Zamknij

Czy gadżety reklamowe wciąż mają sens?

09:39, 27.06.2024 artykuł sponsorwany Aktualizacja: 09:42, 27.06.2024

Gadżety reklamowe pomagają firmom wzbudzić zainteresowanie klienta oraz przekazują informacje o jej ofercie i wyznawanych wartościach. Od lat są bardzo ważnym elementem marketingu i są doskonałym uzupełnieniem działań podejmowanych w internecie. Przydają się na targach, imprezach plenerowych, podczas spotkań i rozmów z klientami. Ich różnorodność jest ogromna. Czy warto w nie inwestować?

Jaką funkcję pełnią gadżety reklamowe?

Lata mijają, zmieniają się koncepcje zarządzania i prowadzenia biznesu. Wydaje się, że wielu przedsiębiorców widzi wielką moc promocji online. Stawiają na strony internetowe, social media, kampanie reklamowe w internecie czy content marketing. Wszystko to pozwala zbliżyć się do klienta, opowiedzieć o sobie i pozostać z nim w ciągłym kontakcie a sprawna komunikacja to podstawa skutecznej sprzedaży. 

Mimo to firmy nadal drukują tradycyjne ulotki, katalogi czy wizytówki. Kupują długopisy i kubki z nadrukiem. Wieszają banery, rozstawiają roll-upy, a nawet inwestują w leżaki z logo. Można by zadać pytanie, po co to wszystko? Czy takie gadżety reklamowe mają sens w dobie wszechobecnego internetu? Czym podbiły serca wielu przedsiębiorców i klientów?

Moc drobiazgów

Gadżety reklamowe z logo i nazwą firmy zwiększają świadomość marki i pomagają budować dobre relacje. Jednocześnie umożliwiają wyróżnienie się na tle innych firm. Wysoka jakość gadżetów świadczy również o jakości całej oferty – to przekłada się na postrzeganie marki przez klientów i kontrahentów. Ciekawe gadżety przyciągają uwagę i zachęcają do zapoznania się z propozycjami danego przedsiębiorstwa.

To nie koniec! Klient używający otrzymanego upominku niesie informację o firmie dalej. Taki gadżet staje się więc żywą reklamą, która trafia do znacznie szerszego grona odbiorców. Warto też pamiętać, że obdarowanie klienta choćby najdrobniejszym upominkiem budzi w nim pozytywne uczucia oraz często zachęca do ponownego spotkania. Niejednokrotnie jest to również bodziec do podjęcia współpracy.

Jakie gadżety reklamowe wybrać?

Pod pojęciem gadżetu reklamowego kryje się bardzo duży wybór i wiele możliwości. Wybierając je, dobrze wziąć pod uwagę charakter branży i grupę docelową – ich określenie znacznie ułatwi podjęcie decyzji. 

Gadżety mogą przydać się w różnych sytuacjach. Co innego sprawdzi się podczas targów branżowych, a co innego np. na miejskim festynie. Na co warto zwrócić uwagę? 

Firmy zazwyczaj inwestują w wizytówki, ulotki, broszury i katalogi. To jednak bardziej materiały informacyjne niż gadżety reklamowe. Do tych drugich można zaliczyć np.:

  • kubki reklamowe,
  • notatniki i długopisy,
  • pendrive’y,
  • kalendarze,
  • smycze,
  • breloki,
  •  torby reklamowe,
  • kominy, czapki,
  • ręczniki reklamowe.

To tylko niewielka część przedmiotów, które można wybrać na upominek dla klienta.

Nie tylko gadżety reklamowe

Powszechnie uważa się, że tzw. gadżety reklamowe to drobne upominki dla klientów. Jednak promocję wspomagają też inne przedmioty, na których nadrukowano logo i nazwę firmy (czasem także inne dane). Czym są parawany reklamowe, pufy eventowe czy leżaki promocyjne? 

Wszystkie te elementy służą wyróżnieniu się firmy, informowaniu o obecności na rynku. Stanowią m.in. zaproszenie klienta do bliższego zapoznania się z ofertą i/lub filozofią marki.

Namioty reklamowe, siedziska, parasole, parawany, roll-upy – każdy taki element pomaga firmie przebić się i wyróżnić. Takie elementy przyciągają uwagę, zaczepiają, proponują i zachęcają. Ich używanie w odpowiedni sposób to ważne działania marketingowe firmy, ponieważ pomagają zwiększać liczbę punktów styku klienta z marką i zatrzymać jego uwagę na dłużej.

W dobie deficytu uwagi klientów przedsiębiorca musi dołożyć wszelkich starań, aby jego marka została zauważona. W tym celu warto korzystać z dostępnych narzędzi i środków. Są nimi zarówno media tradycyjne i cyfrowe, jak i gadżety oraz akcesoria reklamowe na różnego typu eventy. 

Jak widać, gadżety reklamowe wciąż są potrzebne i przydatne. Ich używanie niezmiennie pasuje do strategii marketingowej firmy. To prosty, a zarazem skuteczny sposób wspierania działań promocyjnych, budowania zainteresowania i lojalności klienta, który w dalszej perspektywie być pomocny w zwiększeniu sprzedaży.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%