Zamknij
REKLAMA

Przygotuj swój hotel na rosnącą ilość turystów

10:25, 19.03.2020 | art.sponsorowane

Nasz kraj jest obecnie popularną destynacją turystyczną zarówno wśród Europejczyków, ale również coraz więcej turystów z dalekich zakątków naszego globu obiera sobie popularne w Polsce atrakcje jako destynację wakacyjną. Polska jest krajem szczególnym, w którym turyści znajdą zarówno góry, morze, ale również jeziora, lasy czy niesamowite trasy rowerowe.

Według GUS (Głównego Urzędu Statystycznego) pierwsza połowa 2019 roku to znaczący skok w porównaniu do roku wcześniej. Liczba turystów korzystających z noclegów w Polsce wzrosła o ponad 700 tyś i oscylowała w okolicach 12,5 mln. Jest to wzrost o 6% i ciągle rośnie co jest pozytywną wiadomością. Jednak trzeba mieć na uwadze również inne czynniki, które mogą być problematyczne dla np. bazy hotelowej. Od zbyt dużego obłożenia po różnorodność w ocenie placówek, a kończąc na potrzebie modernizacji niektórych usług w celu dopasowania do międzynarodowego rynku.

Nie tylko liczba turystów chcących zwiedzić nowe miejsca rośnie w naszym kraju, ale również ilość pieniędzy jakie każdy z nich przeznacza na atrakcje i zakwaterowanie. Tylko w zeszłym roku turyści przybywający do naszego kraju oraz rodzimi podróżnicy po Polsce wydali blisko 35 mld zł o czym mówi NIK w swoim corocznym raporcie. Nie da się ukryć, że to co od dłuższego czasu jest kluczową destynacją turystów w naszym kraju, to obiekty wpisane na listę UNESCO. Polska może się poszczycić aż 16 takimi obiektami. Daje nam to zasłużone 8 miejsce w całej Europie. Warto mieć również na uwadze rozwój kulturowy i rosnący odsetek odwiedzających w wieku do 30 lat. To właśnie kulturowe wydarzenia mają duży wpływ na całoroczny napływ turystów do naszego kraju. Oferta kulturowa czy eventy jak na przykład duże wydarzenia muzyczne, sportowe są elementami, które przyciągają tłumy każdego roku.

Branża hotelarska na rosnącej liczbie odwiedzających może dużo zyskać, ale trzeba mieć na uwadze, że jest ona zmuszona do przygotowania się pod wzmożone okresy podróży turystów. Wiąże się to z wieloma zmianami oraz wprowadzaniem udogodnień, które nie tylko pozwolą na zwiększenie atrakcyjności konkretnego miejsca, ale również przyspieszą proces rezerwacji i płatności przez potencjalnych klientów. W dobie Social Mediów liczą się drobne rzeczy, które mają ogromny wpływ na dalszy wizerunek całej placówki i oceny, które mogą albo kilkukrotnie zwiększyć popularność danego miejsca, ale je całkowicie pozbawić jakiejkolwiek uwagi. W celu pozyskiwania nowych klientów ważna jest spersonalizowana oferta oraz dostarczanie nietuzinkowych doświadczeń, które przeradzają się w pozytywne emocje.

Przedstawiamy kilka przydatnych zabiegów, które mogą przyczynić się do wzrostu zainteresowania hotelem.

Niech sezon trwa cały rok

Większość miejscowości turystycznych, które nie są dużymi miastami, przeżywa w roku sezonowe wzloty i spadki zainteresowania wśród turystów. Jest to zrozumiałe, ale można zaradzić temu w kilku krokach lub stawiając na nieszablonowe myślenie. Tak naprawdę trzeba zadać sobie pytanie, co w moim regionie jest potencjalną całoroczną atrakcją, a następnie wykorzystać to na swoją korzyść. Przy odpowiedniej ofercie hotel nie musi cierpieć z powodu pustych pokoi i korytarzy. Spróbuj zastosować zniżki z promocjami, które na pewno przykują uwagę. Od zimowych rekolekcji przez przygotowanie mini poradnika z atrakcjami w rejonie hotelu, istnieje wiele sposobów aby zyskać nawet w gorszym okresie roku.

Nowoczesne formy rezerwacji i płatności

Nieustannie rośnie popularność bezgotówkowych form płatności za usługi. Według wielu badań, im szersza oferta dla potencjalnego klienta tym większa szansa, że skorzysta z naszego hotelu. Sprawna obsługa i całościowy przebieg procesu dokonywania rezerwacji to jeden z najistotniejszych elementów decydujących o wyborze placówki przez klientów. Oczywiście nie oznacza to, aby całkowicie rezygnować z tradycyjnych form płatności, ale warto mieć na uwadze też możliwość płacenia kartą i przelewami online. Wygodne metody dokonywania rezerwacji w dobie zabiegania i ciągłego stresu są ważne i doceniane przez potencjalnych podróżujących. Wiele osób rezerwuje dziś noclegi przy użyciu portali internetowych, ale nie brakuje chętnych na rezerwacje telefoniczne i mailowe. W takich przypadkach warto zadbać o to, by hotel dysponował usługą  MO/TO, dzięki której można dokonać preautoryzacji na karcie klienta bez fizycznego jej użycia . Wystarczą dane przekazane telefonicznie bądź drogą mailową. Środki zostaną zablokowane na rzecz przyszłej płatności. Jest to jedna z flagowych usług dla biznesu hotelarskiego oferowanych przez polską spółkę Polskie ePłatności, która jest najczęściej wybieranym operatorem płatności bezgotówkowych w Polsce.

Niech Twoja galeria błyszczy

Wydaje się to oczywiste, ale tak naprawdę tylko garstka hoteli inwestuje w najwyższej jakości fotografie wnętrz i odpowiednie dopasowanie galerii do usług, które warto podkreślić na fotografiach. Twoja strona z galerią jest miejscem, gdzie potencjalni goście zaglądają na początkowym etapie wybierania miejsca gdzie spędzą czas wolny. Za pomocą zdjęć chcą zyskać jak najwięcej informacji czego mogą się spodziewać oraz dowiedzieć się jak najwięcej o hotelu. Wizualny aspekt oferty hotelu jest jednym z kluczowych i warto mieć to na uwadze przy próbie zwiększenia rozpoznawalności i przepływu klientów przez hotel.

Warto mieć na uwadze, że zwiększająca się liczba turystów i chęć pozostania w Polsce w celach wypoczynkowych to nie tylko same plusy, ale również wiele wyzwań. Nie wystarczy spoczywać na laurach nie oferując lepszych rozwiązań. Więcej turystów to większa szansa na rozpoznawalność hotelu dzięki wielu pozytywnym opiniom, ale również możliwość pogorszenia wizerunku w przypadku zbytniego zaniedbania kilku kluczowych elementów przez właścicieli.

(art.sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
REKLAMA
© ddwloclawek.pl | Prawa zastrzeżone