Zamknij
REKLAMA

Cyfryzacja – drugie imię nowoczesnego handlu

14:43, 27.07.2022 | materiał partnera

Na naszych oczach zmienia się oblicze handlu detalicznego. Ten sektor staje się coraz bardziej cyfrowy i to dotyczy nie tylko typowego e-commerce. Coraz więcej firm handlowych stawia na narzędzia, które redukują koszty, przyspieszają handlowe procesy i ułatwiają kontakt z klientami.

Bez wątpienia digitalizacja handlu stała się koniecznością, co dobitnie pokazała pandemia. COVID-19 był jednak tylko czynnikiem przyspieszającym zmiany, które i tak się realizowały w sektorze handlu. Firmy nie tylko chcą coraz częściej sprzedawać przez Internet, ale i precyzyjnie docierać z odpowiednią ofertą do konkretnych klientów.

Cyfryzacja w handlu – dlaczego jest ważna?

Internet to już ponad 10% sprzedaży detalicznej w Polsce, jak wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego. Jednak ostatnie lata to nie tylko gwałtowny wzrost liczby sklepów online, ale również cyfryzacja łańcucha dostaw, cyfryzacja logistyki i sposobów dotarcia z ofertą do odpowiednich osób (potencjalnych klientów). Nic dziwnego, konkurencja w handlu detalicznym jest coraz większa, podobnie jak coraz większe są wymagania klientów. Coraz częściej sprzedawcy muszą działać kompleksowo, łącząc handlowe placówki stacjonarne ze sklepami internetowymi. To pozwala zachować wysoką konkurencyjność na tym trudnym rynku.

Jak zrealizować cyfrową transformację w handlu?

Bez wątpienia każda firma z branży handlu detalicznego zastanawia się, jak zrealizować transformację cyfrową, żeby jej koszty były jak najmniejsze, a efekt był jak najlepszy. Nie trzeba samemu wszystkiego tworzyć od podstaw. Warto nawiązać współpracę z firmą, która ma doświadczenie w produktach cyfrowych i potrafi tworzyć innowacyjne rozwiązania w handlu detalicznym (np. GlobalLogic). Dzięki takiej współpracy można skutecznie poprawić jakość obsługi klientów i usprawnić proces dokonywania zakupów. Taki doświadczony partner pomoże zarówno w tworzeniu programów lojalnościowych, jak i pozwoli zautomatyzować sklepy oraz wdrożyć rozwiązania omnichannel.

Jakie trendy dominują w cyfryzacji handlu?

Można wyróżnić kilka trendów, które są coraz silniejsze w cyfryzacji sektora handlu detalicznego w 2022 roku. Przede wszystkim coraz szerzej i częściej używane są sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe do rozwiązań zwiększających bezpieczeństwo zakupów. Automatyczni doradcy kierowani przez zaawansowane algorytmy skutecznie dopasowują ofertę do konkretnego klienta. Do tego przez cały czas wdrażane są narzędzia ułatwiające płatności i przyspieszające dostawy.

Handel detaliczny staje się coraz bardziej cyfrowy i nie ma od tego odwrotu. Firmy z tego sektora stosują zaawansowane narzędzia i cyfrowe rozwiązania na coraz szerszą skalę. Dzięki temu klient otrzymuje lepiej dopasowaną ofertę, a do tego może łatwiej, szybciej i bezpieczniej robić zakupy zarówno online, jak i offline.

(materiał partnera)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
REKLAMA
0%