Podczas Różańca proboszcz parafii Św. Maksymiliana zdenerwował się na dziecko, które niewłaściwie zachowało się podczas modlitwy. Padły szokujące, niepotrzebne słowa. Tymczasem chłopiec ma autyzm. Jego matka mówi o wielkiej przykrości.
Zdarzenie miało miejsce w kościele Św. Maksymiliana na Południu podczas modlitwy różańcowej dla dzieci w ostatni czwartek. Tak relacjonuje je matka chłopca:
- Syn bardzo chciał odmawiać zdrowaśkę, bo już to robił dzień wcześniej. Poszło mu to super, mimo że ja się obawiałam, że coś będzie nie tak, a to dlatego że syn ma autyzm i stres różnie na niego wpływa. Niestety, przy ostatniej zdrowaśce syn do mikrofonu zabuczał. Ja siedziałam za nim, od razu zareagowałam mówiąc, żeby się uspokoił, po czym nad nim zjawił się proboszcz i przy innych dzieciach, cytuję, mówi do syna: "Czy ty jesteś nienormalny???!!!" Ja oczy jak 5 złotych, syn widzę że przerażony co do niego mówi ksiądz, dzieci inne patrzą, więc ja zareagowałam i mówię że syn ma autyzm. Proboszcz na to, że to go nie usprawiedliwia, by tak się zachowywać. Syn mówi, że ma autyzm, a ksiądz dalej swoje morały prawi.... Zero przepraszam, zero skruchy z jego strony.
Chłopiec w tym roku po raz pierwszy przyjmie Komunię Świętą. Jeszcze wiele razy pojawi się w kościele przy podobnych okazjach. Matka twierdzi, że w związku z tym odczuwa wielki niepokój. - Jak teraz w spokoju wejść do miejsca, gdzie spotkało nas tyle przykrości od ludzi, którzy są podobno mądrzy, oczytani, mają kontakt z dziećmi - pyta kobieta.
Proboszcz parafii Św. Maksymiliana, ks. Lesław Politowski w rozmowie z Dzień Dobry Włocławek nie zaprzecza, że podobne zdarzenie miało miejsce.
- Podczas modlitwy chłopiec wydawał bardzo głośny, przeciągły jęk, zbliżając maksymalnie mikrofon do ust. Sądziłem, że to jego celowe działanie, przez które zakpił z modlitwy. Rzeczywiście podszedłem, zareagowałem nerwowo, emocjonalnie, nie pamiętam już dokładnie co powiedziałem - mówi ks. Politowski.
Według księdza, doszło do nieporozumienia.
- Znam parafian praktykujących, którzy z dziećmi regularnie przychodzą do kościoła. Ale tego dziecka, ani tej rodziny nie znam. Chłopiec pojawił się w kościele niedawno podczas różańca, nie wiedziałem o jego chorobie. Sądziłem, że to jego wygłup. Gdybym wiedział, do takiej sytuacji na pewno by nie doszło. Żałuję, że matka ze mną nie porozmawiała - stwierdza ks. proboszcz.
Matka chłopca twierdzi, że proboszcz powinien znać jej rodzinę. - Był u nas na kolędzie, mówiłam mu wtedy, że ludzie na nas dziwnie patrzą, bo syn nie potrafi wysiedzieć w ławce. Kazał nam siadać w ostatnich ławkach. Na różańcu byliśmy codziennie - mówi kobieta.
Czy dojdzie do przeprosin? - Naturalnie, chciałbym to wyjaśnić - zapewnia ksiądz.
Magiel bis13:18, 04.11.2019
Afera na całą Polskę. Może niech mamuśka napiszę do Sekielskiego i będzie trzecia część filmu o złych księżach.
Użytkownik13:30, 04.11.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Wierny13:31, 04.11.2019
Bardzo dobrze ksiądz zareagował. Matka powinna albo uprzedzić proboszcza albo nie dopuścić do mikrofonu chorego dziecka. Powinna przeprosić proboszcza. Jeszcze pretensje ma *%#)!& Dzieci z autyzmem jak najnardziej mają prawo do uczestnictwa w nabożeństwach ale mają dostosowane warunki do ich rozwaju, co matka powinna doskonale wiedzieć. To że dziecko chce to nie znaczy że powinno. Dotyczy to nie tylko upośledzonych dzieci ale wszystkich. Trochę rozsądku i kultury kobieto
cwiara14:19, 04.11.2019
i dlatego nie chodze do kosciola :)
Convened114:56, 04.11.2019
Zastanawiam się czy ten komentarz pisał ktoś zdrowy na umyśle?
Ktos15:02, 04.11.2019
Autyzm to nie Choroba to zaburzenie!! nie tak łatwo opanować zachowania dziecka
Maniu15:32, 04.11.2019
Ty pusty łbie!!!
Napisz pod artykułem ten komentarz! Niech ludzie zobaczą kto to jest bezmózg!!! Siedzisz przed kompem i wylewasz swoje wypociny anonimowo!
Suszi16:17, 04.11.2019
Autyzm to nie choroba obywatelu.
Proponuję się douczyć trochę zanim się zabierze głos.
a'm18:43, 04.11.2019
Właśnie przez takich "wiernych" coraz więcej rozsądnych ludzi nie może już patrzeć na kościół i jego popleczników. Mam nadzieję, że ta chora instytucja skończy tak jak u naszych braci w Czechach. Im wcześniej, tym lepiej - nie tylko dla naszego kraju.
A wracając do księdza L.P., to nie od dziś wiadomo, że jest narwany i nie powinien być dopuszczany do wychowywania dzieci.
Qwerty19:12, 04.11.2019
Po komentarzu widać, że masz zero pojęcia o autyzmie, chory człowiek
Xvxv20:21, 04.11.2019
Wierny ty pusty łbie, bronisz tak proboszcza może chodzisz tam do niego i się razem zabawiacie. Tylko nie mów nikomu ksiezulek zaznacza.
do wierny22:07, 04.11.2019
W przeciwieństwie do Ciebie ksiądz ma na tyle kultury w sobie, że potrafił się przyznać do błędu. Po co chodzisz do kościoła skoro nic z niego nie wynosisz? Żeby sąsiedzi widzieli? Wstyd!
Do wierny 09:50, 05.11.2019
baranie bo inaczej sie nie da poczytaj co to autyzm a później sie wypowiadaj. Druga sprawa takie glupoty piszesz ze pozniej przez takich jak ty ludzie odwracaja sie od kosciola baranie bo inaczej nie da sie ciebie nazwac .
AntyHryst66608:48, 11.11.2019
Nic tylko iść i spoliczkować tego księdza a tych wiernych co tak go bronią do obozu pracy w imię ich Boga
Rene12:13, 11.11.2019
Wcale tak nie uważam. Pani nie ma pojęcia co i jak się czuje dziecko chore na autyzm oraz jego najbliższa rodzina. Smutne to że ksiądz który powinien być wzorem do naśladowania nie poradził sobie z emocjami no cóż nie każdy ma powołanie
non possumus13:31, 04.11.2019
I bardzo dobrze zrobił. Kościół to Dom Boży, a nie miejsce na jakieś wygłupy. Tam trzeba zachować należytą powagę i okazać szacunek księdzu. Teraz nasz proboszcz będzie wywoływany i zmuszany do zbędnego tłumaczenia się ze swojego obowiązku. A jak się matce i jej dziecku nie podoba to trudno, nie musi posyłać syna do komunii świętej. Powymyślały sobie choroby na dzieci, dysleksje, autyzmy itp i teraz wszyscy mają nad nimi skakać. Kiedyś taki dzieciak dostałby od ojca kilka pasów i od razu by zaczął chodzić jak w zegarku.
Księże Lesławie, proszę nie przejmować się tymi rozwydrzonymi dziećmi i ich roszczeniowymi matkami. Myślą, ze jak w szkole mogą wejść nauczycielom na głowę, to wszędzie tak będzie.
Jesteśmy z Panem, słowem i modlitwą.
Żal13:52, 04.11.2019
Człowieku nie wiesz o czym mówisz to się nie wypowiadaj. Autyzm nie jest wymysłem matek a bardzo ciężkim i nieuleczalnym schorzeniem. Każdy przypadek jest inny ale wiele takich osób zupełnie nie jest w stanie panować nad swoim zachowaniem i ciałem, bardzo często wykazują agresję i autoagresję, której nie są w stanie powstrzymać. Mają problem z komunikacją, niemal wszystko postrzegają inaczej. Poczytaj trochę na ten temat, obejrzyj kilka reportaży. Jak już wrócisz z Mszy Świętej miłosierny katoliku poświęć odrobinkę czasu na doinformowanie i wykaż trochę empatii jak na wierzącego przystało. Osobiście bardzo współczuję rodzicom chorych dzieci i życzę im wytrwałości. Jesteście wielcy.
Włocławek 3615:50, 04.11.2019
Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Qwerty 16:04, 04.11.2019
Traktuj ludzi tak! jak sam byś chciał by cię traktowano!
