Zamknij

Te biegi miały być promocją miasta i regionu. Odwołano je z powodu braku chętnych

17:00, 25.04.2017 .
Skomentuj WKB Maratończyk musiał odwołać imprezę, która miała się odbyć w czasie majówki. Fot. archiwum DD Włocławek WKB Maratończyk musiał odwołać imprezę, która miała się odbyć w czasie majówki. Fot. archiwum DD Włocławek

Włocławski Klub Biegacza Maratończyk odwołał Kujawsko-Dobrzyński Maraton Przełajowy, który miał zachęcić biegaczy z różnych zakątków Polski do odwiedzenia Włocławka i okolicznych gmin w czasie majówki. Powodem rezygnacji z przeprowadzenia imprezy była mała liczba chętnych do udziału w kilkudniowych zwodach.

W poniedziałek WKB Maratończyk poinformował na swojej stronie internetowej oraz na Facebooku, że odwołuje imprezę, która miała odbywać się między 29 kwietnia a 3 maja.

Impreza miała się składać z czterech etapów, które razem dawałyby dystans maratoński: Biegu Kujawiaka w Smólniku (16 km), Biegu po Bulwarach we Włocławku (195 m), Biegu Między Jeziorami w Goreniu (10 km) i Biegu Konstytucji w Cypriance (16 km). Chęć udziału w całym cyklu zadeklarowało nieco ponad 40 osób. Po ok. 10 zapisało się dodatkowo na pojedyncze biegi.

?- Z pierwszej analizy wynika, że zbyt optymistycznie założyliśmy, iż ta nasza oferta sprawi, że ściągniemy ludzi do Włocławka i okolic w tym majowym terminie. To jest moim zdaniem główna przyczyna – ocenia Wojciech Prokopowicz, prezes WKB Maratończyk. – Jestem po rozmowach z naszymi partnerami z Fabianek i Baruchowa. Jeśli mielibyśmy ten projekt realizować w przyszłości to raczej jako imprezę letnią niż majówkową, żeby to nie było tak skumulowane w czasie.

Osoby, które wciąż szukają imprez biegowych we Włocławku i okolicach, w maju mogą wystartować w dwóch biegach. Pierwszym jest 35. Bieg Kujawiaka, który odbędzie się 6 maja. Jego bazą będzie stadion Przylesie, a biegacze będą rywalizować na dystansie 10 km trasą wiodącą w kierunku uzdrowiska Wieniec Zdrój i z powrotem. Do tej pory do udziału w rywalizacji zgłosiło się prawie 230 biegaczy (zapisy tutaj).

27 maja biegacze mogą wystartować w VI Memoriale im. Czesława Wasielewskiego, który w tym roku będzie rozgrywany na 10-kilometrowej trasie z Lubrańca do Brześcia Kujawskiego. Na imprezę, która jest częścią biegowego Grand Prix Województwa zapisało się już blisko 50 osób (zapisy tutaj).

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(34)

lans lans

14 3

Widocznie ludzie wola biegać w czystej i nieupoltycznionej atmosferze .A tu lans partyjnej zarazy był już przygotowywany . Na tym polega mądrość narodu . 19:01, 25.04.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

Dobre mleczkoDobre mleczko

9 4

Trudno zorganizować jeden bieg profesjonalnie, a Ci chcieli zorganizować trzy biegi plus jedna imprezę na bulwarach w ciągu 5 dni.
Mają poczucie humoru. 20:11, 25.04.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KK

13 0

A te pieniądze z UM, które miały być dofinansowaniem do biegania będą zwrócone?

