Sama nazwa sklepu internetowego budzi skojarzenia, buduje rozpoznawalność, zachęca lub zniechęca klientów do interakcji. Dlatego jej wybór to jeden z kluczowych elementów Twojej działalności online. Dowiedz się, jak wybrać chwytliwą nazwę dla swojego e-sklepu i na jakie aspekty musisz koniecznie zwrócić uwagę.
Rynek e-commerce przez ostatnie lata jest w rozkwicie. Jak podają autorzy badania Mr&Mrs e-commerce 2022: 27% pytanych zrobiło zakupy 2-5 razy w ciągu 6 miesięcy. Nic więc dziwnego, że tak wielu zachęconych przedsiębiorców rozpoczyna swoją przygodę z e-commerce.
Jednak, żeby święcić triumfy, trzeba skupić się na każdym drobnym aspekcie, który zbliża Twoją firmę do sukcesu. Jednym z nich jest bez wątpienia nazwa sklepu internetowego.
Jak wybrać odpowiednią nazwę dla swojego e-sklepu? Przejdźmy do konkretów. Poznaj nasze wskazówki.
Zakładamy, że nie chcesz być mylony z konkurencyjną marką. Dlatego, gdy wybierasz nazwę dla swojego sklepu internetowego, postaw na oryginalność. Sprawdź, jak nazywają się firmy z podobnym asortymentem i spróbuj wymyślić nazwę, która różni się od znalezionych.
Możesz mocno skupić się na tym, co oferujesz i stworzyć nazwę kojarzącą się z Twoją działalność, lecz nie jest to reguła.
Nazwa Twojego sklepu – podobnie jak domena – powinna być krótka i łatwa do zapamiętania. Dlatego unikaj polskich znaków i wyrazów, które mogą przysparzać trudności. Pamiętaj też, że nie musi być to istniejące słowo. Chodzi o to, żeby było chwytliwe i łatwe do wymówienia.
Gdy wymyślasz nazwę dla sklepu internetowego, pomyśl o tym, żeby była uniwersalna. O co chodzi?
Przypuśćmy, że wybierasz nazwę idealnie pasującą do asortymentu: „butyzimowe.pl”. Jeśli poszerzysz swoją ofertę o buty sportowe, nazwa stanie się myląca (będzie odstraszać poszukiwaczy addidasów). Tak więc nie ograniczaj się i myśl przyszłościowo.
Pamiętaj o tych, do których trafiasz z ofertą. Jeśli masz e-sklep z odzieżą młodzieżową, możesz użyć słów slangowych, użyć fantazji. Jednak ten sam język nie sprawdzi się w przypadku oferty dla seniorów. Dlatego, wybierając nazwę sklepu, myśl o jego klientach, by uniknąć nieporozumień.
Pewnie masz już kilka nazw, które wpadły Ci do głowy. To świetnie. Zapisz je i daj im trochę czasu. Jak już wybierzesz te, które podobają Ci się najbardziej, podziel się nimi ze znajomymi. Upewnij się, czy nazwa kojarzy się z Twoją firmą i czy jest chwytliwa.
Do wymyślania możesz zaprosić także rodzinę, współpracowników i znajomych. Burza mózgów przyniesie więcej pomysłów.
Jak już wybrałeś idealną nazwę dla swojego sklepu internetowego, upewnij się, czy nikt jej nie zajął. Przyda się do tego wyszukiwarka internetowa i baza znaków towarowych, a także bazy CEIDG oraz KRS.
Nie jest to obowiązkiem, ale możesz także zastrzec nazwę e-sklepu w Urzędzie Patentowym. Wówczas będziesz miał pewność, że nikt poza Tobą jej nie wykorzysta.
Domena to unikalny adres Twojego sklepu internetowego. Składa się z nazwy głównej i rozszerzenia: np. mojsklep.pl czy sklepinternetowy.com.
Wielu przedsiębiorców zastanawia się, czy nazwa sklepu internetowego powinna być taka sama jak domena. Nie ma takiej konieczności, ale jest to bardzo praktyczne rozwiązanie. Dzięki spójności klienci, którzy zapamiętali nazwę Twojej firmy, łatwiej trafią na stronę Twojego sklepu o tej samej nazwie.
Czasy, gdy nazwa sklepu internetowego miała wpływ na SEO, czyli na pozycję w wynikach wyszukiwania Google – bezpowrotnie minęły. Teraz, żeby mieć dobrą widoczność, powinieneś zadbać m.in. o:
Żeby wszystkie te elementy współgrały w Twoim sklepie internetowym, pomyśl o współpracy z profesjonalistami. Doradcy internetowi WeNet przygotują dla Ciebie nowoczesny e-sklep, zadbają o domenę i hosting, a także wdrożą niezbędne rozwiązania (systemy płatności czy integracje z kurierami). Dzięki temu będziesz miał pewność, że Twój sklep jest w 100% przygotowany do sprzedaży.
Jeśli masz już e-sklep i potrzebujesz wsparcia w jego pozycjonowaniu, wejdź na https://wenet.pl/oferta/pozycjonowanie i sprawdź, co możemy dla Ciebie zrobić.
Wybór nazwy dla sklepu internetowego to niemałe wyzwanie, ale trzymanie się podstawowych zasad pomoże Ci wyjść z tego zadania obronną ręką.
Dlatego pamiętaj, że nazwa e-sklepu powinna być:
Jeśli nie masz pomysłu na nazwę lub czasu na jej wymyślanie, zawsze możesz skontaktować się z profesjonalnymi copywriterami, którzy wręczą Cię w tym zadaniu, podobnie jak w budowie e-sklepu i jego rozwoju.
Wejdź na WeNet.pl i postaw na jakość!
Bezczelna ucieczka. Właściciel auta szuka sprawcy
Większość tych komentarzy nadaje się do usunięcia ze względu na szerzenie durnoty w społeczeństwie - przecież nawet gdyby gość stał na środku ulicy, to nikogo nie upoważnia do wjeżdżania w auto. A może gdyby ktoś leżał, bo zasłabł, to też byście napisali, że trzeba było się tam nie kłaść? Jeśli jest ciemno i nie mam pewności, co się znajduje na drodze, to zwalniam i zachowuję zasady bezpieczeństwa - trudno zrozumieć? A skąd niektórzy wiedzą, że właściciel ma miejsce na posesji, a nie skorzystał z niego? Chyba gdyby mógł, to dla własnego bezpieczeństwa wstawiłby auto za bramę. A pisanie, że droga jest publiczna i powinien wobec tego ją zwolnić dla innych to już demagogia w najczystszej postaci - publiczna, więc dla wszystkich, a więc i dla właściciela auta. Pozdrawiam
Taka refleksja...
09:46, 2025-06-06
Co dalej z mostem przez Wisłę?
Toruń zapomniał o remoncie mostu a tu jeszcze toczą się i będą toczyć tygodniami batalie ,jaki gospodarz takie podwórko itp
1111
09:39, 2025-06-06
Co dalej z mostem przez Wisłę?
Gdyby przetarg był dobrze przygotowany to obyłoby się bez batalii.
d
09:24, 2025-06-06
Co dalej z mostem przez Wisłę?
a moze by tak Pieniadze przeznaczyc na TEZNIE w Wiencu ????
teznie
09:23, 2025-06-06