Zamknij

Chcą wydać 40 tys. zł na poprawę bezpieczeństwa na Cmentarzu Komunalnym we Włocławku

16:00, 11.11.2015
Skomentuj Montaż mobilnego monitoringu na cmentarzu komunalnym ma kosztować 40 tys. zł. fot. depositphotos.com/Łukasz Daniewski Montaż mobilnego monitoringu na cmentarzu komunalnym ma kosztować 40 tys. zł. fot. depositphotos.com/Łukasz Daniewski

W przyszłym roku cmentarz komunalny we Włocławku ma zostać objęty monitoringiem. Montażu mobilnego systemu kamer od lat domagali się radni Prawa i Sprawiedliwości.

Montaż monitoringu, który doglądałby tego, co dzieje się na największej włocławskiej nekropolii, lokalni działacze PiS postulowali od dawna. Chodzi o zapewnienie bezpieczeństwa osobom odwiedzającym groby bliskich i uchronienie tego miejsca przed kradzieżami i dewastacjami.
[ZT]18591[/ZT]
O takiej konieczności wspominał już podczas ubiegłorocznej kampanii samorządowej kandydat PiS na prezydenta Włocławka, Jarosław Chmielewski. Po nieudanym starcie w wyborach prezydenckich nie porzucił jednak pomysłu, który powrócił kilka tygodni temu podczas konferencji radnych PiS na temat propozycji do budżetu miasta na 2016 rok.

Później okazało się, że monitoringu, podobnie jak kilku innych propozycji autorstwa radnych Prawa i Sprawiedliwości, ratusz nie umieścił w projekcie uchwały budżetowej. Koalicyjni radni przekonali jednak prezydenta i jak zapowiadają, budowa monitoringu na cmentarzu w przyszłym roku zostanie sfinansowana z miejskich pieniędzy.

- Projekt montażu monitoringu na cmentarzu nie znalazł się w projekcie uchwały budżetowej na przyszły rok, ale po niedawnych konsultacjach mamy zapewnienie prezydenta Wojtkowskiego, że to zadanie zostanie tam wpisane - mówi przewodniczący Rady Miasta, Jarosław Chmielewski.

Tymczasem już pojawiają się głosy, że monitoring na cmentarzu może nie być efektywny, z uwagi m.in. na zadrzewienie tego miejsca. Chmielewski jest jednak przekonany, że to rozwiązanie dobrze sprawdzi się na największej włocławskiej nekropolii. - Sama informacja o tym, że na cmentarzu działa mobilny monitoring odstraszy potencjalne osoby, które chciałyby narobić tam szkód, bo nie będą wiedziały, gdzie w danej chwili znajduje się kamera. To spowoduje, że mieszkańcy będą mogli czuć się bezpiecznie na terenie cmentarza - wyjaśnia radny PiS.

Na przedstawienie ostatecznego projektu uchwały budżetowej prezydent ma czas do 15 listopada. Mobilny monitoring ma kosztować 40 tys. zł.

Czy montaż monitoringu poprawi bezpieczeństwo na cmentarzu?

Ankieta zakończona, dziękujemy za oddane głosy. Wyniki głosowania są widoczne poniżej:
Tak 74%
Nie 26%
(Ł.D)
Dalszy ciąg materiału pod wideo ↓

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(40)

xgcnjxgcnj

32 53

Nie zgadzamy sie na inwigilacje n cmentarzu. Siedząc nad grobem chce mieć swobode wyplakać się i pobyc z bliskimi a nie żeby mnie podglądać! mamy już wszędzie Big brothera! koszmar

16:07, 11.11.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lizaliza

38 37

lepiej niech biurokracja cmentarna za te pieniadze powycina spruchniale drzewa zeby nikomu na glowe nie spadly i nie zniszczyly nagrobkow

16:13, 11.11.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WloclawekWloclawek

33 39

Niech lepiej zadbają o bezpieczeństwo na Włocławskich ulicach a nie na cmentarzu zresztą na Placu Wolności pobili modela i kamery nie zdały rezultatu

