Zamknij

Więcej niż relaks – czego można spodziewać się po najlepszych salonach SPA

10:12, 19.06.2024 Artykuł Sponsorowany Aktualizacja: 10:13, 19.06.2024

Salonów i gabinetów SPA z roku na rok działa coraz więcej i spora część z nich oferuje usług na naprawdę wysokim poziomie. Dla najbardziej wymagających klientów to jednak za mało – pobyt w SPA ma być czymś więcej niż tylko sposobem na regenerację i odprężenie. Czego spodziewać się po najlepszym SPA?

Wystrój i klimat

Kwestia wystroju wnętrza SPA jest oczywiście za każdym razem decyzją indywidualną gestora obiektu, natomiast najczęściej tego rodzaju gabinety są tworzone w otulinie dość sterylnych, białych ścian, które są jedynie urozmaicone dość przewidywalną grafiką. Najlepsze SPA z kolei często są urządzane w konkretnym stylu. Przykładem może być na przykład SPA Bali Hai. I tutaj nie chodzi tylko o to, że kilkanaście gabinetów jest urządzonych w spójnym, balijskim stylu, ale także o to, że poza wystrojem zadbano o klimat.

Nietypowe zabiegi

W najlepszych SPA oferty będą zwykle zbudowane dość podobnie, jeśli chodzi o podstawowy zakres: masaże kilku typów, zabiegi kosmetyczne czy rytuały relaksacyjne są tu absolutnym minimum. W przypadku SPA w konkretnym klimacie ta oferta będzie jednak dość mocno modyfikowana. O ile raczej nie usuwa się z niej podstawowych zabiegów, to jednak bardzo dużo się też dokłada. To o tyle ważne, że różne rejony świata i kultury stamtąd się wywodzące, mają swoje własne koncepcje odnowy biologicznej. Mówiąc obrazowo – choć w balijskim SPA można przeprowadzić masaż kojarzony na przykład z Karaibami, to nie do końca wpisze się to w klimat miejsca. Być może wielu klientów nie będzie w stanie od razu wychwycić różnic, ale nawet mimo to gestorzy najlepszych SPA starają się, żeby między stylem, klimatem i ofertą nie pojawił się rozdźwięk.

Perfekcyjna organizacja

O ile wspomniane przed chwilą elementy mocno działają na wyobraźnię, to w praktyce bardzo duży nacisk kładzie się w najlepszych SPA na rzecz tak prozaiczną, jak organizacja pracy. To danie personelowi odpowiednio wiele czasu, żeby sprzątnąć gabinet po poprzednim gościu, zapewnienie profesjonalnej obsługi recepcyjnej, sprawna obsługa rezerwacji – to rzeczy, które w bardzo dużej mierze wpływają na odbiór miejsca. Jest to tym ważniejsze, jeśli SPA działa przy dużym kompleksie wypoczynkowym, gdzie obsługuje się gości własnych, pakiety pobytowe i gości z zewnątrz. Organizacja pracy w SPA, jeśli będzie niedopracowana, spowoduje stres u pracowników, którzy nie będą mogli wykonywać swojej pracy tak, jak należy i w tym momencie klienci na pewno poczują, że mimo wspaniałego wystroju i znakomitej oferty, atmosfera nie jest taka, jak powinna. I to w oczach wielu gości najważniejsza cecha, która odróżnia dobre SPA od najlepszych.

(Artykuł Sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%