11:41, 26.04.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ObywatelObywatel

1 0

Oddać kasę do urzędu !!! 12:44, 29.04.2017


ranerraner

11 1

Sam bylem zapisany na te biegi, ale nie oszukujmy się: 3/4 dniowa impreza, w różnych miejscowościach. Nie jest to ani wygodne dla przyjezdnych z innych miast, ani nie jest to promocją miasta. Czy nie byłoby lepiej naprawdę jakiś fajny bieg zorganizować przełajowy na większą skalę ? 1 dniowy. 10km, 21km, 42km, ultra , + jakieś biegi dla dzieci. Tyle pięknych terenów leśnych w granicach miasta, GWPK, rejony łuby. Można zapewne skroić ciekawą imprezę, na co liczę za rok !! Podpatrzcie czasami inne miasta. Czemu niepotrzebnie wydziwiacie ? 13:35, 26.04.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OszukanyOszukany

9 1

Czuję niesmak dla poczynań Maratończyka.O co chodzi?Bo wygląda,że o pieniądze.Urząd Miasta dofinansował 35 Bieg Kujawiaka na stadionie Przylesie.Może to jakaś rozgrywka polityczna-nie wiem, nie obchodzi mnie to, chcę biegać.Maraton Przełajowy organizowaliście pierwszy raz, zanim odwołaliście imprezę, powinniście się zastanowić, czy nie zrobić jej skromniej.Zawsze za pierwszym razem nie wszystko doskonale wychodzi ale mogliście pokazać,że warto, mieliście szansę, którą straciliście, za łatwo się poddajecie.Z wpisowego mieliście ok. 5 tys. z powiatu, gmin i Urzędu Marszałkowskiego ok.10 tys.Za tą kwotę można coś skronmie zorganizować, tym bardziej,że w Smólniku, Goreniu i Fabiankach byliby ludzie, dla takich ludzi to wielkie wydarzenie, wiejskie,rodzinne spotkanie- majówkowe!Impreza nawet skromna zaowocowałaby w przyszłości. Nie wiem kto podjął tak *%#)!& decyzję- można tylko powiedzieć jak w reklamie: BRAWO TY !!! Jeżeli 50 osób, to mało uczestników, to w tym wypadku nie chodzi o bieganie.......... Zobaczymy jak tam dalsze imprezy organizowane przez Maratończyka, czy cudem będzie jak wyjdzie bieg Cudu nad Wisłą, a czy na bieg Włocławek nocą ktoś przyjdzie,czy wszyscy pójdą spać.Nie piszę więcej, bo nie chcę was dobić.Moim zdaniem, Zarząd Maratończyka do dymisji, bądź głębokiej reformy.A tak na koniec Panie Wojtku, który to strategiczny sponsor zrezygnował? 14:04, 26.04.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

HahahahHahahah

2 0

Doskonała decyzja, po co coś organizować skoro nie przyniesie to pieniędzy do pustych kieszeni? Społecznych i biznesmeni z wąż jak z kociej d.... trąbka! 14:43, 26.04.2017


biegaczkabiegaczka

10 0

Wiele jest przyczyn porażki tej imprezy. Brak reklamy, czt oprócz fb ktoś widział jakiś banner? Niesmaczne rozgrywki polityczne toczące się także na fb. Ktoś tu chyba rzucił się na zbyt głęboką wodę.... 15:11, 26.04.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

re biegaczka re biegaczka

13 0

Wypowiedź jednego z miejscowych weteranów-biegaczy zasłyszana na poprzedniej imprezie ,,dlaczego ja mam być tłem i reklamą dla tego partyjnego *%#)!& który na co dzień udaje że mnie nie zna ?''
Chyba to jest najlepsze podsumowanie tego co się stało . Po prostu ludzie maja dość partyjnej infekcji na takich imprezach . 15:56, 26.04.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UlaUla

10 2

Mówmy szczerze, tutaj brakuje Daniela . Każdy wtajemniczony wie o kogo chodzi. Każda kolejna po nim osoba będzie tłem tego co on organizował. 16:06, 26.04.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

biegaczkabiegaczka

6 1

Należy mieć nadzieje, że rewelacyjnie wypadnie organizacja 35 Biegu Kujawiaka we Włocławku i dojdzie do skutku SPLLUWA i Bieg Świetojański w Smólniku. 17:09, 26.04.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

re biegaczka re biegaczka

3 0

Może masz racje ale pod warunkiem ze partyjna zaraza odczepi się od takich amatorskich i spontanicznych imprez . To ma być zdrowe współzawodnictwo a nie oglądanie partyjnych ryjków udających sportowców .Skoro wybrali polityczne szambo niech w tym szambie współzawodniczą z takimi jak oni sami .Całkowicie popieram opinię weterana biegacza w spawie partyjnych d u p k ó w . 20:06, 26.04.2017


