Ostatnie lata przyniosły ogromny wzrost znaczenia outsourcingu IT, który pozwala przypuszczać, że sektor IT wkrótce całkowicie przeniesie się na pracę zdalną. Według IT Outsourcing Statistics aż 92% wszystkich organizacji IT wybiera outsourcing do realizacji pojedynczych zadań lub całych projektów.
Dlaczego outsourcing zyskuje na znaczeniu?
Za korzystaniem z outsourcingu IT przemawia kilka faktów. 65% wszystkich organizacji można obniżyć dzięki niemu koszty realizacji projektów oraz zwiększyć efektywność pracy. Zlecenie wykonania poszczególnych zadań niweluje potrzebę poszukiwania nowych pracowników, a także przyśpiesza wykonanie pilnego projektu. Według raportu przygotowanego przez IT Outsourcing Statistics z takiego rozwiązania zadowolonych jest prawie 90% wszystkich klientów. Więcej na temat outsourcingu IT można przeczytać tutaj - https://www.quantumbooks.com/business/management/how-to-start-outsourcing-software-development-projects/.
Outsourcing dzieli się na nearshoring i offshoring, o czym można przeczytać w artykule http://www.tgdaily.com/enterprise/whats-the-difference-between-nearshoring-and-offshoring. Offshoring polega na zlecaniu zadań podmiotom, które znajdują się w dużej odległości od zleceniodawcy - przykładowo, firmy z Polski zlecają wykonanie projektu firmom z Chin. Przez lata była to najpopularniejsza forma outsourcingu IT, jednak obecnie traci na znaczeniu. Znacznie większym zainteresowaniem cieszy się nearshoring. W offshoringu największe znaczenie miało obniżanie kosztów, jednak problemy z komunikacją i duże różnice kulturowe zniechęcają do korzystania z offshoringu. Lepsze efekty przynosi nearshoring, w którym obie firmy znajdują się w lokalizacjach o podobnej kulturze.
Nearshoring - nowa jakość outsourcingu IT
Branża IT zmienia się dynamicznie - zobacz tu: https://www.smartdatacollective.com/digital-transformation-unexpected-renaissance-age-of-big-data/. Nearshoring obecnie skupia się nie tylko na zlecaniu prac w tej samej lokalizacji (np. w sąsiednim kraju), lecz również na korzystaniu z usług IT firm należących do tego samego tygla kulturowego. Tym samym, przedsiębiorstwa ze Stanów Zjednoczonych wybierają nearshoring w Polsce, czy w Niemczech. Nearshoring obniża ryzyko zleceniodawcy, który może być pewien, że zadania wykonają przeszkoleni specjaliści, biegle porozumiewający się w języku angielskim. Dzięki temu znikają problemy z niepoprawnym wykonaniem zlecenia z powodu niezrozumienia jego treści lub niedostosowania efektów pracy do oczekiwań odbiorców.
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu ddwloclawek.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz