. Brawo nauczyciele. Ja podobnie jak 90% społeczeństwa popieram strajk i życzę nauczycielom aby osiągneli swój cel. A jak nie to strajkować do skutku.

07:37, 12.04.2019

matamata

23 5

co za strajk w domku, na działce, należałoby strajkować - stać pod szkołą 24 h.
Braniarz - stary komuszek manipuluje biednymi nauczycielami, przedszkolankami, kucharkami i sprzątaczkami.... - daliście się wykorzystać tracąc szacunek ucznia i rodziców oraz pozostałego społeczeństwa.
Młodzież która przystępuje do egzaminów nigdy wam tego niezapomni.
Do dziś pamiętamy i wspominamy jak w czasie II wojny światowej na tajnych kompletach Nauczyciel narażał ucząc polską młodzieź - chwała tym pedagogom.
Chwała tym Nauczycielom którzy umożliwiają odbycie egzaminów.

21:06, 11.04.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Masz słuszność. Masz słuszność.

6 1

Masz absolutną rację! Nie ma porównania! Chylę głęboko czoła przed tamtymi - narażającymi własne życie - nauczycielami!

23:36, 11.04.2019

BobBob

4 8

Jestem w szoku, co za barany się tu wypowiadają. Jesteście niewolnikami, bo tak wam wpajano przez lata. Polak zazdrości sobie wszystkiego nawet biedy. Komunizm wam mózgi wypalił.

23:32, 11.04.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GGGGGG

12 3

Mało płacą, ale ciepła posadka w budżetówce, sobota oraz niedziela wolna i można strajkować.
Wiedzieliście na jakich warunkach się zatrudniacie i gdzie, a teraz larum jak mi tak zle. W biedronie jest lepiej, praca zmianowa, bliski kontakt z miłym klientem, też można strajkować.
Jak byście popracowali w marketach, nie wycierali byście sobie twarzy ciężko pracującymi i nie mniej wykształconymi. Szacunek do nauczycieli umiera i jesteście sobie sami winni śpiewając żenujące piosenki. Nauczyciel to zawód zaufania, a zarobki każdy ma za małe.




07:56, 12.04.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KalaaaaaKalaaaaa

8 1

Ciągle im mało... tyle wolnego, weekendy, święta, majówki, długie weekendy... w ubiegłym roku na majówkę cały tydzień dzieciaki miały wolne, chociaż tylko 2 dni świąt 1 i 3 ... a 3 gratis. Przed Bożym Narodzeniem 2 dni wolne, po też wolne aż do Nowego Roku, nie mówiąc już o wakacjach, a i przed wakacjami nauczyciele wystawią oceny miesiąc wcześniej i lekcje są na zasadzie idziemy do kina, do parku itp. Nauczanie byle jak, byle na odwal się. I jeszcze jakie wysokie mniemanie o sobie. Specjaliści w różnych dziedzinach z lepszym wykształceniem zarabiają podobnie albo i mniej i nie mogą sobie strajkowac od tak, bo nie mają ciepłej posadki w budżetówce.

10:51, 12.04.2019
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Popieram NauczycieliPopieram Nauczycieli

0 6

I tak Ci to przeszkadza i denerwuje, bo dzieci pod nogami się kręcą? A nie w szkolnej ławce rozwiązując zadanie ile będę musiał/a się uczyć, aby zarobić więcej od moich rodziców? Już wiem, założę rodzinę, kupię ziemię, pięć krów i świnie. Będę żył jak pączek w maśle!!! Z 500 plus mi na wszystko wystarczy nawet na drwinę wobec Nauczycieli.