a nie mówiłema nie mówiłem

9 0

Jeżeli jest się Prezesem Stowarzyszenia i organizuje imprezę biegową, to można przewidzieć ile osób na pewno będzie, będą to jego członkowie.Maratończyk ma ze 40 członków, którzy płacą składkę członkowską.W komentarzu Oszukanego( powyżej), podano dostępne pieniądze na tą imprezę- 15 tys. zł. Przeliczając na jednego biegacza, to kwota 375 zł. można wyliczyć koszty na każdego: medal 15 zł, dyplom 2zł, posiłek regeneracyjny 5 zł, woda 2 zł, izotonik 3 zł. Wychodzi 25 zł x 3 dni= 75 zł na całą imprezę na jednego biegacza. Organizatorom pozostaje 300 zł z każdego uczestnika całego cyklu a jest to kwota 12 tys. zł.Niech 2 tys. stracą na ubezpieczenie biegu, opłatę sędziów, to mają 10 tys. z imprezy na czysto. Ale to dla kogoś za mało. Czy nie ma już w tym mieście społeczników, tylko darmozjady i pandy? Pan Da, Pan Da, Pan Da !!! 18:14, 26.04.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

co ???co ???

3 1

Wychodzi na to,że organizacja biegów, to maszynka do robienia pieniędzy.Przecież wpłaty uczestników,to tylko pewna część wpływów a sponsorzy, dotacje z urzędów? Bieg Wilczym Tropem też organizował maratończyk a tam było z 400 osób, każdy wpłacał po 25 zł, to ok. 10 tys. było !!! Sponsorzy Orlen, IPN, Lewiatan i zapewne wielu,wielu innych. Tak to można żyć z biegania, co po niektórych organizatorach to widać, chudzy nie są. 18:32, 26.04.2017


doradcadoradca

6 0

Jakbym był członkiem wkb maratończyk, to zmusił bym Zarząd Stowarzyszenia do zorganizowania Walnego Zgromadzenia Członków Stowarzyszenia w celu przedstawienia sytuacji finansowej klubu.Wychodzi na to,że maratończyk jest bankrutem z dużymi długami.Niech Zarząd przedstawi jak chce wyjść z twarzą z tej trudnej sytuacji.Zgromadzenie niech zdecyduje, czy spłaca zadłużenie, czy ogłasza bankructwo i kończy działalność. To jest uczciwy krok w dobrym kierunku.Należy zbadać kto ponosi odpowiedzialność za zaistniałą sytuacje. Nie można winy małą przewidywaną frekwencję na imprezie. 18:52, 26.04.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

UlaUla

2 0

Zarząd klubu maratończyk to z założenia poważni ludzie Pan Marcin, który jest skarbnikiem jest również Pani Ania Szafrański i Pan Wojtek. Jak może być tak że tak poważni ludzie postępują tak nie odpowiedzialnie to jest nie poważne nie dajmy się tak traktować! 20:28, 26.04.2017


lucjanlucjan

10 1

....Ze względu na małe zainteresowanie oraz wysokie koszty poniesione przez klub....- jakie wysokie koszty? To ściemnianie i robienie z ludzi głupków. W emailu dostałem,że główną przyczyną jest wycofanie się głównego sponsora.A w ogóle był jakiś główny sponsor, bo chciałbym wiedzieć czy nie jest to tylko wymówka niegospodarności Zarządu Maratończyka. Wojtku, Prezesie kochany kto jest tym sponsorem, który się wycofał- chociaż wiem,że nie było takiego a jakie koszty są dla Ciebie wysokie, jak nigdzie poza fejsbookiem się nie reklamowałeś, nawet ulotki imprezy leżą porozrzucane w bagażniku i na tylnym siedzeniu Twojej fury, zamiast na mieście. 20:05, 26.04.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Ulotka z bagażnikaUlotka z bagażnika