16:20, 11.11.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KacperKacper

31 22

Teraz inwigilacja będzie powszechna. Cmentarz , mogiły stały się obiektami demonstracji politycznej np. "Bartuś wygraliśmy" - pozdrawiam pomysłodawcę tego "projektu" skądinąd dziwnego i aroganckiego.Tak ,że szarganie świętości już trwa a to,że przy okazji oko "wielkiego brata" nam będzie towarzyszyło wszędzie, no to sami wywalczyliśmy sobie "świat orwellowski".

16:44, 11.11.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MkMk

26 31

Straż Miejska czy Policja( nawet po cywilnemu ) powinna w ramach patrolu przejść się po cmentarzach włocławskich. Sam monitoring niewiele da, jeśli nie będzie komu od razu podjąć interwencji.

16:44, 11.11.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MkMk

14 32

Co było powodem,że bodaj w 1936 roku pobudowano ceglany mur wokół cmentarza? Nic innego jak tzw. dzikie pochówki urządzane przez biedotę,a Kościół z tego nic nie miał. Mur ten teraz ledwo stoi zwłaszcza na odcinku przy Al. Królowej Jadwigi. Można sprawdzić i przekonać się samemu jeśli ktoś nie wierzy.;)

16:55, 11.11.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lollol

6 39

To są właśnie priorytety polityczne, monitoringi na cmentarzu, kilkadziesiąt milionów na remont i budowę budynków dla urzędasów.
No jak przydupasy z PIS , PO, SLD i innych szmatławych partyjek jesteście z siebie zadowoleni.
A wy nierozgarnięci wyborcy, jesteście z siebie dumni.

17:01, 11.11.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

matka polkamatka polka

18 31

No i z tego ze bedzie ten monitoring. Czy jak obserwujacy kamery np.w nocy zobaczy zlodzieji na cmentarzu to wysle tam patrol ,watpie.

17:03, 11.11.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zielona gęśzielona gęś

22 16

~Kacper / 16:44, 11.11.2015

Mylisz się, to nie "świat orwellowski " a "świat pisowski" . pytanie , który świat atrakcyjniejszy i barwniejszy ?

17:03, 11.11.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

rumcajsnr1rumcajsnr1

18 22

W tak katolickim kraju nie potrzeba monitorowania zwłaszcza miejsc pokropionych wodą świeconą!!!
A tak poważnie to nawet w oku kamery dzieje się komuś krzywda więc elektronika złu nie przeszkodzi do tego potrzebny jest jeszcze homo sapiens- istota myśląca ale czy na pewno???

17:54, 11.11.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KatapultaKatapulta

17 31

Co to jest 40 tysiaków wobec 20 mln na nowy budyneczek urzędowski pomysłu władz. Niech chociaż ludziska czują się bezpiecznie podczas odwiedzin grobów bo o miescie tego nie można powiedzieć! Urzedasów za dużo!!!!!Przewietrzyć i wystarczy budyneczek ,który jest.

17:55, 11.11.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MkMk

10 28

Jakby czasy nie były bandyckie wystarczył by stróż. Kiedyś nawet jedna rodzina mieszkała na cmentarzu ,ale to bardzo dawno temu było. Do niedawna nawet w nocy był pracownik na dyżurze w budynku Administracji. Jak jest teraz, nie wiem.

18:00, 11.11.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lakilaki

23 23

To w takim razie zlikwidować Straż miejską która spaceruje parami a nie reaguje.

