Zamknij

Projektowanie opakowań – kreacja i marketing

artykuł sponsorowany + 09:52, 09.11.2022 Aktualizacja: 14:52, 11.07.2023
pixabay pixabay

Otoczeni przez bodźcie wizualne, kampanie reklamowe i przytłoczeni wręcz konsumpcjonizmem coraz rzadziej zastanawiamy się, co i skąd kupiliśmy lub gdzie się zgłosić przy potrzebie zlecenia konkretnej usługi. Dlatego też nowe działalności – choć nie tylko one – muszą niejednokrotnie postawić przede wszystkim na dotarcie do klienta tak, by stać się marką rozpoznawalną. Istnieje zbyt duża konkurencja, by postawić na wyłącznie „bycie”. Dlatego też branding to jedna z niezwykle istotnych części wchodzenia i utrzymania się na rynku.

Projektowanie opakowań jako część tworzenia rozpoznawalności marki

Często branding, czy też tak zwana identyfikacja wizualna sprowadza się do stworzenia logo, logotypu, ewentualnie ujmującego hasła reklamowego. Tymczasem potrzeba niejednokrotnie o wiele więcej. Projekty wizualne – marketingowe to nie tylko logo i ulotka, to także projektowanie opakowań, które przyciągną nasz wzrok w sklepie, czy na stronie internetowej. Poruszą odpowiednie mechanizmy w kliencie i sprawią, że markę nie tylko będziemy pamiętać, ale też ufać jej jakości.

Projektowanie opakowań jako wyznacznik jakości i dbałości o klienta

Najlepszym klientem jest osoba, która poczuje do marki sympatię, nawiąże z nią stosunek emocjonalny, będzie ona kojarzyła mu się z jakością. Podsumowaniem tych składowych, jest wytworzenie więzi, która sprawi, że dana marka jest pierwszym miejscem, do którego zwrócimy się przy potrzebie zakupu. Relacja ta powinna być dobrze przemyślana. Projektowanie opakowań dla danego towaru nie może opierać się na tym, że są one krzykliwe, rzucają się w oczy każdemu albo będą atrakcyjne dla nieodpowiedniej grupy odbiorczej. Wykonanie odpowiedniego projektu graficznego opakowania zawsze musi się łączyć z zapoznaniem się z docelowym konsumentem, jego potrzebami i emocjami. Tylko wtedy trafi ona do koszyka… i serca klienta.

Projektowanie opakowań jako część systemu komunikacji z konsumentem

Oczywiście opakowanie produktu to nie tylko ujmujący i grający na emocjach klienta design, ale także musi być ono zaprojektowane tak, aby przekazywało najistotniejsze informacje. Wśród nich najważniejsza jest marka, czyli nazwa, logo i ewentualne hasło oraz istotne pod względem zastosowania i bezpieczeństwa stosowania informacje. Projektowanie opakowań to praca dla grafika – specjalisty, który potrafi przekazać tak wiele treści przy pomocy czytelnych form. Poszukując agencji reklamowej, kreatywnej, brandingowej, czy innych miejsc zajmujących się kreacją marki, warto postawić na wiedzę specjalistów i zlecić im odpowiednie projekty, zamykając się wyłącznie w sferze konsultacji. Wielu przedsiębiorców narzuca pewne formy, nie znając tak naprawdę potrzeb własnych klientów, a wystarczy zaufać osobom, które wiedzą, jak zrobić to odpowiednio.

(artykuł sponsorowany)
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
0%