1 0

Ale celnie !!!! Brawo. 20:25, 26.04.2017


JarząbekJarząbek

8 0

łubu dubu, łubu dubu, niech żyje Nam Prezes naszego klubu,niech żyje nam!!! 20:20, 26.04.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SEPARATYSTA BOBASSEPARATYSTA BOBAS

10 0

Biegać to ja mogę sam i o każdej porze, a w takich zbiegowiskach, często z pobudek politycznych, nie biorę udziału. 20:26, 26.04.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bzykbzyk

6 2







ten zarzad od samego poczatku robil ludzi na szaro ,chcial na ludziach zarabiac tylko nikt tego nie chcial widziec i wiedziec.kazdy myslal ze bedzie lepiej niz za Daniela-a to g....prawda.zarzadowi wkb zostalo zabrane dofinansowanie z urzedu miasta na 35 bieg kujawiaka bo chcieli je zrobic gdzie???w Smolniku.Smolnik bez dotacji ,wkb bez dotacji-wiec chcieli sciagnac z ludzi i za wpisowe zrobic zawody.To k.... skandal i dziadostwo.Wszyscy narzekali na Daniela ale on mial jaja ,znajomosci,sponsorow i serce do roboty.Nikt tego nie docenil .Przyszla nowa szczota i dorobek 5-ciu lat rozp......a.To sa ludzie ktorym nic sie nie chce, tylko patrza na kase dla siebie-ALE LUDZI NIE DA SIE OSZUKAC.Prosze nie wierzyc w zadne bzdury zarzadu WKB ze wycofal sie sponsor-bo go wcale nie bylo.To jest jedno wielkie oszustwo-nie wierzcie tym ludziom tylko zrobcie walne zebranie- rozliczcie prezesa, vice-prezesa oraz skarbnika,patrzcie im na palce ,bo jest to kolejne stowarzyszenie ktore zostanie pozp.... przez pewna osobe w tym stowarzyszeniu.Dajcie temu zarzadowi wilczy bilet ,rozliczyc ich i WON.Jest wtym miescie osoba ktora by to wszystko odmienila - wszyscy wiedza KTO-ale to inna bajka .Dobrze ze Vectra uratuje honor i zrobi 35 bieg kujawjaka we WLOCLAWKU nalezycie.TAKA jest prawda,reszta nalezy do czlonkow stowarzyszenia.Jak zrobia tak bedzie


21:54, 26.04.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bzykbzyk

8 1

prokopowicz-tak klamiesz az ci z rekawow sie dymi.nie sciemniaj ,przestan gadac bzdury i powiedz ludziom prawde .A prawda jest calkiem inna .Caly zarzad oszukuje ludzi a zwala wine na innych a sami jestescie nedzni i nieudolni .Czas najwyzszy na zmiany -zero polityki w stowarzyszeniu ,-ale nie za czasow tego zarzadu 22:08, 26.04.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Dwudziesta trzecia 4Dwudziesta trzecia 4

2 1

Mocne !!!! 23:44, 26.04.2017


barejabareja

5 0

Jak ktoś chce zrobić Orlen Warsaw Marathon w Smólniku, gratuluję pomysłu. 07:15, 27.04.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AntoniMAntoniM

7 1

Pozostaje się cieszyć, że w sobotę 35. Bieg Kujawiaka. Jeszcze kilka tygodni temu pan Prokopowicz podnosił larum, że Miasto powierzyło organizację tego wydarzenia Lekkoatletycznemu Klubowi Vectra. Gdyby powierzyło jemu, tradycja tego biegu w tym roku zostałaby przerwana. Dobrze, że ktoś zachował zimną krew i trzeźwy umysł. 07:53, 27.04.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

biegambiegam

4 1

W marcu na Żabiej mieliśmy konsultacje stowarzyszenia Maratończyk dotyczące biegów, ustaliliśmy: RÓBMY SWOJE, pomimo trudności: RÓBMY SWOJE !!! A tutaj Zarząd odwołał imprezę, czyli postąpił egoistycznie wbrew ustaleniom.Zrobił to dla siebie a nie dla nas biegających, dla swojej wygody.Praca społeczna w stowarzyszeniu nie jest lekka, poświęca się swój czas i nie liczy na pieniądze, bo wtedy społeczna nie jest.Pomysł z walnym zebraniem członków jest dobrym pomysłem, chcemy wejrzeć w finanse stowarzyszenia, wysłuchać tłumaczeń Zarządu np. w kwestii elektronicznego pomiaru czasu, bo miał być już na biegu wilczym tropem.Najważniejszą jednak sprawą jest to, co to za strategiczny sponsor się wycofał i drugą: jakie wysokie koszty i na co poniósł Zarząd podczas organizacji tej nieszczęsnej imprezy. 08:16, 27.04.2017


Zenek M.Zenek M.