Ktoś16:24, 04.11.2019
Ciemny naród zawsze poprze księdza, bo to przecież prawie bóg (celowo napisałam małą literą), czytałam kiedyś, że dziecko przyszło do matki i powiedziało, że ksiądz go krzywdzi a ta kazała dziecku cicho siedzieć, bo ludzie na wsi i tak nie uwierzą i jeszcze im życie zatrują, ciemnota straszna. Może księża by wzięli przykład? z sióstr co się niepełnosprawnymi opiekują poświęcając się bezgranicznie.
Sawa a 16:32, 04.11.2019
Zastanów się nad swoimi słowami......
Tata dziecka z autyz17:53, 04.11.2019
I co może ojciec powinen go lać kablem od żelazka żeby jedynym wspomnieniem jego było że co chwilę ojciec lub matka go lali. Weź się lecz kabanie chory bo bredzisz!
Xyx20:03, 04.11.2019
I to jest właśnie chrześcijańskie podejście. Wychodzi na to że są równi i równiejsi. A podobno Bóg kocha wszystkich. I jak to się ma do wiary i zasad wyznawanych przez Kościół?
elok21:35, 04.11.2019
Strasznie smutne to co czytam. Nieświadomość jest straszna. Jak można napisać, że ktoś wymyślił u dziecka autyzm. Osoba, która tak napisała nie ma żadnej empatii. I taka osoba mówi o Domu Bożym. Jedno wielkie zakłamanie. Słowo Boże głosi, że Bóg kocha wszystkich ludzi. A w tym co jest napisane nawet brak szacunku do ludzi. Proponuję poczytać, pooglądać filmy o autyźmie, a przede wszystkim nie oceniać. Strasznie przykre, że są jeszcze tacy ludzie.
xyzz21:55, 04.11.2019
Napiszcie, że to jakieś prowo, że jakiś trol robi goownoburzę...nie wierzę, że ludzie są aż tak ograniczeni, co za ciemnota, brak słów.
Piotr12323:18, 04.11.2019
Myślę, że masz ogromne problemy emocjonalne. Po odgłosie Twojej wypowiedzi na pewno nie widać, że jesteś katolikiem niosącym dobroć i miłosierdzie. Jestem w szoku ile jest w Tobie zła i niezrozumienia.
Ksiądz powinien zareagować w sposób spokojny i rozsądny mimo wszystko.
Myślę również że autyzm to nie rozwydrzenienie, ale może masz na ten temat dokładniejsze informacje.
Katolicy tacy jak "non possumus" ogarnijcie się bo sami siebie zagryzircie.
zniesmaczona12:09, 05.11.2019
Właśnie Kościół to dom Boży i każdy wierny powinien być w nim traktowany z należytym szacunkiem, bo każdy z nas został stworzony na obraz i podobieństwo Boga. Osoby chore nie są z tego wyłączone, wręcz przeciwnie powinny być otoczone szczególną opieką i zrozumieniem. Jak tak czytam te komentarze to utwierdzam się w przekonaniu, że Kościół katolicki nie ma dziś nic wspólnego z Bogiem i jego przykazaniami, a wy wszyscy wypisujący te pieśni pochwalne na zachowanie księdza, to już z pewnością katolikami nie jesteście!!!!!!!!!! Prawdziwy katolik kieruje się zasadą miłuj bliźniego swego, jak siebie samego. Tyle w temacie. Zachowanie księdza naganne. Myślą, że wszystko im wolno. A i jeszcze jedno jesteś z Panem słowem i modlitwą? wstydziłbyś się człowieku to pisać. Skoro takiś pobożny to powinieneś wiedzieć, jakie są przykazania boskie. Nie znam takiego które by mówiło pluj na bliźniego swego bo inny niż ty jest. Niestety doczekaliśmy czasów, że każda inność jest przez nasze społeczeństwo tłamszona i to za przyzwoleniem i z przyklaśnięciem kościoła, który to powinien stać na straży miłości bliźniego!
Pedagog17:07, 05.11.2019
Nie wieżę w to co czytam....osoba ,która to pisała i cała reszta od komentarzy typu " dobrze zrobił..." powinni zastanowić się nad tym co piszą. Aż wstyd czytać i wyciagać wnioski : w jakim to stopniu mamy zacofane społeczeństwo...
jaś 18:42, 08.11.2019
Co Ty *%#)!& wypisujesz? Kościół - to nie religia , to gmach a raczej zwykły budynek.
To pisze jakaś chora na łeb osoba. Jak można napisać takie bzdury?
Chyba ciągnie cygaro Lesławowi , nie ważne czy to on czy ona.
.13:34, 04.11.2019
Jakby potraktował dziecko "inaczej" też by było źle bo przecież jest wśród innych dzieci i nie powinno się go traktować inaczej.
parafianin13:37, 04.11.2019
Ksiądz przynajmniej się przyznał do błędu i nie zaprzeczył, że tak sytuacja miała miejsce. Miał prawo stwierdzić, że to wygłup, szczególnie, że była to już ostatnia zdrowaśka i 9 wcześniejszych padło bez zarzutu.
Jatakiegozdania17:37, 04.11.2019
A gdzie szacunek , ten sam którego nas uczą na mszy ? Taki szacunek słowami do dziecka chorego ,,jesteś normalny,, ? Kościół domem jest dla wszystkich i chorych także więc ja nie widzę usprawiedliwienia dla księdza w takiej sytuacji . Za co matka ma przepraszać księdza ? Za taki szacunek , który różni się od tego którego nas uczą na mszy ? Upośledzenie np ruchowe też pewnie można ojca pasem wyleczyć jak sądząc po wypowiedzi ?
Prezent13:41, 04.11.2019
Klasa niech odpowiednio podziękuję prezentem złotym ale skromnym...
PS: *%#)!& tłumaczenie, że gdyby wiedział... Matka i dziecko mu powiedziało ale on nie uwierzył...Ksiądz symbol wiary...
Taka sytuacja13:42, 04.11.2019
Jak obserwuję dzieci na mszy w niedzielę, to mam obawy czy one faktycznie dojrzały do Pierwszej Komunii. Ale to nie bierze się z niczego. To dzieci chowane przez niedorosłych rodziców w stylu róbta co chceta. Nauczyciele też mogą to potwierdzić.
Ktoś16:36, 04.11.2019
A dlaczego dziecko przyjmuje komunie? To powinien być świadomy wybór dorosłego człowieka!
Takie17:30, 04.11.2019
*%#)!& ze aż śmieszne. Idąc tym tokiem myślenia- nie każdy się tam pchał z własnej woli. Może najpierw zapytajmy noworodki I niemowlaki czy są dojrzałe do chrztu, a potem czy myślą, ze w wieku 8-9 lat będą już dojrzałe do komunii...
q113:44, 04.11.2019
"Czy ty jesteś nienormalny???!!!" Lesiu, przebadaj się to nic nie kosztuje ale pomoże.
ja sam13:44, 04.11.2019
Zapraszamy na zazamcze na niedzielne msze dla dzieci o 11.30,
tam dopiero ksiądz ma "teksty", pożal się boże...
Spekulant13:51, 04.11.2019
To po co chodzisz?
cao23:03, 05.11.2019
To popatrzcie na dzieci jak sie zachowuja, to nie boisko tylko Kosciol.
Spekulant13:54, 04.11.2019
Czytam komentarze i stwierdzam, że naprawdę to jest ciemnogród.
Jeszcze brakuje, żeby ksiądz wam powiedział, że Ziemia jest płaska i w to uwierzycie.
Użytkownik13:55, 04.11.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Użytkownik14:01, 04.11.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
?14:04, 04.11.2019
Tak sie zastanawiam, dlaczego te "zdrowaśki" oni muszą tyle razy powtarzać ? Przecież "mądrej głowie dość po słowie"...
szok18:50, 04.11.2019
Ty faktycznie jesteś z południa - tam wszyscy są w szoku
Nick14:26, 04.11.2019
Szacunek należy się nie tylko ksiezom, ale wszystkim ludziom, tym z autyzmem też. A ignorancja nie zwalnia z bycia porządnym czlowiekiem
Ktoss14:27, 04.11.2019
A czy księdza cokolwiek upoważnia do takich odzywek typu" jesteś normalny" raczej nie..... Oburzajace jest zachowanie księdza
Xxx6514:30, 04.11.2019
A to ksiądz chyba jest dla dzieci a nie dziecko dla księdza dobrze że napisane że ksiądz z Maksymiliana bo ksiądz ze św Stanisława na pewno się by tak nie zachował a jak komuś się dzieci nie podobają to różaniec w radiu Maryja niech sluchaja
luko14:30, 04.11.2019
Czemu większość z Was chwali tego księdza, przecież to haniebne zachowanie, tym bardziej ,że matka powiedziała mu o autyzmie.
gh21:27, 04.11.2019
po fakcie
Mania1421:31, 04.11.2019
Powiedziała na kolędzie a czy ksiądz ma wszystkich pamiętać. Tym bardziej że znam rodzinę i wiem że nie chodzą do kościoła tylko teraz bo zbliża się pierwsza komunia. Jest rodzina z chorym dzieckiem którzy na każdy różaniec przychodzili i są zawsze co niedziela w kościele tylko tam mama siedzi w ławce z dzieckiem i go pilnuje. Niestety Tobiasz już nie raz na podwórku dał się poznać zresztą mama też.