18:12, 11.11.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ewaewa

5 34

Ciekawe, czemu tak wiele mówi się o wycince drzew na cmentarzu (jeżeli faktycznie spróchniałe i stanowią zagrożenie - zgoda), ale nic się nie mówi o nowych nasadzeniach wzdłuż alejek. I to drzew liściastych (mogą być te kopulaste "miejskie"), które dawałyby odrobinę cienia ludziom latem, a miejsce schronienia dla ptaków i wiewiórek. W miastach tak niewiele jest enklaw, w których mogą żyć nasi mali przyjaciele i sprzymierzeńcy

18:25, 11.11.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PawełNastolatekPawełNastolatek

13 32

Monitoring na cmentarzu... A Park Sienkiewicza nadal nocą jest CIEMNY I STRASZNIEJSZY. Dlaczego miejsca publiczne takie jak parki nie są pierwszym priorytetem do modernizacji?? To są wizytówki naszego miasta. Wieczorem nawet nie ma gdzie bezpiecznie spędzić na powietrzu czasu...

18:34, 11.11.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

trupektrupek

6 32

Bedzie na kamerach widac jak sie duszki spotykaja wieczorami na pogaduchy. Podglad na ich zycie w innym swiecie,bedzie slychac- Zbychu, gdzie jestes? U Wali- dwa groby dali..

18:43, 11.11.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

B-612B-612

14 31

NIE monitoring , tylko doświetlić !

18:48, 11.11.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

B-612B-612

11 32

NIE MONITORING , tylko DOŚWIETLIĆ !!!

18:50, 11.11.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TomekDTomekD

41 10

Kradzieże na cmentarzu to rzecz nasilająca się z miesiąca na miesiąc, popieram monitoring, chociaż uważam, że straż miejska zamiast spacerować, powinna po cywilnemu poobserwować bramy i furtki, szczególnie tą od Jadwigi i wylegitymować klientów wychodzących z cmentarza z siatami.

19:07, 11.11.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@...@...

11 37

A za co bierze kasę Straż Wiejska ????? Za spacery PO mieście i chowanie sie PO bramach ? Za blokowanie kół w NASZYCH SAMOCHODACH NA NASZYCH ulicach ? Za wykonywanie partyjnych POlitycznych POleceń ? Czy za ZAPEWNIENIE BEZPIECZEŃSTWA PODATNIKOM ?????
Miało się zmienić na lepsze a tu proszę ...kamery zalożą na nasz koszt a nygusy ze Straży Wiejskiej nadal będą udawać że cos robią !!!

19:27, 11.11.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

maniekmaniek

9 31

sa lepsze miejsca na instalowanie monitoringu np ul prosta torunska arentowicza dziewinska traugutta wieniecka i wiele innych a nie cmentarz

20:13, 11.11.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mikemike

4 32

jak pochuwek bedzie zadarmo to monitoring moga zrobic , puki co kupekasy sie placiza pochowek i zamiejsce na cmentarzu wiec monitoring powinienbyc za darmo
ps moge udawacze patrze w te kamery jako struz za 2000 zł

20:24, 11.11.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

horyzontalnie ułożonhoryzontalnie ułożon

5 34

A ja nie życzę sobie podglądania na cmentarzu , wieczorową porą, przychodzi do mnie panienka i sobie troszkę swawolimy , a jak to zobaczy moja żona-wdowa po mnie, to przestanie przynosić mi kwiatki a wiewiórkom orzeszki.
Żadnych kamer, żadnych świateł prócz świeczuszek nie kopcących. A ze złodziejami nagrobnych przedmiotów ,porachuję się jak tylko przejdą na moją stronę, a to tylko kwestia czasu, bowiem przyjdzie kryska na Matyska.

20:25, 11.11.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

~22~22

11 29

Zamiast monitoringu powinni nakazać patrole ze Straży Miejskiej, a nie Ci chodzą sobie po mieście nic nie robiąc lub dając mandaty kierowcą. Od tego jest policja, a oni powinni zająć się innymi rzeczami. Patrole powinny być całodzienne a nie jak im się przypomni. Na wciąż zgłaszane interwencje w sprawie kradzieży, które mają miejsce praktycznie codziennie, włocławska straż ani biuro na cmentarzu w ogóle nie reaguje. Kradzieże w ostatnich miesiącach coraz bardziej się nasilają, także niszczą i brudzą groby, tylko oni tego nie widzą. A od kilku tygodniu dopiero, furtki i bramy cmentarza są zamykane bo wcześniej nawet nie chciało się im.. I gdzie tu porządek? Zamiast władza brać pieniądze to powinna zainwestować np. w etat dla stróża lub w końcu nakazać Straży Miejskiej by zajęli się pracą a nie...

