Zamknij
REKLAMA

Uśmiech przez telefon. Jak rozmawiać z klientem?

12:56, 31.07.2018 | materiał partnera
Skomentuj

Gdy podnosisz słuchawkę i witasz się z klientem uśmiechnij się. On to wyczuje i nastawi się do ciebie pozytywnie.

Nie mów za szybko, bo nie będziesz rozumiany, ani za wolno, bo rozmówca odbierze cię jako ospałego lub leniwego. Przeciętny człowiek wypowiada 130-150 słów na minutę, więc staraj się mówić z taką właśnie prędkością.

Popracuj nad tonem i barwą głosu. Wysoki, młodzieńczy głos nie kojarzy się z doświadczeniem i kompetencją. Niski wydać się może oschły lub ostry. Znajdź ton pośredni, niech twój głos będzie naturalny i interesujący, byle nie monotonny, bo wyjdziesz na osobę nudną i pozbawioną entuzjazmu.

Stosuj proste słowa i zwroty. Nie używaj zbyt skomplikowanego słownictwa, przecież nie rozmawiasz z fachowcem.

Nie dopuść, żeby klient poczuł się zagubiony i stwierdził, że ma za małą wiedzę, by podjąć decyzję.
Przedstawiciel firmy z żaluzjami, posiadający stronę zaluzjedrewniane.net uważa, że zasypanie klienta zawodowym slangiem sprawia wrażenie profesjonalizmu, ale efektem może być u niego poczucie niepewności i chęć wycofania się.

Bądź szczery, jeśli czegoś nie wiesz nie zmyślaj, nie wykręcaj się od konkretnej odpowiedzi.

Lepiej, gdy oddasz słuchawkę komuś lepiej zorientowanemu lub obiecasz, że oddzwonisz z pełną informacją. Nie sprawisz wrażenia niekompetentnego. Dzwoniący odbierze to jako przejaw solidności i troski o jego potrzeby. Szczególnie wtedy, gdy po krótkim czasie naprawdę się do niego odezwiesz.
Do redakcji serwisu internetowego kobietapo60.pl często dzwonią panie z prośbą o porady w sprawach poruszanych na stronie. Najbardziej kompetentny jest w takim wypadku autor materiału i pracownicy redakcji aranżują z nim kontakt. Nigdy nie spotyka się to z krytyką, wprost przeciwnie – pojawiają się komentarze o dobrej pracy redakcji.
Doradca klienta z firmy zajmującej się tworzeniem filmów reklamowych (festekipa.pl) uważa, że szybka wycena usługi dokonana przez telefon robi raczej złe wrażenie na kliencie z branży i budzi jego nieufność. Praktyką jest wypytanie klienta o szczegóły i przesłanie oferty pocztą e-mail. Dzięki temu klient czuje się poważnie traktowany i ma świadomość, że ceny nie wzięły się „z sufitu”.

Nie obiecuj gruszek na wierzbie.

Wiarygodność jest podstawową cechą owocnej rozmowy z klientem. Firma Butterfly Bio Magnetic System prowadzi sprzedaż wyrobów medycznych do terapii biomagnetycznej. Najczęstsze pytania dotyczą skuteczności terapii w leczeniu bólu i dysfunkcji narządów ruchu – najczęstszej przyczyny niepełnosprawności. Dlatego na stronie butterfly-mag.com umieszczono materiały z opiniami medycznymi, wynikami badan i referencjami. Klient ma możliwość zapoznania się z nimi i wyrobienia własnego zdania. Taka rzetelność jest istotna, gdy wkracza się w obszar dotyczący zdrowia ludzkiego.
Właściciel serwisów komputerowych w Krakowie, działających pod szyldem itnaprawy.pl śmieje się, że czasami klienci przez telefon chcą dowiedzieć się co dolega ich laptopowi i ile kosztować będzie naprawa. Pracownicy w takich wypadkach zapraszają na bezpłatny przegląd i wycenę naprawy. Strata czasu opłaca się, gdyż serwis zyskuje klienta, który ma do firmy zaufanie, bo nie obiecywano mu gruszek na wierzbie.

Rozmowa telefoniczna bywa z reguły pierwszym kontaktem z nowym klientem. Warto prowadzić ją tak, by już na wstępie zrobić na nim dobre wrażenie.

(materiał partnera)

Komentarze (0)

Brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

REKLAMA

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Po dniu 25 maja 2018 roku administratorami danych będzie firma VMEDIA Marcin Nowak 87-800 Włocławek ul.Długa 10 D, oraz nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszej stronie internetowej do Twoich potrzeb i zainteresowań oraz wykonywanie różnych badań mających na celu polepszanie usług internetowych i dostosowywanie ich do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

Jaki jest cel przetwarzania danych?

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez naszych Użytkowników z naszej strony internetowej wraz z funkcjonalnościami na niej udostępnianych ,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszej stronie przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów. Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności, między innymi aby: dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań,zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym, aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem dane mogą zostać przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. dostawcą usług IT, agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług, Zaufanym Partnerom oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Informujemy, że na naszej stronie internetowej dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych Partnerów.

Jak możesz zarządzać swoimi danymi?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności. Tam też znajdziesz informacje jak to zrobić.

Zaznacz przycisk „Zgadzam się” jeśli wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych podanych w formularzu przez VMEDIA Marcin Nowak 87-800 Włocławek ul.Długa 10 D i naszych Zaufanych Partnerów jako administratora danych osobowych, w celach marketingowych, które obejmują także niezbędne działania analityczne i zestawianie w profile marketingowe na podstawie aktywności na stronie internetowej zgodnie z bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa. Wyrażenie zgody jest dobrowolne , masz prawo do dostępu do swoich danych, ich poprawiania, a także wycofania udzielonej zgody w dowolnym momencie, a także o pozostałych kwestiach wynikających z art. 13 RODO, dostępnych w Polityce prywatności..

Zgadzam sięNie teraz
© ddwloclawek.pl | Prawa zastrzeżone