Olka22:59, 04.11.2019
Ten dziecior to potwór i żaden autyzm tego nie usprawiedliwia, to co on i jego mamuśka wyczyniają na ulicy, placu zabaw, woła o pomstę do nieba, a teraz jeszcze szuka sensacji, niszcząc drugiego człowieka...
A14:35, 04.11.2019
Obecny kościół to nie miejsce dla dzieci.
A21:49, 05.11.2019
szczególnie dla tych źle wychowanych
m.mmm14:38, 04.11.2019
Opryskliwy tekst w zwróceniu uwagi to normalna rzecz.Nawet w słowach Pana Jezusa tym że Ksiądz nie posiada cudu jasnowidzenia.Więc zareagował zwyczajnie jak kierowca kiedy bezmyślnie ktoś pcha się pod koła.
WIEK 65 +14:43, 04.11.2019
KSIĄDZ TEŻ CZŁOWIEK ,A W SZKOLE TO LEPIEJ BYWAŁO ? ILE RAZY PO ŁBIE I ŁAPACH SIĘ DOSTAWAŁO ,I CICHO SZA ,STRACH MATCE BYŁO POWIEDZIEĆ BO JESZCZE BY DOŁOŻYŁA.....A JAK TAKI DRAMAT TO NIE POSYŁAĆ DZIECKA DO KOŚCIOŁA....
Frt14:50, 04.11.2019
mój Boże A jeśli ten chłopiec będzie przyjmował ciało chrystusa i wypluję i schowa do kieszeni tak jak ostatnio kilka dni temu inny chłopiec to niech się matka przygotuje że wezwie policję być moze
q109:06, 05.11.2019
Co to jest ciało Chrystusa ?
prawy15:01, 04.11.2019
Nie przepraszać, tylko słabi przepraszają !!!
Siostra20:19, 07.11.2019
Puknij sie w czoło! Boisz się powiedziec słowo"przepraszam "? Słabi sie boją..
kp15:02, 04.11.2019
Dziecko z autyzmem dostosowuje się do edukacji, spotkań w Kościele a nie odwrotnie. Za nie poinformowanie księdza o fakcie że dziecko ma autyzm powinna matka być pouczona. Przeprosiny należy złożyć księdzu.
Ktoś16:25, 04.11.2019
Ciemny idiota z ciebie
wierny na urlopie18:10, 04.11.2019
Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
JAFO20:25, 04.11.2019
proszę księdza, ksiądz już przestanie te komentarze pisać - wystarczy przeprosić i będzie po sprawie.
stanisław15:17, 04.11.2019
księdzu nie przystoi do kogokolwiek w taki sposób się odnosić,
A6A15:41, 04.11.2019
trudno mi to wytłumaczyć, mam dziecko z ZA, ta sama parafia, syn traktowany cudnie, z sympatią i cierpliwością. Genialni i mądrzy księża. Może coś się dzieje złego z proboszczem? Myślę o jakiejś chorobie z którą sobie nie radzi, to wyjątkowo łagodny człowiek.
maksio16:27, 04.11.2019
Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
proboś ma16:36, 04.11.2019
Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
a'm18:47, 04.11.2019
Ksiądz Lesław łagodny? LOL
Szok23:02, 04.11.2019
Tak, jestem z południa
Stały czytelnik15:46, 04.11.2019
Ludzie naprawdę nie mają co robić tylko biegać po jakiś portalach i pisać, ksiądź nie musi znać wszystkich swoich parafian, a dziecka mi szkoda widocznie przeszkadzał w mszy. Bo napewno by był wyrozumiały.
Wicio16:18, 04.11.2019
Jak ma autyzm i jest podejrzenie że zachowa się w kościele na mszy jak głu-ek - to nie należy z nim podchodzić do mikrofonu, mamuśka musi wiedzieć że kościół to nie program "mam talent"
na wieki wieków16:21, 04.11.2019
Kobieta ma nauczkę aby już nie chodzić do kościoła . Ale babsko i tak będzie zasuwać na mszunie bo chce więcej upokorzeń . Gratuluję !
Użytkownik16:24, 04.11.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Gosc 2416:26, 04.11.2019
Autyzm to jest chorobą dzieci nie potrafią panować nad tym. Poczytajcie sobie bez mózgów ludzie o autyzmie i takie chore dziecko też ma prawa do wszystkiego a nie tylko zamknięcia w klatce. Aż żal czytać te *%#)!& komentarze stado baranów. A ten wielki ksiądz powinien z parafii wylecieć a nie służyć dalej jak nie potrafi z dziećmi i ludźmi rozmawiać.
Sawa a16:35, 04.11.2019
Zgadzam się. Robią co chcą i są bezkarni w swych poczynaniach. Rodzice (mądrzy) powinni zastanowić się nad wysyłaniem swoich dzieci do kościoła...
propozycja16:30, 04.11.2019
Powinny być specjalne msze św. dla dzieci upośledzonych i niedorozwiniętych i nie byłoby problemu, a tak dzieci takie przeszkadzają w mszy i swoim zachowanie demoralizują innych nadpobudliwych.
wal się16:38, 04.11.2019
dyskryminacji- ty nido G
Ktoś16:44, 04.11.2019
Nie wierzę, że są jeszcze w 21 wieku tacy idioci jak ty
AAA!!!AAA23:28, 04.11.2019
To podziel całe społeczeństwo na tzw. normalnych i przygłupów. Czy dziecko z autyzmem jest niedorozwinięte?!!!!!Jakby tak dokładniej się przyglądnąć to u każdego by się coś znalazło. A gdyby u ciebie coś znaleźli?! Też byłaby taka reakcja?!
Pankracy16:30, 04.11.2019
Czarna mafia.
Hostia16:31, 04.11.2019
Istny kler... Beeehe
Użytkownik16:39, 04.11.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
1234516:40, 04.11.2019
Wy ludzie jesteście wszyscy chorzy. Którzy piszecie te głupoty. Was wysłać na leczenie. Jesteście bez współczucia zrozumienia. Kościół uczy całkiem co innego. A wy katolikami się nazywacie. Czytam to i włos się jeży. I ręce opadają. Jakim trzeba być człowiekiem ?♀️?♀️?♀️?♀️?♀️
Lolka 17:24, 04.11.2019
W pełni się zgadzam, w moich czasach kościół był inny, teraz to rząd pod sutanną
nnx16:41, 04.11.2019
lewacy i masoni pewno się wściekają, widząc działania Kościoła. Ich działania niszczące przynoszą wzrost religijności. Skutek wręcz odwrotny niż mieli w planach.Dlaczego wypowiadają się na tematy, o których nie maja pojęcia?
Użytkownik16:42, 04.11.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Użytkownik16:44, 04.11.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Użytkownik16:46, 04.11.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
muzułman16:48, 04.11.2019
przyjdą araby to w meczetach cukierki będa rozdawać ....
bezstresowe modły16:58, 04.11.2019
Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Ela4417:18, 04.11.2019
Najlepiej oskarżyć, narobić rozgłosu i synek niech dalej rozrabia, mama powinna siedzieć obok dziecka i kontrolować zachowanie chłopca. Dlaczego w nas jest tyle krytki i ataku na duchownych, bądźmy obiektywni i sprawiedliwi bo dzieci widzą i oceniają właśnie rodziców, dorosłych. Widząc tolerancję rodziców na złe poczynania będą dalej źle postępować, tłumaczymy im A będzie mniej podobnych sytuacji do nagłośnienia.
Emi karol16:49, 04.11.2019
Mój syn ma autyzm w zeszlym roku przyjął Komunię w Kościele św. Maksymiliana. Ksiądz Politowski jest zasadniczy, ale był bardzo pomocny. Wiedząc o zaburzeniach syna starał się jak najbardziej ułatwić mu przyjęcie Komunii. Mama mogła uprzedzić o ewantualnych niespodziewanych zdarzeniach i reakcjach jej dziecka i myślę, że sytuacja nie miała by miejsca.
Użytkownik16:51, 04.11.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Arus16:52, 04.11.2019
Bronicie tych księży jak by byli Bóg wie kim
Jak są tacy święci to oddajcie im wszystko mieszkania renty emerytury bo im się należy ciemnogród normalnie oni nie sa tacy święci.Wiara w Boga A wiara w księdza to są dwie różne rzeczy.
