Bankomaty to urządzenia które potrafią czasem zawodzić. Jeśli podczas pobierania pieniędzy z bankomatu nie zostały one wypłacone, trzeba to zgłosić do banku jak najszybciej.
Wtorkowy dzień przyniósł sporo stresu dla jednej z osób planujących wypłatę znacznej sumy z bankomatu na jednej z dzielnic Wrocławia. Z niejasnego powodu (być może związanego z awarią urządzenia) transakcja nie doszła do skutku, chociaż środki zostały zarejestrowane jako wypłacone, znikając z jej konta.
Ostatecznie gotówka przypadkiem trafiła w ręce innej osoby. Na szczęście osoba, która znalazła pieniądze, okazała się uczciwa i oddała pieniądze do banku. Dodatkowo, podzieliła się całą historią w mediach społecznościowych, z nadzieją, że uda się odnaleźć właściciela środków.
"Zmartwiony człowieku, który w dniu wczorajszym wypłacałeś niemałą gotówkę w bankomacie w okolicach Nowy Dwór/Muchobór i nie odebrałeś jej lub bankomat Ci jej nie wypłacił, ale ściągnął pieniądze z konta: chcę, żebyś wiedział, że gotówka została zaniesiona do placówki banku. Celowo nie piszę kwoty, bankomatu ani nazwy banku, żeby ktoś nie chciał się na tym "wzbogacić" - napisała pani Agnieszka na grupie Osiedle Nowy Dwór Wrocław na Facebooku.
Według serwisu totalmoney.pl, sytuacje w których pieniądze nie zostają wypłacone są bardzo rzadkie.
"Niezależnie od tego, czy wypłacałeś pieniądze z bankomatu należącego do Twojego banku, czy z obcego, o zaistniałej sytuacji musisz jak najszybciej poinformować swój bank, bo to z nim podpisałeś umowę o świadczenie usług. Zrobisz to, składając reklamację" - czytamy.
Istnieje kilka sposobów na złożenie reklamacji: pisemnie, a następnie dostarczyć ją osobiście lub pocztą, ustnie w oddziale banku albo za pośrednictwem infolinii. Co ważne, podczas zgłaszania takiej sytuacji należy podać numer bankomatu, datę i godzinę, a także ewentualnie komunikat, który się wyświetlił.
"Bank rozpatruje reklamacje niezwłocznie, w terminie nie dłuższym niż 30 dni od otrzymania reklamacji. W szczególnie skomplikowanych przypadkach, np. gdy dotyczy ona obcego bankomatu, informuje klienta (osobę fizyczną) o przewidywanym terminie udzielenia odpowiedzi, który nie może jednak przekroczyć 60 dni" - informuje Roman Grzyb, ekspert PKO Bank Polski.
W trakcie tego procesu pracownicy dokładnie przeanalizują rejestr pracy bankomatu i dokonają przeliczenia znajdującej się w nim gotówki. Ustalą w ten sposób czy istnieje nadwyżka, czyli kwota, której nie otrzymaliśmy w ramach wypłaty. Jeżeli potwierdzi się istnienie nadwyżki, środki zostaną automatycznie zwrócone na konto.
2 0
Z włocławskiego samorządu nasze podatki znikają jak śnieg na wiosnę .Czy jest sPOsób by ograniczyć rozrzutność i marnotrawstwo samorządowych milionerów ?
2 0
Duże szczęście osoby poszkodowanej że znalazła te pieniądze taka uczciwa osoba,niestety to coraz rzadszy przypadek w obecnych czasach...
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu ddwloclawek.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz