Zamknij
Ważne

Gigantyczna kara dla Biedronki. Chodzi o znaną promocję

08:00, 15.06.2023
Skomentuj Zdjęcie ilustracyjne. Fot. SiecPortali.pl Zdjęcie ilustracyjne. Fot. SiecPortali.pl

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ukarał Jeronimo Martins Polska. Chodzi o wprowadzanie konsumentów w błąd odnośnie warunków, korzyści i dostępności regulaminu akcji "Tarcza Biedronki antyinflacyjna".

- Skomplikowane zasady, niewspółmierne korzyści i ograniczona dostępność regulaminu – tak można podsumować udowodnione przez Prezesa UOKiK praktyki Jeronimo Martins Polska w zakresie prowadzonej w sklepach sieci od kwietnia do czerwca 2022 r. ogólnopolskiej akcji „Tarcza Biedronki antyinflacyjna” - informuje w komunikacie UOKiK. 

Jak wskazuje urząd, hasła i przekazy reklamowe miały być tak skonstruowane by przyciągnąć uwagę klientów, którym zależy na niskich cenach, a także wytworzyć przeświadczenie, że oferowane produkty są najtańsze na rynku. 

- Jeronimo Martins Polska promowało akcję, która w materiałach reklamowych naruszała zbiorowe interesy konsumentów. Wprowadzający w błąd klientów sieci Biedronka przekaz marketingowy, mający przyciągnąć do sklepów rzesze konsumentów, dotyczył podstawowych warunków oferty – tego co powinni zrobić, co mogą zyskać i gdzie znajdą zasady akcji. Chwytliwe hasła przyciągają uwagę, jednak przedsiębiorcy muszą pamiętać, że konsumenci mają prawo do pełnej i rzetelnej informacji, której treść i sposób przekazywania nie są mylące - mówi Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK.  

Jak dodaje klienci Biedronki " nie mieli możliwości realnego skorzystania z promocji na warunkach przedstawionych w przekazach reklamowych przez przedsiębiorcę". 

Jak wykazał UOKiK nie wystarczyło znaleźć artykuł, który był tańszy. Należało dokonać zakupu w obu sklepach i spełnić inne warunki wskazane w regulaminie. 

- Po drugie, Biedronka deklarowała, że zwróci różnicę w cenie, co sugeruje, że zwrot nastąpi w formie pieniężnej do dowolnego wykorzystania. Tymczasem konsumenci mieli dostać ważny tylko 7 dni e-kod o wartości różnicy (czyli na przykład kilkunastu lub kilkudziesięciu groszy) na zakupy w sklepach sieci - wskazuje UOKiK.

Urząd zakwestionował również dostępność regulaminu promocji. 

Karą, jaką przydzielił UOKiK jest gigantyczna i wynosi nieco ponad 160 mln zł. Ponadto sieć ma obowiązek opublikowania stosownego oświadczenia na stronie internetowej, na profilu facebookowej oraz we wskazanych stacjach telewizyjnych i w sklepach. 

Decyzja jest nieprawomocna.

(Źródło: UOKiK)
Dalszy ciąg materiału pod wideo ↓

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu ddwloclawek.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

OSTATNIE KOMENTARZE

0%