20:29, 11.11.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PatriotaNowoczesnyPatriotaNowoczesny

28 9

Banda zacofanych kretynów, nawet w Święto Niepodległości nie potraficie poskromić swych prostackich instynktów. Bydlęta.

20:40, 11.11.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZefirynZefiryn

3 30

~PatriotaNowoczesny / 20:40, 11.11.2015

Nie wyrażaj się żle o czworonogach, bo nie zaznasz spokoju po śmierci a dusza twoja zostanie przepędzona w odległą otchłań.
Takich patriotów jak ty, należy omijać wielkim łukiem. Nadaję ci imię "gnojek".

20:47, 11.11.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

EdekEdek

9 24

podobna sytuacja ma miejsce na dużym parkingu na tamie. Mimo iż zamontowany jest tam monitoring
"biedota" z Górnego i okolicy podrzuca śmieci na ów parking mając zero skrupułów i wstydu, więc na cmentarzu nic to nie zdziała. Złodziej nie ma sumienia!!

21:48, 11.11.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PogromcaZefirynPogromcaZefiryn

25 3

~Zefiryn
Psychiatryki są zapełnione takimi zefirynami jak ty...

22:55, 11.11.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


ona ona

25 4

a włśnie nich zakładają
a dlaczego położenie wiązanki na grobie na 1 listopada ma być uzależnione od złodzieja bo a nuż mi ukradnie bo tak się dzieje

07:27, 12.11.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

głupiemiastogłupiemiasto

6 24

Monitoring mobilny to w każdym urzędzie powinien być zamontowany... żebym mógł z domu oglądać Panią Renatke jak popija kawkę w godzinach pracy..

07:55, 12.11.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZojaZoja

27 4

Jestem ZA- dość okradania grobów- kradną wszystko- począwszy od płytek przy grobie znicze,wkłady- rozlana stearynę trudno z grobu zmyć,kwiaty. Nareszcie starsze osoby będą bezpieczne. Bardzo dobry pomysł.

08:49, 12.11.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jaja

24 3

Nie PIS o to wystepował tylko od kilku lat apelują o to rodziny zmarłych.

09:48, 12.11.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Andrzej Andrzej

14 17

Pomysł z monitoringiem cmentarza jest bardzo dobry, ale diabeł jak zwykle tkwi w szczegółach. Kamery powinny być zamontowane przy bramach wejściowych aby można było kontrolować co kto wynosi lub wynosi. Monitoring pozostałej części cmentarza uważam za nieporozumienie. Chociaż tutaj ludzie chcą mieć odrobinę prywatności przy okazji odwiedzania grobów swoich bliskich. A może ja chcę sobie porozmawiać z najbliższymi których mi bardzo brakuje? A może ja chcę sobie zapłakać z tęsknoty i żalu? Itp. Dlatego w tak specyficznym miejscu chcę odrobiny spokoju, powagi i prywatności. Monitoring wejść/wyjść - OK. Dalej już NIE!

09:53, 12.11.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

karolkarol

8 14

~Andrzej / 09:53, 12.11.2015 piszesz żeby zakładali kamery przy każdej wejściowej bramie tylko zapomniałeś ,że złodzieje nie wchodzą bramami tylko przez mur i kamery się zdadzą na nic a na cmentarzu się tak aż nie dzieje żle żeby montować kamery zadbajmy o nasze ulice tam jest potrzebny monitoring ponieważ drogi Włocławianinie tobie tez może się coś przytrafić na naszych ulicach a kamery pomogą złapać bantytów

11:01, 12.11.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

krzys51krzys51

4 14

Ale dlaczego od razu 40 000zl. Pokażcie tego rachmistrza.