Mania1416:52, 04.11.2019
Znam rodzinę i chłopca z pod bloku. I niestety byłam na tym różańcu i nie było to zabuczenie do mikrofonu. Mama wraz z młodszą córką też nie umiały się zachować w kościele. Wiele można mówić o naszym proboszczu ale do dzieci ma ogromną cierpliwość i wiele dla nich robi. Z tego co wiem bardzo dużo dzieci bardzo go lubi
Mania14 16:54, 04.11.2019
A chłopaka mój syn się boi bo mama siedzi na ławce i plotkuje a on robi co chce
o proszę 17:24, 04.11.2019
Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
O ko 21:43, 05.11.2019
Od dzieci to niech on się trzyma z daleka. A ogólnie to kawał gbura który nosi się za nasze ,a do tego jego postawa już wcześniej pozostawiala wiele do życzenia. A ci niektórzy naiwni rodzice pchają te dzieci pod jego skrzydła......A kysz
czytelnik16:54, 04.11.2019
Mądre słowa Proboszcza: " Żałuję, że matka ze mną nie porozmawiała". Madka wolała lecieć do mediów, bo jej synek jest najcudowniejszy, a teraz został sławnym. Nie można przepuścić takiej okazji. Żałosny poziom umysłu.
mieszkaknkaxxxl20:46, 04.11.2019
Żałosny to jest poziom Twojej ortografii "MADKA"
AMEN17:08, 04.11.2019
Przyjechał kanadyjczyk ,ma wszystkie kościoły kupić ,dopiero będzie się działo....
ZBRODNIA I KARA17:15, 04.11.2019
ZAMUROWAĆ W WIEŻY KSIĘDZA ŻYWCEM ,I PO KŁOPOCIE , A KOŚCIÓŁ CZECZENI DAĆ CO IM CHATY SIĘ SWAJCZYŁY......
Użytkownik17:19, 04.11.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
MURY JERYCHA19:00, 04.11.2019
OMIJAJ ,, TYLKO W GÓWNO NIE WDEPNIJ...
Użytkownik17:24, 04.11.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Parafianie 17:47, 04.11.2019
Dawno Pan nie był w kościele bo jak to zostało napisane lysego dawno już nie ma
Parafiaaa17:26, 04.11.2019
Jestem za proboszczem! Zachował się poprawnie.
Byku17:27, 04.11.2019
Jezus kochał chorych ,starych , powykręcanych jak i zdrowych. Kiecol nie powinien sie tak zachować, od razu widać ze nie powinien pełnić posługi bo siē do tego nie nadaje ale do brania kasy owszem.
Parafianka17:31, 04.11.2019
Autyzm to zaburzenie.A do kościoła szczególnie powinni chodzić chorzy.zaburzeni i prosić o dobre zdrowie.
xxl17:33, 04.11.2019
musi być ładnie na cacy
Matka17:45, 04.11.2019
Dziecko z autyzmem czy nie wie jak się zachować. Byłam na tym rozancu że swoim dzieckiem oczywiście proboszcz podszedł do dziecka, ale go nie upokorzyl. Zwrócił mu tylko delikatnie uwagę. Droga mamo chyba masz mało problemów i musisz pisać to.
Użytkownik17:48, 04.11.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
do magdalena18:08, 04.11.2019
Brawo dobrze powiedziałaś: "Ja takiemu dziecku, co zakłóca mszę świętą dałabym VW łeb a matce również,że nie uczy szacunku"
xxxxxxxxxx22:00, 04.11.2019
Ja tobie też bardzo chętnie... może czegoś byś się nauczyła, chociaż szczerze wątpię. Beton to beton.
134518:00, 04.11.2019
Ksiądz powinien go wyprowadzić z kościoła żeby nie przeszkadzał innym dzieciom co przyszli się pomodlić. Kościół to nie kabaret i miejsce wyg-pów. Ksiądz nie musi znosić dzieci niegrzecznych i niesubordynowanych
Mania. 18:03, 04.11.2019
Matka chłopca jest winna całej sytuacji, powinna być czujna, nie potrafi się odpowiedzialnie opiekować i ma pretensje do całego świata.
Stańczyk18:05, 04.11.2019
Ojej w szoku , ojej ,ojej , Ona wie co to szok ?
Kolbe.18:12, 04.11.2019
Ksiądz jako osoba wykształcona nie powinien użyć takich słów w stosunku do dziecka.Rolą matki było przed mikrofonem poinformować plebana o inności jej syna i wspólnie ustalić sposób prezentacji.Błędy matki i w konsekwencji zaskoczenie wydarzeniem księdza spowodowały medialną sensację.
hrg18:17, 04.11.2019
We Włocławku - mają głównie czerwone pochodzenie i podejrzewam że nie potrafią wychować w szacunku do kościoła i właściwego tam zachowania, pamiętacie ostatnio to nawet jeden taki pewnie rodzic to figurki święte poniszczył.
do hrg18:35, 04.11.2019
pewnie był w szoku
Emeryt19:18, 04.11.2019
te świątki to mozesz sobie wsadzić w ..du...de.
zaszokowany18:33, 04.11.2019
To jest szok dla rodziców , że ksiądz nie pozwala w kościele na kpiny i zadymy. Też jestem zaszokowany że ksiądz nie pozwala gówniarzom robić kabaretu na mszy świętej.
Anatol18:40, 04.11.2019
Błąd matki która wie jak może zachować się syn mogła sama regulować mikrofonem trzeba było po różańcu iść dzieckiem do księdza i porozmawiać ale jeżeli chodzi się tylko do kościoła kiedy dziecko ma przyjąć sakrament takie są skutki
1234518:42, 04.11.2019
Jak złota myśl ?♀️
Yhbg20:51, 04.11.2019
Dokładnie
szok18:44, 04.11.2019
Na tym południu to są chyba wszyscy w szoku - jak nie rozwalają figurek świętych, to w kościele chcą robić zadymy i jeszcze mają pretensje do księży, ze raczył przywołać ich do powagi i poszanowana kościoła.
BK18:47, 04.11.2019
Szkoda że taką sytuacją miała miejsce. Nabożeństwo różańcowe, to modlitwa grupy, nie klepanie zdrowasiek. Osoby chore również mają prawo w nich uczestniczyć, ale z osobami opiekującymi, które nad nimi panują. Autyzm wymaga wyciszenia o czym opiekunowie wiedzą, lub powinni wiedzieć. Zatem opiekun mama, popełniła błąd narażając dziecko na taki stres. Natomiast Proboszcz nie musi znać i wiedzieć o wszystkich chorobach swoich parafian. Czy Mama chłopca zna choroby swoich sąsiadów? Popełniono w tym wypadku błędy, a mianowicie opiekun mama powinna umówić się z księdzem przed modlitwą, aby nie narażać dziecka. Proboszcz miał prawo zareagować znając zachowania niektórych chłopców. Uważam że Mama chłopca z Proboszczem winni wyjaśnić sprawę, a nie rozdmuchiwać na łamach gazety. To są zwykłe relacje między ludzkie które nie wymagają nagłaśniania, bo to tylko przynosi krzywdę dziecku.
???
55618:57, 04.11.2019
A może to było wyreżyserowane - przecież to miało miejsce na południu, gdzie sprofanowano figury święte
Brak szacunku 19:09, 04.11.2019
Czy Ty masz dziecko z autyzmem? Jeśli nie to się nie wypowiadaj na ten temat. W czym dzieci z autyzmem są gorsze od tych zdrowych? Czy one sobie wybrały chorobę? Myślisz że nie chciałyby być zdrowe. Dziecko chce uczestniczyć we mszy, ma do tego prawo. Tutaj akurat należy zwrócić uwagę księdzu. Księdzu, który zachował się karygodnie, zero empatii, brak szacunku do bliźniego. Czyż o tym nie mówił Jezus, w przykazaniu miłości (Mk 12, 29-31). Ksiądz akurat o tym powinien doskonale wiedzieć. W tych czasach niestety to nie powołanie ich stawia przed ołtarzem, lecz chęć nie narobienia się, a dorobienia majątku.. I nie wrzucam wszystkich do jednego worka, bo są księża z powołaniem, ale takich przypadków jest mało.
Zdziwiony 19:10, 04.11.2019
Najlepszy tekst roku " ksiądz powinien nas znać bo był u nas na kolędzie". Ksiądz by was znał gdybyście chodzili do kościoła i przez swoje zachowanie dawali przykład dziecku. Często nie rozumiem takiego zachowania. Ludzie w kościele pojawiają się gdy chcą ochrzcić dziecko, a później gdy idzie ono do I Komunii lub bierzmowania i później znów zanikają. Zastanawiam się czemu ma to służyć?
Jeśli jestem niewierzącym, ateistą to nie robię cyrku, nie udaje okazjonalnego katolika i nie oczekuję że będą mnie w kościele czcili.
Najwięcej do powiedzenia o kościele, duchownych i wierze mają właśnie ci okazjonalnie wierzący.
Aida19:41, 04.11.2019
Ksiądz nie musi wszystkich pamiętać, oczywiście. Ale myśleć powinien zawsze. To jaki przekaz dostała wierna na kolędzie, żaląc się duszpasterzowi, ze szanowne grono wiernych okazuje brak zrozumienia dla jej dziecka miał znaczący wpływ na jej udział w mszach. Zamiast zachęty i zrozumienia, może jakiegoś kazania o tolerancji wobec inności- sio na ostatnią ławkę! Naprawdę ?! Więc mamy matkę z niepełnosprawnym dzieckiem, które chce chodzić do kościoła i brać czynny udział w mszy. I mamy ludzi gapiących się z dezaprobatą, i proboszcza mówiącego- zapraszam do ostatnich rzędów! Zdziwiony, chyba jesteś mocno nie na temat. Nie na ten sam temat.
