Zamknij

Jak sobie radzić ze złą atmosferą w pracy?

07:54, 21.09.2021 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 08:03, 13.10.2021

Badania są jednoznaczne: zadowolenie pracowników wpływa na ich produktywność i zaangażowanie. Dodatkowo przyjazna atmosfera w pracy wpływa na kreatywność i lojalność zatrudnionych. Jak więc stworzyć przyjazne miejsce pracy, aby Twoja firma mogła łatwiej osiągać swoje cele biznesowe?

Atmosfera a jakość pracy

Nieprzyjazna atmosfera w miejscu zatrudnienia ma negatywny wpływ na jakość wykonywanych obowiązków zawodowych. Co gorsza, zła atmosfera w pracy to dla wielu Polaków wystarczający powód, aby odejść z firmy. Nawet wtedy, gdy nie mamy konkurencyjnej oferty zatrudnienia.

Na to, jak pracownik czuje się w miejscu pracy, wpływają niemal na równi relacje ze współpracownikami, jak i z szefem. To ważna informacja dla właścicieli firm oraz kierowników zespół. Oznacza to, że z jednej strony warto inicjować okazje do integrowania się pracowników. Z drugiej strony ważne jest także zadbanie o komunikację i dobre relacje na linii szef-pracownik. 

Jak szef firmy może promować dobrą atmosferę w pracy?

Zadbaj w firmie o kulturę wzajemnego szacunku. Konflikty staraj się rozwiązywać natychmiast, gdy tylko się pojawią. Im dłużej trwa napięta sytuacja, tym więcej osób zostanie w nią wciągniętych.

Żeby zespół był zintegrowany, czasami wystarczy niewielka okazja, by się lepiej poznać. Popularnym rozwiązaniem są wspólne wyjścia po pracy na przykład na kolację.

Dowiedz się jak poprawić atmosferę w pracy. Zapoznaj się z poradami na ten temat na stronie https://poradydlafirm.pracuj.pl/jak-poprawic-napieta-atmosfere-w-pracy/

3 proste i tanie sposoby na poprawę atmosfery w pracy

Sposoby na poprawę nastroju nie muszą być drogie czy skomplikowane. Czasami wystarczy kilka drobnych zmian, by Twojemu zespołowi pracowało się nie tylko przyjemniej, ale i produktywniej.

  1. Rośliny w biurze obniżają poziom stresu.
  2. Dobra kawa dodaje energii i pozytywnie wpływa na nastrój. 
  3. Elastyczny grafik pracy poprawia efektywność i samopoczucie zatrudnionych.

Sposoby na poprawę atmosfery w pracy - podsumowanie

Jeszcze niedawno uważano, że strach przed przełożonym to najskuteczniejsza motywacja do pracy. Obecnie zdajemy sobie sprawę, że dobra atmosfera w biurze i wzajemny szacunek to podstawa. Zadowoleni pracownicy są bardziej efektywni oraz lojalni.

Aby stworzyć przyjazne środowisko pracy, zadbaj o integrację zespołu, indywidualne motywowanie pracowników oraz przyjemne miejsce do pracy. Czasami wystarczy roślina w doniczce lub dobra kawa, by pozytywnie wpłynąć na nastrój pracowników.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%