11:14, 12.11.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WłocławianinWłocławianin

4 5

Jak to łatwo wydawać społeczne pieniądze! Pieniądze podatników!

Jestem - owszem - za monitoringiem na cmentarzu, ale do jasnej cholery nie za takie aż pieniądze!. Proponowałem to samo zrobić już ponad 5 lat temu! I TO TYLKO PO KOSZTACH WŁASNYCH UŻYTEGO SPRZĘTU! Nadzór nad pracą sprzętu miał być za darmo ze strony firmy!! Montaż sprzętu na cmentarzu - ZA DARMO! Firma z Płocka, z którą prowadziłem rozmowy! Olano mnie bezprzykładni! Teraz lekką rączkę wydaje się dziesiątki tysięcy złotych!
Proponowałem współpracę w wielu innych aspektach!

Co "spłodzili" radni Włocławka, którzy głosowali: "ZA"?!? Ano to, że Sąd Okręgowy w Bydgoszczy dnia 28 października, podczas rozpatrzenia sprawy opłat na cmentarzu uznał, że ustalony cennik jest nie do zaakceptowania! Nie współgra z obowiązującymi przepisami prawa, co zresztą wcześniej stwierdził nadzór prawny Wojewody Kujawsko - Pomorskiego!
Wiele razy proponowałem spotkanie p. Jarosławie w tych sprawach i co?
I nic!
Samorządowcy na naszych etatach - wam przydzielonych - pracujący, do jasnej anielki - zacznijcie myśleć kreatywnie, twórczo , a nie łazić po linii najmniejszego oporu! Zacznijcie tak pracować, aby OSZCZĘDZAĆ PIENIĄDZE PODATNIKÓW, A NIE bez zastanowienia, bez szukanie lepszych rozwiązań je WYDAWAĆ!

Niestety tak samo stało się z wydaniem 20 tyś na nową stronę, która mogłaby być ZA DARMO! Podkreślam jeszcze raz z pełna odpowiedzialnością, bo zrobiłem w tej kwestii pełne rozeznanie:

Z A D A R M O!

Czy ktoś z pracowników ratusza podległych p. Prezydentowi zacznie u diaska myśleć!
Czy prezydent Wojtkowski ma sam myśleć za całą Radę i swych pracowników?!
Do czego są Jego podwładni, jeżeli nie potrafią samodzielnie i kreatywnie myśleć?!

15:35, 12.11.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@...@...

1 8

~Włocławianin -skoro jesteś w temacie to wiesz ile kosztował osławiny monitoring Włocławka szumnie nagłaśniany za czasów Pałuckiego i.... PO włamaniu w biały dzień do samochodu zaparkowanego przy Pl wolności kolega usłyszał ....,,brak dostepu do bazy nagrań monitoringu'' !!!! Brak dostępu ...!!!! Monitoring na pieniądze POdatników -POdobno kilka milionów i...brak dostępu...zapewne tak samo będzie na cmentarzu POniekąd Komunalnym ...POdatniku broń się sam ale POdatki oddaj nam !!! A może na cmentarzu będa zainstalowane złote kamery ?

16:28, 12.11.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

rysrys

5 4

nie macie na co wydawac pieniedzy to doprowadzcie telefony na cmentarz bo jak ktos sie obudzi bedzie mogl zadzwonic bo na diagnoze w naszym szpitalu nie mozna liczyc

22:20, 12.11.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

nagrobeknagrobek

2 0

Na cmentarzu kręcą się fachowcy, którzy opiekują się odpłatnie czyimiś grobami. Sprzątają je i ozdabiają "kupionymi" z innych grobów kwiatami i sadzonkami, za które płacą nieświadomi zlecający nie wiedząc, że groby ich bliskich ozdabiają kradzione kwiaty.

17:26, 06.12.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OSTATNIE KOMENTARZE

0%