5 1

Prezes- disco-polo Wojtek.Przez twe oczy zielone, zielone OSZALAŁEŚ ! 08:32, 27.04.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

odszkodowanieodszkodowanie

2 3

Wszystkim którzy zapłacili za Maraton Przełajowy należy się odszkodowanie i zadośćuczynienie a nie tylko zwrot opłaty. Maratończyk ma wykupioną polisę OC, prawdopodobnie na 500 tys. zł, która prawdopodobnie pokryje straty finansowe poniesione przez klub.Jednak w Regulaminie imprezy nie ma nigdzie,że może być w ten sposób jaki była odwołana.Umowa między klubem a biegaczami to umowa cywilnoprawna, za niewywiązanie się z niej obowiązuje odszkodowanie i zadośćuczynienie za poniesione straty finansowe ale też moralne. Istnieją we Włocławku firmy odszkodowawcze jak EUCO, VOTUM, które zajmą się sprawą reprezentując was w Sądzie.A pieniądze na odszkodowania z polisy OC Organizatora.Maratończyk nie poniesie kosztów, najwyżej w przyszłym roku zapłaci wyższą składkę OC. 08:57, 27.04.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

też się zapisałemteż się zapisałem

6 0

o co chodziło ze wznowieniem zapisów po 15.04 przecież juz wtedy organizatorzy wiedzieli,że impreza się nie odbedzie 12:57, 27.04.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

o co chodzio co chodzi

6 0

Jaki biegacz płci męskiej wytrzyma z kilkudniowym zwodem ??? !!!

"Powodem rezygnacji z przeprowadzenia imprezy była mała liczba chętnych do udziału w kilkudniowych zwodach." 13:08, 27.04.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Biegacz rekreacyjny Biegacz rekreacyjny

9 0

A dlaczego na biegi tak niewielu zapisało się członków wkb maratończyk, którzy jako pierwsi wiedzieli o imprezie? Powinni tworzyć silną grupę na liście startowej, a ich można było policzyć na palcach jednej ręki. Co to za członkowie?Papierowi???Ale nie, oni lansują się na imprezach w stolicy!!!!bo bieganie po wsiach to dla nich obciach!
Ukłony dla członków.... 16:11, 27.04.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bzykbzyk

6 1

MAM APEL DO WSZYSTKICH BIEGACZY BEDACYCH CZLONKAMI WKB-rozliczcie caly zarzad z Prokopowiczem na czele bo on zrobil sobie z tego stowarzyszenia prywatny folwark i firme zarobkowa,a efekty jego nieudolnosci widac golym okiem.Zrobil z siebie pana, wojta i plebana i ma wszystko i wszystkich w d....BIEGACZE-zauwazcie jedno-ze krytyka na caly zarzad az kipi,-A CALY ZARZAD WKB -milczy.Cos w tym jest.Nie dajcie aby caly zarzad wkb robil z was wala.Podziekujcie im w prosty sposob -nie przychodzcie na zadna impreze organizowana przez ten klub.Bo jak mozna przychodzic na zawody wiedzac ze organizatorzy to CWANIACY ,powtarzam CWANIACY przez duze C .Puki ten zarzad bedzie istnial ja na ich biegi nie bede przychodzil. 16:13, 27.04.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Albo, alboAlbo, albo

5 1

Takie sportowe imprezy powinny być tylko dla bezpartyjnych - albo partia , albo sport . 20:16, 27.04.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Robson77Robson77

4 0

AmberMaraton - dziękuję 13:36, 29.04.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%