Jasio19:15, 04.11.2019
Siedzę sobie w pierwszej ławce przed tabernakulum, odmawiamy różaniec, ja kręcę paciorkami w okół paluszków, podchodzi qsiąc i mówi do mnie żebym się nie bawił,bo na każdym paciorku siedzi mały aniołek i się boją. Qsiąc odchodzi, na to ja, no to teraz biurwy trzymajcie się !!!!!!!!!!!!!! I zakręciłem z całych sił !!!!!!!!!!!!!! aż się paciorki posypały :-)
Użytkownik19:17, 04.11.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Użytkownik19:18, 04.11.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
??19:27, 04.11.2019
Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Gość 19:47, 04.11.2019
Za mało na tacę dostał i musiał krzyknąć sobie.
Ja W19:49, 04.11.2019
A u mnie w bloku dzis był organista osobiscie z opłatkiem z parafi NSJ a mamy dopiero 4 listopada
xxxz20:00, 04.11.2019
Ksieza.....nie mają pojęcia czym jest Jezus , co głosił, nie potrafię tak żyć i ewangelizowac. Msza, rozaniec to dla nich biznes, robota. Klamia oszukuja A Mering na to pozwala. Byc blisko Boga to zupełnie inna postawa.
Marianka20:03, 04.11.2019
No juz ludzie nie przesadzajcie. Kazdy broni swojego i kazdy ma prawo sie zdenerwowac. Wyglupy wiadomo nie na miejscu a na czole nikt nie ma napisane kim wlasciwie jest. Ksiądz mial prawo zareagowac.
Brak szacunku 13:02, 05.11.2019
Z tego co czytam Pani broni,, wygłupu ''. To co się wydarzyło to nie wygłup, a choroba. Myśle, że nie ma Pani pojęcia co to znaczy mieć dziecko z chorobą autystyczna, z jakimi muszą borykać się problemami, barierami, które te dzieci mają na codzień i ich rodzice. Miejcie ludzie w sobie trochę empatii to nic nie kosztuje....
normalny20:10, 04.11.2019
Polecam więcej i częściej łazić do tego jak Wy go nazywacie dom boży???
Maks20:13, 04.11.2019
U Maksymilina w latach 90 proboszcz Leszek Tokarski masturbował się rękoma ministrantów, czynił to podczas liczenia pieniędzy z kolędy.
SZKOŁA SPECJALNA20:13, 04.11.2019
W imię miłości do Boga zapraszam w niedzielę wszystkie matki z dziećmi autystycznymi do tego Kościoła na mszę❤️❤️❤️WSZYSCY JESTEŚMY NIENORMALNI
szk specj20:27, 04.11.2019
A może zaproś wszystkich lepiej do poradni terapeutycznej - będzie to zasadne i być może przyniesie efekty, a burdy i zadymy na słynnym południu gdzie niszczą figury święte, sobie daruj.
Kujawiak20:16, 04.11.2019
Kiecole teraz służą diabłu i mamonie. Proboszcz z mojej dzielnicy mówi o kościele cyt."moja firma". Księża swym zbydlęceniem sami niszczą kościół i tą wiarę.
Nick20:20, 04.11.2019
A może to dziecko nie miało na czole napisane że jest autystyczne? I jak ksiądz miał zapytać o to czy jest normalne?
Parafianin20:28, 04.11.2019
Ten proboszcz to dość ciekawy osobnik. 12 maja tego roku wygłosił kazanie broniąc w niezwykły sposob bestialskich pedofili księży,uznając ze bracia Sekielscy pokazali w swym filmie nieprawdę. Było to żenujące z jego strony. Teraz jeszcze doszła ta afera.... I co księżulku ...tak sie traktuje blizniego? Pewnie gdyby ta matka autystycznego dziecka rzuciła ci pare banknotow ,wowczas uznalbys to dziecko za blizniego,a tak nazywasz go nienormalny. I gdzie tu Twoja postawa pasterza?
tak było20:36, 04.11.2019
Ksiądz z parafii w Puszczykowie k. Poznania odmówił wówczas odczytania tego tzw. listu pasterskiego Episkopatu Polski do wiernych.Powiedział: "To jest za bardzo obrzydliwe "
mieszkankaxxxl20:32, 04.11.2019
To nie jedyne chamskie zachowanie tego urzędnika kościelnego,bo na miano księdza taka osoba nie zasługuje.
Zana20:40, 04.11.2019
To zapraszam na mszę do wielgiego z dziećmi. Tam ksiądz jest bardzo wyrozumiały ?
jolmen20:41, 04.11.2019
niech *%#)!& a nie dupe zawraca , ma autyzm to niech siedzi w domu
xxz20:54, 04.11.2019
Przykre jaki mamy kosciol. Koscoil to My, którzy modlimy się , tworzymy wspólnotę, przychodzimy spotkać się z Jezusem z własnej woli i wielkiej milosci do Niego.A taki ksiadz wychodzi odwalić robotę wziąć kasę i zbierać na swoje przyjemnosci. To musi sie zmienic, kosciol jest dla nas a Ksieza zrobili z kościoła swoje firmy.
Nick21:14, 04.11.2019
Księdza nic nie usprawiedliwia miałem styczność z tymi panami z kościoła z tej parafi są beszczelni i nie wyrozumiali,ksiądz powinien zacisnąć zęby i się za duzo nie odzywać ,swoim postępowaniem odpychaja wiernych A po drugie widzę że się tu dobrze wypowiadają typowe mochery...
anonim21:15, 04.11.2019
radzę poczytać księdzu o autyzmie co to jest bo na pewno nie jest to choroba ksiądz powinen wiedzieć z czym ma styczność a nasz proboszcz nie powinien tak traktować zwłaszcza dzeci chyba pora przenieść się z moją rodzinką do innej parafi pozdrawiam wszystkich czytelnikow
Eden21:20, 04.11.2019
Kto z Was, piszących te komentarze był na tej mszy? Mamuśka niegrzecznego dzieciora dała wam pożywkę i szalejecie... Ja byłem z moim dzieckiem na tym Różańcu, ten dzieciak zachowywał się okropnie, ksiądz miał prawo doprowadzić go do porządku, skoro matka tego nie robiła. Ksiądz Proboszcz w żaden sposób go nie upokorzył, ani nie obraził.
Mania14 21:35, 04.11.2019
Święta racja a i córka nie była lepsza ??? mama często z dziećmi jest u nas pod blokiem i syn robi co chce a ona zajęta jest plotkowaniem na ławce.
Gth22:49, 04.11.2019
Przyznaję racje. Tez byłam z dzieckiem i widziałam jak się zachowywał. Zero reakcji ze strony matki.
Kohana Madka21:38, 04.11.2019
Może ta mamuśka chce odszkodowania... najlepiej w żywej gotówce dla poszkodowanego synka?
Pimp21:39, 04.11.2019
Ale jak to to tak buczał...?
Proste22:15, 04.11.2019
Matka buczy, ojciec buczy to i dziecko buczało.
pimpek23:33, 04.11.2019
czyli rodzina buczyńskich
Parafianin22:20, 04.11.2019
Też mi sensacja. Mama tego dziecka powinna poinformować proboszcza o jego dysfunkcji wtedy ksiądz wiedział by jak podejść indywidualnie do każdego.
Najlepiej leciec do mediów, a gdzie komunikacja?
Nie lubię tego duchownego (sztywny, drętwy i słuzbista) ale przyznał, że nie wiedział na co cierpi chłopiec.
Dana+22:42, 04.11.2019
Czy należysz do tej parafii Przypuszczam , że nie Nie znasz proboszcza a oceniasz Wstyd
Dana+22:50, 04.11.2019
Ani sztywny ani drętwy.To ksiądz z powołania i oby takich jak najwiecej
Hjn23:37, 04.11.2019
Zgadzam się. To ksiądz z powołania. A ktoś kto nie zna proboszcza, proszę aby się nie wypowiadał na jego temat.
Dana+23:03, 04.11.2019
" Mojej dzielnicy" czyli jakiej?
Generalnie23:04, 04.11.2019
Generalnie Mógł, z sytuacji wynika, ze nawet powinien zwrócić uwagę, co nie oznacza, ze można to zrobić z większym szacunkiem i użyć innych słów.
wg mnie00:14, 05.11.2019
Podejrzewam że chłopak buczał do mikrofonu bo albo zatracił się w rzeczywistości i nie wiedział co robi albo złośliwie buczał żeby wywołać śmiech wśród dzieci, co wg mnie mogło destrukcyjnie wpłynąć na bardziej podatnych do rozróby dzieciaków. Uważam zatem że reakcja księdza była właściwa , a dobieranie słów w takiej sytuacji mogło by tylko rozzuchwalić chłopaka. Jeżeli jest inaczej to winna jest mamuśka że nie potrafi przygotować dzieciaka do określonego zachowania w kościele zapanować nad jego emocjami.
Mama406:52, 05.11.2019
Byłam na Różańcu z moim dzieckiem i raczej wyglądało to na zwykłe popisy przed kolegami, żeby doprowadzić ich do śmiechu. Winę za to wszystko ponosi matka, powinna porozmawiać z księdzem o zaburzeniach dziecka związane z jego chorobą.
etyka00:38, 05.11.2019
Mamuśka powinna przeprosić księdza za ten incydent jaki spowodowany został zachowaniem syna i całe to zamieszanie podczas mszy św. w kościele.