11:09, 12.04.2019

KalaaaaaaaaaaKalaaaaaaaaaa

3 0

Nie kręcą mi się pod nogami, bo ja nie mam wolnego na majówkę 5 dni! Tylko 2- tak jak są ustawowo! I muszę kombinować co zrobić, bo oboje z mężem pracujemy. A nauczyciele później płaczą, że z materiałem nie nadążają, z programem i dają do domu po kilka stron w ćwiczeniach. A jak mają zdążyć, skoro tyle ekstra wolnego? Proszę bardzo, niech zarabiają więcej, ale z godzinami pracy jak inni i żeby było widać efekty tej pracy, bo jak na razie starają się tylko na korepetycjach, za które biorą potężne pieniądze, ciekawe czy opłacają podatki?

13:42, 12.04.2019

AntykomuszekAntykomuszek

5 2

Program Krowa+ wyjaśniony jak krowie na rowie:
1. UE daje rolnikom kasę na krowę
2. Rząd PO/PSL miał w dupie, więc polscy rolnicy nie dostali
3. Rząd PiS chce to załatwić
4. Skoro kasa jest na KROWĘ, to nie mogą jej dostać broniarzowe OSŁY
5. Pomyślcie o tym jedząc tatara

11:04, 12.04.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Popieram NauczycieliPopieram Nauczycieli

3 7

Rodzice! Ale z Was barany. Macie pretensje o egzaminy, że mogły się nie odbyć. A nie macie pretensji, że Ci co teraz zdają piszą łącznie z dziewięciu przedmiotów!!!! Natomiast ósmoklasiści tylko z dwóch!!!! To Wam pasuje???? To co z Was za rodzice? Patologia nie mająca o niczym pojęcia!! Prostaki!!!

11:21, 12.04.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

<><>

7 2

Co to za nauczyciel, który stawia warunek uczniowi "jak zrezygnujesz z matury to ukończysz szkołę, a jak nie, to usadzę Ciebie i będziesz pisać poprawkę w sierpniu?" To jest nauczyciel zwany profesorem - masakra!!!! Podwyżka? dla kogo? Dla takiego człowieka-nauczyciela? Z jakiej racji? Zamiast poświęcić czas i przygotować ucznia, jak tylko najlepiej się da do matury, to mu skrzydła się podcina?! Co to za nauczyciel???? To totalne zero i dno nie nauczyciel!!! I ktoś tu chce podwyżkę? Za co się pytam?

13:30, 12.04.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XX

6 1

Śmieszne że Pani nauczycielka strajkuje żeby ją szanowano bo za moich czasów to się szanowało i nauczyciela i pana woźnego i nawet babcię klozetową a milionów się nie zarabiało

15:01, 12.04.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UczeńUczeń

3 1

Ale to prawda co ta pani mówi skończyłem szkołę kilka lat temu do podstawówki chodziłem kilka lat temu i już wtedy tak było że uczeń robił co chciał a w większości przypadkach mamusia czy tatuś przelecieli i robili dym jaki to nauczyciel jest zły wtedy tego nie rozumiałem ale teraz rozumiem i jest to prawdą nauczyciel ma bardzo mały szacunek teraz

16:25, 12.04.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ojojoojojo

4 0

szef włocławskiego ZNP, Krzysztof Buszka, - a nawalony pod prąd przez jadwige jechał, a teraz wzór cnót ....

20:09, 12.04.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GRZEGORZ PISGRZEGORZ PIS

4 0

za PO-PSL do strajkujących górników policja tuska strzelała z gumowych pocisków bo chcieli podwyżek w Jastrzębiu Zdrój luty 2015r !!! gdzie był Broniarz wtedy ????????????? w tvn24 wciskali lemingom że jak mozna strajkować !! buhaha zakłamana tv :(:(!!!! przeciez Wałęsa walczył za wolność słowa a w sprawie Górników nic się nie odezwał ........... mruknął że nie ma kasy jak rostowski i kazał pałować robotników bo jak wtedy mówił "władzę trzeba szanować".hipokryci a powinien prosić świat o pomoc bo państwo policyjne było !! macron mówił do Jarka że robi państwo policyjne a sam strzela do rodaków !!!!!!?

20:18, 12.04.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OSTATNIE KOMENTARZE

0%