Zamknij
REKLAMA

Rozpoznanie potrzeb klientów podstawą biznesu

13:19, 21.09.2018 | materiał partnera
Skomentuj

Recytowanie skryptu przez telemarketera nie trafia już do rozmówców. Aby przekonać potencjalnych nabywców do kupna produktu lub skorzystania z usługi trzeba czegoś więcej, tym bardziej, że ich oczekiwania względem firm rosną. Jak więc sprzedawać, aby odnieść sukces?

GRUPA DOCELOWA

Podstawą jest określenie grupy docelowej, a więc zdobycie wiedzy o tym komu, co i w jaki sposób będziemy sprzedawać. Inaczej nawiązanie relacji będzie przebiegało z ludźmi młodymi, inaczej z seniorami czy biznesmenami.

- Wybór grupy wpływa na dobór odpowiednich argumentów w trakcie rozmowy i sposób dotarcia do potencjalnego klienta – twierdzi przedstawiciel firmy Koloryt, zajmującej się od lat dystrybucją płyt budowlanych, w tym prezentowanych na stronie niepalny.pl płyt o wysokiej odporności ogniowej.

Dlatego tak ważne jest poświęcenie czasu na zdefiniowanie tej grupy i nabycie wiedzy o ludziach, do których adresujemy swoje działanie. Dopiero wtedy będziemy mogli zacząć sprzedawać.

- Często celne trafienie w odpowiednią grupę decyduje o sukcesie sprzedażowym produktu – uważa przedstawiciel ds. sprzedaży ratalnej z firmy Ratalka.pl, oferującej na swojej stronie raty-online.pl wysokiej jakości współpracę w zakresie kredytów ratalnych w Alior Bank i InBank oraz pożyczki samochodowe bez BIK. - I odwrotnie – złe rozpoznanie może stać się przyczyną fiaska.

ROZPOZNANIE POTRZEB KLIENTA

Badanie potrzeb klienta powinno być stałym elementem działalności dobrze prosperującego przedsiębiorstwa. Nie jest ważna forma i miejsce takiego badania. Może odbywać się w siedzibie firmy, przy pomocy klasycznych ankiet, lub drogą elektroniczną za pośrednictwem poczty e-mail, czy interaktywnych formularzy umieszczonych na stronie internetowej.

- Istotne jest, że dzięki analizie odpowiedzi na właściwie sformułowane pytania, uzyskujemy wiedzę na temat preferencji klientów, co jest szczególnie ważne w warunkach szybko zmieniających się trendów i rosnących wymagań rynku – mówi przedstawiciel firmy deweloperskiej Patio, sprzedającej na stronie domymagdalenka.pl domy jednorodzinne na nowoczesnych osiedlach w okolicach Warszawy.

Właściwe zrozumienie nabywców wpływa pozytywnie na utrzymanie relacji i rozwijanie samego produktu. Jak tego dokonać w czasie bezpośredniego kontaktu z klientem? Podstawowym sposobem jest po prostu zadawanie pytań. Większość z nas nie cierpi rozmów telefonicznych, w trakcie których usiłuje się nam coś sprzedać.

- Handlowiec czy telemarketer powinien tak pokierować konwersacją, aby potencjalny klient nabrał przekonania, że proponowane rozwiązanie jest właśnie tym, czego potrzebuje – radzi właściciel spółki DMT, przedstawiającej na stronie domki.com.pl ofertę sprzedaży domów jednorodzinnych pod Poznaniem. - Dlatego należy zadawać mu odpowiednie pytania otwarte i uważnie słuchać odpowiedzi.

WŁAŚCIWE PODEJŚCIE

Musimy być tymi, którzy spieszą potencjalnemu klientowi z pomocą, bez nacisków, bez sprawiania wrażenia, że sprzedanie produktu to dla nas sprawa najważniejsza.

Dlatego kluczowe jest zwrócenie uwagi na potrzeby indywidualne lub biznesowe odbiorcy i rozpoznanie jego preferencji: jak często potrzebuje kontaktu z nami, jaką preferuje formę rozmowy. Formalną? A może lepiej czuje się, gdy rozmawiamy z nim w przyjacielski, otwarty sposób? Informacje te pomogą doprowadzić do sprzedaży i późniejszej retencji.

- Panuje niczym nie uzasadnione przekonanie, że dobry produkt sam się obroni. Nic bardziej mylnego! – uważa przedstawiciel wypożyczalni sprzętu gastronomicznego, umożliwiającej na stronie wypozyczalnianaczyn.nysa.pl zaopatrzenie się we wszystko, co jest potrzebne do zorganizowania przyjęcia lub bankietu, od namiotów i szatni mobilnych do urządzeń gastronomicznych, zastawy stołowej, obrusów i pokrowców na krzesła. – Bez dobrego, indywidualnego podejścia do klienta nawet z najlepszą na rynku usługą możemy zostać w tyle za konkurencją.

To, w jaki sposób sprzedajemy, jak odnosimy się do odbiorcy i jak dbamy o zachowanie z nim trwałych relacji, ma podstawowy wpływ na jego decyzję o dokonaniu zakupu, a także zadowolenie z kontaktów i przywiązanie do naszej firmy. Dlatego tak ważne jest pamiętać, że po drugiej stronie znajduje się nie tylko potencjalny nabywca, ale przede wszystkim człowiek.

(materiał partnera)

Komentarze (0)

Brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

REKLAMA
© ddwloclawek.pl | Prawa zastrzeżone