Zamknij
Ważne

Jak nazwać sklep internetowy?

artykuł sponsorowany + 12:56, 09.12.2022 Aktualizacja: 13:25, 09.12.2022

Sama nazwa sklepu internetowego budzi skojarzenia, buduje rozpoznawalność, zachęca lub zniechęca klientów do interakcji. Dlatego jej wybór to jeden z kluczowych elementów Twojej działalności online. Dowiedz się, jak wybrać chwytliwą nazwę dla swojego e-sklepu i na jakie aspekty musisz koniecznie zwrócić uwagę.

Jak wymyślić nazwę sklepu internetowego?

Rynek e-commerce przez ostatnie lata jest w rozkwicie. Jak podają autorzy badania Mr&Mrs e-commerce 2022: 27% pytanych zrobiło zakupy 2-5 razy w ciągu 6 miesięcy. Nic więc dziwnego, że tak wielu zachęconych przedsiębiorców rozpoczyna swoją przygodę z e-commerce.

Jednak, żeby święcić triumfy, trzeba skupić się na każdym drobnym aspekcie, który zbliża Twoją firmę do sukcesu. Jednym z nich jest bez wątpienia nazwa sklepu internetowego.

Jak wybrać odpowiednią nazwę dla swojego e-sklepu? Przejdźmy do konkretów. Poznaj nasze wskazówki.

Postaw na oryginalność

Zakładamy, że nie chcesz być mylony z konkurencyjną marką. Dlatego, gdy wybierasz nazwę dla swojego sklepu internetowego, postaw na oryginalność. Sprawdź, jak nazywają się firmy z podobnym asortymentem i spróbuj wymyślić nazwę, która różni się od znalezionych.

Możesz mocno skupić się na tym, co oferujesz i stworzyć nazwę kojarzącą się z Twoją działalność, lecz nie jest to reguła.

Im krócej, tym lepiej

Nazwa Twojego sklepu – podobnie jak domena – powinna być krótka i łatwa do zapamiętania. Dlatego unikaj polskich znaków i wyrazów, które mogą przysparzać trudności. Pamiętaj też, że nie musi być to istniejące słowo. Chodzi o to, żeby było chwytliwe i łatwe do wymówienia.

Uniwersalność

Gdy wymyślasz nazwę dla sklepu internetowego, pomyśl o tym, żeby była uniwersalna. O co chodzi?

Przypuśćmy, że wybierasz nazwę idealnie pasującą do asortymentu: „butyzimowe.pl”. Jeśli poszerzysz swoją ofertę o buty sportowe, nazwa stanie się myląca (będzie odstraszać poszukiwaczy addidasów). Tak więc nie ograniczaj się i myśl przyszłościowo.

Nazwa pasująca do klienta

Pamiętaj o tych, do których trafiasz z ofertą. Jeśli masz e-sklep z odzieżą młodzieżową, możesz użyć słów slangowych, użyć fantazji. Jednak ten sam język nie sprawdzi się w przypadku oferty dla seniorów. Dlatego, wybierając nazwę sklepu, myśl o jego klientach, by uniknąć nieporozumień.

Sprawdź, jak działa Twoja nazwa

Pewnie masz już kilka nazw, które wpadły Ci do głowy. To świetnie. Zapisz je i daj im trochę czasu. Jak już wybierzesz te, które podobają Ci się najbardziej, podziel się nimi ze znajomymi. Upewnij się, czy nazwa kojarzy się z Twoją firmą i czy jest chwytliwa.

Do wymyślania możesz zaprosić także rodzinę, współpracowników i znajomych. Burza mózgów przyniesie więcej pomysłów.

Sprawdź dostępność swojej nazwy

Jak już wybrałeś idealną nazwę dla swojego sklepu internetowego, upewnij się, czy nikt jej nie zajął. Przyda się do tego wyszukiwarka internetowa i baza znaków towarowych, a także bazy CEIDG oraz KRS.

Nie jest to obowiązkiem, ale możesz także zastrzec nazwę e-sklepu w Urzędzie Patentowym. Wówczas będziesz miał pewność, że nikt poza Tobą jej nie wykorzysta.

Czy nazwa e-sklepu = domena?

Domena to unikalny adres Twojego sklepu internetowego. Składa się z nazwy głównej i rozszerzenia: np. mojsklep.pl czy sklepinternetowy.com.

Wielu przedsiębiorców zastanawia się, czy nazwa sklepu internetowego powinna być taka sama jak domena. Nie ma takiej konieczności, ale jest to bardzo praktyczne rozwiązanie. Dzięki spójności klienci, którzy zapamiętali nazwę Twojej firmy, łatwiej trafią na stronę Twojego sklepu o tej samej nazwie.

Czy nazwa sklepu ma wpływ na SEO?

Czasy, gdy nazwa sklepu internetowego miała wpływ na SEO, czyli na pozycję w wynikach wyszukiwania Google – bezpowrotnie minęły. Teraz, żeby mieć dobrą widoczność, powinieneś zadbać m.in. o:

  • treści pomocne dla użytkowników,
  • szybkość wyświetlania się e-sklepu,
  • kompletne opisy produktów/usług,
  • brak irytujących reklam pełnoekranowych,
  • pozytywne doświadczenia użytkowników (UX).

Żeby wszystkie te elementy współgrały w Twoim sklepie internetowym, pomyśl o współpracy z profesjonalistami. Doradcy internetowi WeNet przygotują dla Ciebie nowoczesny e-sklep, zadbają o domenę i hosting, a także wdrożą niezbędne rozwiązania (systemy płatności czy integracje z kurierami). Dzięki temu będziesz miał pewność, że Twój sklep jest w 100% przygotowany do sprzedaży.

Jeśli masz już e-sklep i potrzebujesz wsparcia w jego pozycjonowaniu, wejdź na https://wenet.pl/oferta/pozycjonowanie i sprawdź, co możemy dla Ciebie zrobić.

Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego? Podsumowanie

Wybór nazwy dla sklepu internetowego to niemałe wyzwanie, ale trzymanie się podstawowych zasad pomoże Ci wyjść z tego zadania obronną ręką.

Dlatego pamiętaj, że nazwa e-sklepu powinna być:

  • niepowtarzalna i dostępna,
  • krótka i łatwa do zapamiętania,
  • pasująca do Twojej grupy docelowej,
  • uniwersalna i nieograniczająca.

Jeśli nie masz pomysłu na nazwę lub czasu na jej wymyślanie, zawsze możesz skontaktować się z profesjonalnymi copywriterami, którzy wręczą Cię w tym zadaniu, podobnie jak w budowie e-sklepu i jego rozwoju.

Wejdź na WeNet.pl i postaw na jakość!

(artykuł sponsorowany)
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop

OSTATNIE KOMENTARZE

0%