LLll01:30, 05.11.2019
Autyzm to choroba .Ale oczywiście nazywają to zaburzeniem .To jest choroba ale pedagodzy i inne profesroki wymyślili sobie że to zaburzenie .To jest choroba i to poważna .Jak dziecko wydaje głośne dzwięki cały czas to jest choroba .Kazdy autyzm jest inny ale powinni to nazwać chorobą .To sa zmiany w mózgu takie że hoho .
Większosć może osiągnąć dużo ale niektórzy to nic nie osiągną z autyzmem .Niestety tak gadaja żeby matki nie urazić że ma chore dziecko to wymyślili zaburzenie .To choroba tak jak upośledzenie umysłowe a wielu autystyków jest upośledzonych umysłowo .Są tacy co sa zdolni do samodzielnego życia a i tacy co nigdy nie będą zdolni bo będzie taki cały dzień wydawał dzwięki ,bił matkę ,ojca itd. ..To jest choroba zdania nie zmienie. Współczuje tym rodzicom serdecznie ,Pewnie wazne by z takim dzieckiem pracować by mogło w przyszłości lepiej funkcjonować .Cudów jednak wielkich nie będzie .Znam autystyka co funkcjonuje sam jako dorosły ale unika ludzi a znam takiego co jak dziecko dorosły wydający dziwne dzwięki ,agresywny wręcz niebezpieczny dla rodziny i otoczenia .Zależy jaka postać autyzmu .To jest wiele przypadków a każdy inny.
LLl01:35, 05.11.2019
Duzo się mówi że autystycy to geniusze .Troszkę to przesadzone .Czasem może taka osoba być geniuszem ale bardzo ,bardzo rzadko .
LLLL 01:40, 05.11.2019
Plus dla niepełnosprawnych pracujących w Zazie .Wy powinniści być przykładem dla innych że jak się chce to można pracować . Podziwiam was .Mam nadzieję że i autystyków tam przyjmą do pracy .Ważne by i oni czuli spełnienie życiowe . Ważne by od małego była dobra terapia dla autystyków i praca w dorosłym życiu .Bo skoro z zespołem downa pracują w Zazie to i autystycy mogą pracować .
to prawda 09:15, 05.11.2019
Pracują , pracują aż niektórzy na zdrowiu cielesnym podupadają jeszcze bardziej . Wiem co piszę.
Klaraddddddd01:46, 05.11.2019
Nie tłumaczyć ludziom co to autyzm bo jak ktoś nie widział takiego dziecka czy dzieci to gó..no wie .Ludzie myślą że to chodzi o niegrzeczne ,niewychowane dziecko .Kiedyś tez było wielu autystykow tylko się o tym nie mówiło .Były szkoły specjalne a teraz autystycy chodzą do normalnych klas .Wybaczcie ale dla mnie to głupota totalna .Powinni być w szkołach integracyjnych .Ale jakiś baran tak wymyśił .Oczywiśćie matki się obrażą ,oburzą ale takie moje zdanie .
LLl01:49, 05.11.2019
A pamiętajcie nie miejcie pretensji do Boga o autystyczne dzieci .Tak jest widocznie Bóg wiedział że *%#)!& kochać .To dla was matek wielkie wyzwanie a wasze dzieci potrzebują dużo miłości ..Nie ma to leku .Oby badania były zakrojone na wysoką skalę by w przyszłości naukowcy odkryli czemu jedno dziecko ma autyzm a drugie nie .I czy pogłosy o szczepionkach są prawdziwe czy tylko mit .
LLl 01:52, 05.11.2019
Duzo tych dzieci bierze psychotropy od małego .Gosciu powyżej o jakim wyciszaniu mowa .Te dzieci i tak biorą psychotropy bo czasem wydają takie dzwięki że rodzice by nie wytrzymali .To uciszanie nie pomaga to nie jest tak że takie dziecko reaguje na słowa matki nie nie wolno .Te dzieci tego nie kontroluje ,nie kontrolują emocji .
LLl 01:55, 05.11.2019
Nie wincie księdza bo to śmieszne .Ksiądz się nie zna na takich dzieciach pomyślał że to niegrzeczne dziecko .Dla wielu ludzi jest ważna celebracja mszy w skupieniu i ciszy .Każdy ksiądz by się obraził .A jak był przypadek z tym opłatkiem gdzie dzieciak schował do kieszeni a ksiądz wezwał policję . Jest teraz nagonka na księży i przesadna obawa przed profanacją.
LL l 01:58, 05.11.2019
Sorry już nie zanudzam wpisami .Nocna zmiana ..Coś trzeba robic by nie spać w pracy. … Takie moje rozważania . Pozdrawiam nocnych marków i czekam na wasze opinie bo gorący temat ..Szczególnie gorący dla matek mających autystyczne dzieci .Należy je podziwiać i mieć do nich szacunek .
Waldemar Myćko07:25, 05.11.2019
Rzeczywiście ogromny problem. A gdyby podszedł i zdzielił księdza np. w sagan, to też mu wolno, bo ma autyzm? Za czasów PRL nie do pomyślenia. Matka najwyraźniej szuka wrażeń. Powinien się jej przyjrzeć sąd rodzinny.
Byłem/widziałem07:48, 05.11.2019
Sprawa nie powinna się otrzeć o media. Dziecko źle się zachowywało, przeszkadzało innym. Mama nie dopilnowała syna. Może reakcja księdza nie jest właściwa, ale każdy kto był i widział zajście zrozumiał, że to zachowanie mogło bardzo zirytować. Nie rozumiem dlaczego Mama poszła z tym do mediów, tym bardziej, że proboszcz nie powiedział tego przez mikrofon.
eh08:55, 05.11.2019
źle się zachował i dlatego (jest dorosły to niech odpowiada, za siebie). A poza tym to niby dziecko to po co jeszcze go więcej, dręczyć aby, zwiększyć jemu jeszcze chorobę!?Komentarz był nie potrzebny, (chociaż wy wszyscy tam inni nie jesteście)
Żenujące08:52, 05.11.2019
NIE WYCHOWANY "KSIĄDZ", to jak on odprawia te nabożeństwa!? Przecież jak jest "no chory" to takie mówienie nic nie da że, ma tak nie robić. On myśli że, jak ktoś ma grypę i powie masz nie kaszleć, to też ozdrowienie hehe. Niech się za niego pomodli.
Madka08:53, 05.11.2019
Mamuśka ma szansę zostać bohaterką programu w TVN24, a później już pójdzie jak z górki. Taniec z gwiazdami, Masterchef, i za cztery lata stołek w Sejmie.
były oborowy18:05, 10.11.2019
jedna już się załapała na stołek w semie.
Wloclawianka08:53, 05.11.2019
Ksiądz powinien przejść nauczanie pedagogiczne i dopiero rozmawiać z dziecmi. Czy chore, czy byłoby zdrowe nie powinno się pytać dziecka "czy jest nienormalne?!!" Wstydzę się, że w moim mieście tacy ludzie podają się za księży. Wstyd!
zgadza się 09:20, 05.11.2019
Aby pracować w szkole czy wykładać na uczelni trzeba mieć ukończone studia albo kurs pedagogiczny. Ksieży to nieobowiązuje , oni nauczają o Bogu
Znam Księdza/i w to 15:31, 05.11.2019
Jestem pewna że ksiądz tak nie powiedział
Mam09:25, 05.11.2019
Czy każdy z Was wie czym jest autyzm? Nie ma się tego wypisanego na twarzy. Ksiądz gdy już usłyszałam od Matki ze dziecko ma autyzm powinien przeprosić i odejść już bez zbędnych komentarzy. Wielkie brawo dla Mamy ze pomimo wielu trudności stara się aby syn normalnie funkcjonował chodził do kościoła. Lecz czytając niektóre komentarze to ciemnota totalna.
morale10:27, 05.11.2019
Matka powinna przeprosić księdza za incydent z nagannym zachowanie syna w kościele. Nikt nie musi znosić czyichś wygłupów w miejscu, które wymaga szczególnie spokojnego zachowania.
Wina matki że nie potrafi przygotować chłopaka do właściwych zachowań w kościele.
56610:34, 05.11.2019
Uważam że matka nie radzi sobie z wychowaniem tego chłopaka i zasłania się autyzmem , a może powinien przyjrzeć się tej sprawie pedagog i psycholog a ewentualnie sąd rodzinny.
przerażony12:08, 05.11.2019
Już wyobrażam sobie jak ten chłopak musi się zachowywać w szkole, pewnie nie jeden nauczyciel zarobił w sagan i pewnie z powodu autyzmu - Wydaje mi się ze kiedyś naganne zachowanie dziecka upatrywano w niewłaściwym wychowaniu, dzisiaj często dla zmylnia nazywa się to autyzmem
Ava12:44, 05.11.2019
Powinen przeprosic chlopca i jego rodzine ale i wszystkich zebranych na tej mszy ze zachowal sie jak kretyn.
do ava20:14, 05.11.2019
Może jeszcze powinien przeprosić sekretarza partii z lewactwa
Anonum15:25, 05.11.2019
Znam Księdza Proboszcza osobiście jestem pewny że to nie porozumienie
Wicio16:00, 05.11.2019
Matka powinna przeprosić księdza za incydent z nagannym zachowanie syna w kościele.
Brak słów 16:04, 05.11.2019
Kościół jest dla wszystkich nawet dla tych którzy się rzekomo wygłupiają albo są po prostu chorzy .
psycha18:31, 05.11.2019
Dzisiaj nie ma źle wychowanych dzieci, którzy często swoim zachowaniem demoralizują pozostałe dzieci nie tylko w kościele , w szkole ale nawet pod blokowiskiem - wtedy mówi się że dziecko jest autyczne i nie należy mu zwracać uwagi bo dodatkowo narażasz je na stres i możesz niechcący zarobić w bańkę.
belfer18:48, 05.11.2019
Potem wszyscy zastanawiają się skąd taka patologia zrodził się w ostatnich latach w szkołach.
szkoła20:24, 05.11.2019
Dla dobra rozwoju tego dziecka - powinien się nim zainteresować pedagog szkolny celem podjęcia ewentualnych dalszych działań terapeutycznych
prs20:31, 05.11.2019
Ksiądz zwracając uwagę temu chłopakowi - powinien powiedzieć zachowujesz się bardzo racjonalnie w kościele a teraz zamiast buczeć do mikrofonu zmień ton i zacznij wyć, być może to by rozbroiło jego emocje.
do prs21:19, 05.11.2019
na końcu rzuć mikrofon w kogo uważasz - i tu u chłopca nastąpiło by pełne rozładownie napięcia, problem w tym ze ktoś miałby rozwalony baniak, ale to już następne zagadnienie gdzie wkracza policja.
do prs22:11, 05.11.2019
Żarty, żartami, ale z chłopakiem na pewno matka powinna się udać do pedagoga szkolnego w celu podjęcia stosownej terapii, bo jak wskazują opinie ludzi uczestniczących we mszy św. chłopak zachowywał się nagannie, a matka w żaden sposób nie reagowała.
zaba21:54, 05.11.2019
zachowanie księdza niedopuszczalne
Lelek22:15, 05.11.2019
Księżulku , myślę że miałeś wiele szczęścia że z dzieciakiem była kobieta , a nie np . krewki tatuś , bo kiepsko by to dla ciebie mogło wygladać .. Gdzie Kuria , gdzie konsekwencje ? I ja miałbym isć do takiego do spowiedzi ? , a może to on powinien iść ? Tylko do kogo ..
Rus22:52, 05.11.2019
Treść tego artykułu, to jakaś kpina z ludzi.
Wyrażenia typu - "buczenie do mikrofonu", "ja oczy jak 5 zł", albo początek tytułu "Matka w szoku...", zdecydowanie podnoszą "rangę" i powagę tego calego wywodu. Samo przeslanie, waga poruszonej sprawy, oraz "szok matki" zasluguja na upublicznienie i przedruk tego artykułu w prasie o zasięgu globalnym. Oczywiście wysoki naklad prasy, pierwsza strona gazety obligatoryjne. To piwinno być drugą najważniejszą wiadomością, gdzieś zaraz po informacji z USA, w której niedawno informowano o zabiciiu szefa al-kaidy!
tak trzeba12:06, 06.11.2019
Matka powinna bezwzględnie przeprosić księdza za incydent wywołany przez jej syna zakłócającego mszę św. oraz koniecznie udać się z dzieckiem do poradni.
Tort12:39, 06.11.2019
Ksiądz powinien przeprosić a matka chłopca zmądrzeć - nieporozumienia się zdarzają ale tyle w tym winy księdza co matki, oboje niedorośli do sytuacji.
przeprosić12:42, 06.11.2019
Skandaliczne i niedopuszczalne zachowanie w kościele - mamuśka powinna razem z synalkiem przeprosić księdza.
adf12:57, 06.11.2019
TA rodzinka jak ma problemy z należytym zachowaniem się w świątyni, to powinna pomodlić się w domu, żeby nie zakłócać właściwego spokoju innym ludziom w kościele.
motto13:27, 06.11.2019
Kościół to jedyne miejsce wymagające szczególnej powagi i zachowania, jak ktoś nie potrafi się przystosować do właściwego dla tego miejsca zachowania to niech nie przychodzi i nie utrudnia skupienia w modlitwie innym.
Byłam słyszałam13:56, 06.11.2019
Droga redakcjo dla czego nie umieszczacie wypowiedzi osób, które były i słyszały? Blokujecie prawdziwe wypowiedzi. Wielokrotnie będąc ze swoim dzieckiem widziałam zachowanie tej matki i jej dzieci na różańcu. Podziwiam księży za to, że wcześniej nie zwrócili uwagi na naganne zachowanie w kościele. Chodzę z moimi dziećmi regularnie do tej świątyni i nigdy wcześniej nie widziałam tej rodziny. Chyba zbliża się komunia dziecka więc trzeba się pokazać.
Dobrze, że nikt z mieszkańców osiedla nie opisał zachowania dziecka na podwórku, że jak dzieci widza tej pani syna to się boją. Ale znając redakcje na pewno ten post się nie pojawi pod innymi komentarzami.
rtsw14:16, 06.11.2019
Wydaje mi się, że pedagog szkolny powinien zainteresować sąd rodzinny tą rodzinką.
566514:18, 06.11.2019
Z opinii obserwatorów zachowań tego chłopaka wynika raczej że chyba ma ADHD
Re17:43, 06.11.2019
Autyzm to nie choroba a matka która pozwala na wszystko powinna się leczyć a nie z dziecka robić upoślodzenogo.
Użytkownik17:51, 06.11.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Uwaga18:20, 06.11.2019
To nie jest AUTYZM - to nazywa się ADHD. Dziecko autyczne jest wycofane / nad wyraz raczej spokojne - wręcz za grzeczne/, dziecko z ADHD narzuca siebie innym w środowisku, wszędzie go pełno i wszyscy go muszą zauważać / nad wyraz niespokojne, wręcz niegrzeczne /
do Green 18:42, 06.11.2019
Polecam bardzo dobre lekarstwo Greena na ADHD, już podobno po pierwszym razie aplikacji tego lekarstwa znikają objawy ADHD ale wydaje mi się że w niektórych przypadkach długo nie leczonej przypadłość terapię należy powtórzyć .
do Green18:45, 06.11.2019
Polecam bardzo dobre lekarstwo Greena na ADHD, już podobno po pierwszym razie aplikacji tego lekarstwa znikają objawy ADHD, ale wydaje mi się że w niektórych przypadkach długo nie leczonej przypadłość terapię należy powtórzyć, aż przypadłość ustąpi.
Syl19:22, 06.11.2019
Odwieczna wojna spoleczenstwa ,dwa swiaty osoba swiecka I zwykly czlowiek.czytajac niektore komentarze az nie moge uwiezyc w brak zrozumienia Matki ktora chce rownego traktowania jej niezwyklego syna ktory pomimo niekontrolowanych emocji potrafi rowniez brac udzial w maratonach rowerowych.uwazajcie na swoje wypowiedzi Bo jesli ktos nie zna naszego bohatera ten wiele traci.moze sprobujmy doprowadzic do spotkanie mamy I proboszcza miejmy nadzieje ze zostana dobrymi sasiadami a chlopiec bedzie mial nastepna osobe ktora go bedzie wspierac
e Styl19:49, 06.11.2019
Na początek dla dobra zdrowia chłopaka niech go wspiera pedagog i psycholog terapeuta, potem będzie można poszerzyć krąg wspierających.
e Styl20:02, 06.11.2019
Wydaje się że w interesie zdrowia chłopaka na początek wsparcia należy szukać u pedagoga i psychologa terapeuty, potem przyjdzie zapewne czas na wsparcie go przez innych.
M...21:47, 06.11.2019
Widać monitoring osiedlowy jest matką nawet nie była pewnie tego świadoma ,też kojarzę mamę i z moich obserwacji to matka która pokonuje na co dzień bardzo duże góry gdy "zdrowe"dzieci jej syna buntują do złych rzeczy a ona na to nie pozwala ale tego monitoring już nie widzi tylko to że kobieta wychodzi do ludzi i "puszcza" syna żal was bo ciekawe czy to samo byście powiedzieli jej w oczy jak tak ja znacie
Tata21:53, 06.11.2019
Współczuję .....Matka była w szoku bo nie spodziewała się że jej syn od duchownego usłyszy takie słowa i zapewne bardziej chodziło jej o to jak się odezwą a nie o to że wogole zwrócił uwagę .....no ale nie każdy umie czytać ze zrozumieniem
Super że są ci co wi22:03, 06.11.2019
No chyba byliśmy na innych Różanach bo ja się modliłam i nie widziałam zachowania chlopca bo przyszłam się modlić a nie obserwować innych !!!!
Z relacji matki wynika że ksiądz nieodpowiednio się odezwał a nie że wogole się odezwał i o to tej kobiecie chodzi.!!!...
