GDDKiA złożyła wniosek o wydanie decyzji środowiskowej dla obwodnicy Lipna w ciągu drogi krajowej nr 67. To kolejny etap realizacji inwestycji, która ma wyprowadzić ruch tranzytowy z miasta.
Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, do wójta Gminy Lipno został złożony wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU) dla budowy obwodnicy Lipna.
To piąta z sześciu inwestycji realizowanych w ramach Programu budowy 100 obwodnic (PB100) w województwie kujawsko-pomorskim, dla której podjęto ten krok.
We wniosku jako preferowany przebieg drogi wskazano wariant zachodni. Uzyskanie decyzji środowiskowej pozwoli na zatwierdzenie ostatecznego kształtu trasy oraz określenie warunków przeprowadzenia prac budowlanych. Dokument ten otworzy również drogę do opracowania dalszej dokumentacji, która będzie niezbędna do ogłoszenia przetargu na realizację inwestycji.
Jak informuje GDDKiA, obecnie zakłada się, że opracowanie projektu budowlanego odbędzie się w latach 2027-2029, natomiast budowa trasy planowana jest na lata 2030-2032.
Szacunkowa długość obwodnicy to 5,8 km, a dokumentację projektową przygotowuje firma Voessing Polska. Wartość kontraktu na jej opracowanie wynosi 1,7 mln zł.
Jak przekazuje GDDKiA, celem budowy obwodnicy jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego z centrum miasta, który obecnie koncentruje się na drodze krajowej nr 67. Nowa trasa poprawi komfort jazdy oraz płynność ruchu, szczególnie dla kierowców podróżujących w kierunku Włocławka i autostrady A1.
Obwodnica ma również ułatwić dojazd do planowanej drogi ekspresowej S10, która połączy autostradę A1 z Obwodnicą Aglomeracji Warszawskiej.
GDDKiA podkreśla, że realizacja inwestycji przyniesie poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz zmniejszenie uciążliwości dla mieszkańców Lipna. Teraz pozostaje oczekiwać na decyzję środowiskową, która będzie kluczowym krokiem w dalszym postępowaniu.
Edward12:05, 10.02.2025
a ja żem proszę pani ciesze się na wieść że mahoniowi chłopcy już płyną do polski
Kpina i tyle.13:36, 10.02.2025
Ale długo, 100 obwodnic przez 10 lat, gdzie w 2023 już można było projektowac, a nie że w 2027-29 , a co cisza przez cały 2025 i potem 2026 ?!?!
A robota dopiero w 2030 aż do 2032. Co to tak długo i rozciągnięte?!? Jakaś kpina
To samo obwodnica Brześcia Kujawskiego, na 100 obwodnic podzielili i też na szarym końcu na rok 2032..kpina po całości
111114:35, 10.02.2025
Projekty i wykonanie to żenada dla tego papierowego kraju,obwodnica coraz bliżej -początek budowy 2030-2032/dwa lata będą projektować odcinek 5,8 km kpina czy *%#)!&
Pytający21:57, 11.02.2025
Mam takie pytanie jak wariant zachodni wyprowadzi ruch z miasta od strony Rypina, Skępego Płocka i Dobrzynia nad Wisłą ?? Bo z tego co widzę to tylko ludzie jadący od Torunia skorzystają
Kabaret 00:10, 15.02.2025
Chyba łopatami będą robić albo i bez łopat ale za to samymi rękoma?
Dowód rejestracyjny z paczkomatu?
Super Panie prezydencie osiemnasto procentowy, przynajmniej siedmio godzinni urzędnicy będą mogli w spokoju kawę wypić, bo petenci nie będą im d...py zawracać 🤣🤣🤣🤣
🤣
14:42, 2025-06-14
Nie tak miało być… albo właśnie tak.
Ciekawe jaki będzie przyszły sezon, bo firma Anwil zadłużona i pewnie żadnych pieniędzy nie da. Zresztą komu tu i na co dawać pieniądze. Żal patrzeć.
W-wek
14:27, 2025-06-14
Nie tak miało być… albo właśnie tak.
Cóż, trzeba pogodzić się z tym, że małe miasta nie bedą wygrywały pucharów ani zajmowały czołowych miejsc. Anwil jest wyjątkowym klubem, bo jest wspierany przez wielu przedsiębiorców i praktycznie cały czas jest na czołowych miejscach. Myślę, że jest świetną wizytówką miasta. I tak powinno zostać.
Jjj
14:15, 2025-06-14
Nie tak miało być… albo właśnie tak.
Pszczółka odleci do urzędowego ula Szewc zasiądzie na tronie a i tarczowników ochronnych zmienią dłuuuugi to koniec
Jasnowidz
13:46, 2025-06-14