Zamknij

Pracownik biurowy. Czego potrzebuje na swoim stanowisku do pracy? Poradnik

art. sponsorowany + 14:44, 25.04.2025 Aktualizacja: 14:44, 25.04.2025

Rozszerzanie firmy o nowe stanowiska pracy to nie tylko ekscytujące wydarzenie, ale i szereg obowiązków. To właśnie tutaj na stanowisku biurowym zapadają decyzje, powstają dokumenty, są prowadzone rozmowy i realizowane codzienne obowiązki. Dlatego tak ważne jest, aby było to miejsce dobrze zorganizowane. Powinno być funkcjonalne, praktyczne i sprzyjające koncentracji. Co powinno się w nim zatem znaleźć?

Biurko. Baza operacyjna każdego pracownika biurowego

Biurko to punkt wyjścia. Powinno mieć odpowiednią szerokość (min. 120 cm) i głębokość (ok. 70 cm). Dobrze, aby pomieściło monitor, laptop, dokumenty i dodatkowe akcesoria, takie jak np.: https://videodruk.pl/do-biura/akcesoria-biurowe. Świetnie, jeśli ma możliwość regulacji. Dzięki temu pracownik dostosuje je do swojego wzrostu.

Modele ze wbudowanymi przelotkami na kable, dodatkowymi szufladami czy nadstawką ułatwiają zachowanie porządku. Coraz częściej wybierane są biurka z możliwością składania lub biurka narożne, które pozwalają lepiej wykorzystać przestrzeń.

Ergonomiczne krzesło. Brak bólu pleców i spiętych barków

Krzesło biurowe nie może być z przypadku. Nawet jeśli z pozoru wygląda estetycznie, to najważniejszy jest komfort kręgosłupa. Dobrze dobrane ma regulowaną wysokość siedziska i podłokietników.

W solidnym krześle jest też profilowane oparcie wspierające odcinek lędźwiowy i mechanizm odychalnia z blokadą. Warto inwestować w porządne modele. Według badań coraz więcej czasu spędzamy w pozycji siedzącej, więc dobrze jest zadbać o wsparcie pleców i lędźwi pracowników.

Możesz postawić na fotel skórzany, materiałowy lub z siatką. Choć pierwsze dwa to kwestia preferencji, tak te ostatnie zapewnia doskonałą cyrkulację powietrza, dzięki czemu osoba, która na nim siedzi, się nie przegrzewa.

Monitor i akcesoria do pracy zdalnej lub hybrydowej

Monitor powinien mieć przynajmniej 23 cale i rozdzielczość Full HD. Ważne, by ekran nie raził odbiciem światła, dlatego postaw na model z matową powłoką. Osoby pracujące zdalnie lub hybrydowo mogą potrzebować też podstawki pod laptopa. Poprawia ona wentylację urządzenia i zapewnia lepszą ergonomię pracy.

Przyda się także kamerka internetowa do wideokonferencji, o ile laptop nie ma wbudowanego urządzenia. Dodatkowo zadbaj o słuchawki z mikrofonem lub zestaw głośnomówiący.

Pamiętaj, że nawet pracownicy zdalni, tak jak Ci biurowi mogą potrzebować akcesoriów, takich jak notesy czy długopisy: https://videodruk.pl/gadzety-do-biura/dlugopisy-i-piora-reklamowe/dlugopisy-reklamowe-z-grawerem.

Oświetlenie. Czy ma wpływ na koncentrację i zmęczenie?

Światło dzienne to najlepsze, co może się znaleźć przy biurku. Ale nie zawsze mamy do niego dostęp. Wtedy niezastąpiona będzie lampa biurkowa LED – najlepiej z regulacją natężenia i temperatury barwowej.

Zbyt ciemne światło prowadzi do szybkiego zmęczenia oczu, a zbyt intensywne – do bólów głowy. Idealnie, jeśli lampa ma elastyczne ramię i pozwala skierować światło tam, gdzie jest najbardziej potrzebne. Świetnie sprawdzają się lampy z opcją światła neutralnego (około 4000–5000 K).

Organizacja dokumentów i akcesoriów

Porządek na biurku przekłada się na porządek w głowie. Dlatego nie może zabraknąć pojemników na dokumenty, szufladkowych organizerów na drobiazgi, stojaków na długopisy czy teczek i segregatorów, które znajdziesz na videodruk.pl.

Dobrym rozwiązaniem są biurowe systemy modułowe – można je rozbudowywać w miarę potrzeb. W wielu firmach stosuje się także tzw. koszyki projektowe: każdy zespół projektowy ma własny zestaw akcesoriów, łatwy do przenoszenia.

Akcesoria, które zwiększają komfort pracy

Niepozorne dodatki potrafią mocno wpłynąć na jakość pracy. Na początek przyda się podkładka pod nadgarstek. Sprawdzi się u osób, które dużo pracują myszką. Następnie dobrze sprawdzi się uchwyt na telefon. Warto mieć smartfon służbowy pod ręką i widzieć powiadomienia, lub gdy dzwonią klienci.

Świetnym gadżetem jest również mata pod krzesło. Zapobiega ona porysowaniu się podłogi i ułatwia przesuwanie. W biurach open space przydają się też panele akustyczne lub ekrany między stanowiskami, które ograniczają hałas i zwiększają poczucie prywatności.

Przestrzeń na odbycie przerwy

Wielu pracowników spędza przy biurku 7-8 godzin dziennie. Dlatego równie ważne jak organizacja pracy jest stworzenie przestrzeni, gdzie mogą odpocząć. W pobliżu stanowiska warto zapewnić dostęp do wody i herbaty czy kawy. Może to być w formie dystrybutora z wodą czy ekspresu do kawy.

Dobrze, jeśli pracownik ma miejsce, w którym może choć na chwilę odejść od monitora i „zresetować głowę”. To szczególnie ważne przy pracy kreatywnej lub intensywnym multitaskingu.

Na dobrze zorganizowanym stanowisku biurowym nie chodzi tylko o to, żeby wszystko miało swoje miejsce. Chodzi też o to, żeby chciało się przy tym biurku spędzać czas – z głową pełną pomysłów, bez bólu pleców i bez wiecznego szukania długopisu. Kilka dobrze przemyślanych elementów potrafi zrobić ogromną różnicę – i dla koncentracji, i dla komfortu.

(art. sponsorowany)
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
0%