213700:13, 07.11.2019
I tak zaprowadzi go do nich jeszcze nie raz ale aferę to wykręci bo potrzeba atencji. Mam jej współczuć? Synowi krzywdę robi, to jemu powinno się współczuć matki
stach12:50, 07.11.2019
Różne rzeczy dzisiaj po nagonce na kościół dzieją się w kościołach. Widać ,że matka nie jest przygotowana na chorobę dziecka w takim przypadku jeżeli chciała ,żeby dziecko uczestniczyło w modlitwie powinna stać obok niego to żaden wstyd i dopilnować zachowania. Dziecko idzie do komunii w przyszłym roku i nikt go nie zna nawet katecheta?// to dziwne??? Uważam stosowne zachowanie księdza w tej sprawie ja bym wyprowadził z kościoła razem z matką,
Zdziwiona 17:36, 07.11.2019
Ponownie złota myśl i metoda. Ludzie ? a może nie znała katechetka bo nie z tej szkoły, pomyślała o tym
Tytuł13:39, 08.11.2019
"Matka w szkoku" ???
Ciekawe jakie miała objawy tego "szoku"???
Szok, to zgodnie z definicją siny wstrząs psychiczny wywołany jakimś gwałtownym przeżyciem. Czy sytuacja opisana w kościele mogłaby wywołać szok? Nie przesadzajmy z nadużywaniem słów, które nie pasują do danej sytuacji. Wystarczyło napisać, że matka "zdziwiona", "zaskoczona", itp.
Bolo14:37, 08.11.2019
A staży ludzie w kościele jak sie zachowują gadają kręcą sie i jest dobrze
Elf16:25, 08.11.2019
Jak można na to pozwalać ! nikt a szczególnie chore dziecko nie powinno być upokarzane w obecności innych, ?jeśli matka poinformowala księdza o chorobie zero empati ze strony proboszcza, brak słów.
sowa19:12, 08.11.2019
ludzie nie wychowują dzieci?
kwiatek19:19, 08.11.2019
Ile miłości dla bliźniego w tym zachowaniu księdzą???? W polskim ciemnogrodzie najważniejsze
jest życie poczęte, a jak urodzi się " nie według wzorca katolickiego", to zamykać te dzieci w klatkach, albo porzucić ? Radzę mamie omijać ten kościół szerokim łukiem. Wierzyć można w Pana Boga bez zgody jakiegoś upiornego proboszcza. Na szczęście nie wszyscy kapłani są tacy.
se21:34, 08.11.2019
pewnie pedagogikę zdawał u pana głodzia z pomorza
GucioPL10:46, 09.11.2019
No i wyszło z księdza całe miłosierdzie. Ciekawe czy czytał jak do chorych zwracał się Jezus, nie wspominając o dzieciach...
andre111:50, 09.11.2019
*%#)!& *%#)!&
MARTINEZ19:59, 09.11.2019
To po co tam chodzi? Ja już jakiś czas temu wyleczyłem się z kościoła...
Senior - Obserwator17:55, 10.11.2019
ksiądz powinien nas znać, bo był na kolędzie. Ciekawa teza. Odpowiem anegdotą: jest ksiądz na kolędzie i pni domu, żeby pochwalić się mówi do tegoż księdza: mamy nowego proboszcza, jak się ksiądz z nowym proboszczem dogaduje, a tenże ksiądz odpowiada: znam go od x lat (żeby nie mówić wieku podał, że zna go od chwili urodzenia), bo to ja nim jestem, a mąż tylko westchnął: o Boże. Tak to jest, że ksiądz powinien znać, bo był na kolędzie.
Nie jestem parafianinem u Kolbego, choć mój kuzyn był pierwszym budowniczym tego kościoła, ale od czasu do czasu bywam w tym kościele i widzę na przykład mamę niepełnosprawnego, która czyta czytania mszalne. Widzę również moich znajomych z niepełnosprawnym dorosłym, którzy też spoza parafii chodzą do tego kościoła. Wiem również, że profesor Antoni Kępiński, powiedział bardzo mądre słowa: nie ma ludzi chorych psychicznie, są tylko ludzie odczuwający inaczej.
Ja byłem goniony przez księdza z kijem, jak rozrabiałem na lekcjach religii, a teraz za tego księdza zamawiam wypominki. Jak był przyznał się o tym fakcie swojej mamie, to kijem dostałbym od niej.
Niestety w chwili obecnej poprzez wychowanie rodziców, mamy dzieci, w których zachowaniu trudno rozróżnić, czy mają jakieś problemy, czy to ich zachowanie wynika z przyzwolenia rodziców.
XXXXXXX19:59, 10.11.2019
Proboszcz ze Zbiegnirwskiej powinien miec lepsze podejscie do ludzi dzieci szczegulnie do dziecka chorego
Dewotki w Kosciele sa gorsze gadaja w kosciele jak drzwi sie otworzy odwracaja a Proboszcz toleruje
Dla Proboszcza liczy sie tylko Kasa nIe czlowiek
Ksieza we Wloclawku ktorzy sa na emeryturze I pracujacy maja swoje dzieci starsze mlodsze
Zbyszek22:13, 10.11.2019
Co tak bronicie Księży mają dzieci i tyle a my dajemy na utrzymanie z naszych pieniędzy co wam nie na rękę komentarz
leon19:29, 12.11.2019
proboszcz zwykla nieokszesana pyda ,przed kim sie tutaj tlumaczyc ,nie chodzic do tego kosciola i tyle ,sa inne moze z odpowiednimi urzednikami kosciola co potrafia sie zachowac , olac pyde i nie wpuszczac z komunia , nieroby *%#)!&
Hawk9312:15, 27.08.2020
Proszę księdza. Chłopiec, który jest omawiany w tym temacie NIE JEST chory na autyzm. Autyzm JEST zaburzeniem, ale NIE JEST chorobą. Podobna sytuacja z Zespołem Aspergera. Jest ksiądz sługą Pana Boga, a takie kłamstwa ksiądz mówi, że to jest wołanie o pomstę do nieba! Każdy człowiek jest inny. Inni są nadwrażliwi, inni nie mają w sobie wrażliwości, inni są pomiędzy. Każdy inaczej patrzy na świat, odsłuchuje go inaczej, oddycha nim. pan Jezus ponoć umarł za wszystkich na krzyżu, potem 3-go dnia zmartwychwstał. Moja rada do ciebie proszę księdza: NAWRÓĆ SIĘ! Jeżeli dalej będziesz mówił kłamstwa na temat autyzmu lub innych zaburzeń, które nie są chorobami (bo nimi nie są), to będziesz miał problemy nie tylko po śmierci (problemy z wejściem do raju - raj istnieje), to jeszcze za życia. NAWRÓĆ SIĘ, puki nie jest za późno. Jeżeli tymi kłamstwami będziesz karmił innych, to do Jezusa należeć nie będziesz! NAWRÓĆ SIĘ!!! I nie muszę być kapłanem, żeby takie rzeczy widzieć i rozumieć., i przez takie rzeczy też cierpieć!!!
79 21
Tlumaczy Ci matka ,że ksiądz powinien wiedzieć ,bo tłumaczyła na kolędzie.Proboszcz powinien znać swoich parafian.Zamiast mówić przy wszystkich te paskudne słowo ,powinien powiedzieć matce ,żeby uciszyła ,wytlumaczyła dziecku!
45 142
I ksiądz ma pamiętać kilka tysięcy osób i rozmów, no chyba żarty. Biedna kobieta jeszcze bardziej upośledzona niż dziecko
114 15
Upośledzony to jesteś ty i tobie podobni (tu masz jak na dłoni powód odwracania się ludzi od kościoła i spadku osób praktykujących !) , ten chłopiec jest tylko chory.
48 14
Tak ma pamiętać swoich parafian a nie tylko o kopercie to jego obowiązek jako księdza.
29 41
My chyba wszyscy dostajemy jakieś paranoi. Co ta znaczy "matka w szoku", a co tak strasznego powiedział ksiądz. Przypomnijmy sobie wszyscy i matka chłopca tez jakich słów używamy w stosunku do dzieci i siebie nawzajem. W szoku - dobre sobie.
33 11
Jesteś tak *%#)!& z przyrody , czy po rodzicach? Po pierwsze - dziecko jest chore, pod drugie - jest księdzem i powinien inaczej reagować, po trzecie - nie taki dureń , jak ty jest od oceny zarówno dziecka, jak i Matki. Po twoim wpisie widać, ze twoi Rodzice zrobili jakiś błąd w wychowaniu.
7 7
Szanowna Polino, po pierwsze ksiądz też nie jest lekarzem, skąd mógł wiedzieć, po drugie , matka mogła uprzedzić księdza a może nawet nie wystawiać syna na stres.
Nie musisz mnie obrażać, nie znasz przecież ani mnie ani moich rodziców. Pozdrawiam serdecznie - Stefan
0 0
Jesteś beznadziejnie *%#)!&
1 2
Ten ksiądz pamięta tych którzy mi do kieszeni pchają, lub te owieczki co się glaskac dają