Zamknij
Ważne

Na czym polega reklama na Amazon?

artykuł sponsorowany + 12:05, 14.04.2020 Aktualizacja: 12:05, 14.04.2020

Amazon to jedna z największych platform sprzedażowych online. Sprzedający muszą więc podejmować działania, które wyróżnią ich na tle konkurencji. Jak skutecznie promować produkty? Jakie możliwości daje platforma, jeśli chodzi o marketing i przede wszystkim – na czym polega reklama na Amazon? Poznaj nasz poradnik i dowiedz się więcej na ten temat!

Skuteczna sprzedaż a reklama na Amazon

Amazon nie posiada oficjalnego polskiego serwisu, jednak bez obaw – możemy uzyskać do niego dostęp z poziomu serwisu niemieckiego, gdyż ten został przetłumaczony na polski. Takie rozwiązanie wpłynęło na wzrost zainteresowania zarówno wśród klientów, jak i sprzedawców, którzy teraz mogą docierać ze swoimi produktami do nowych krajów, w których działa Amazon. Jeśli więc planujesz podbić rynki zagraniczne, chcesz uruchomić dodatkowe kanały dystrybucji i zwiększyć sprzedaż, warto zainteresować się tym marketplacem. Tym bardziej że oferuje on różne formy reklamy, pozwalające na dotarcie do jeszcze większej grupy odbiorców.

Reklama na Amazon, czyli Amazon Advertising, sprawia, że poza pojawieniem się naszych produktów w wynikach organicznych, klienci zobaczą także ich reklamy. Takie propozycje oznaczone są opisem „sponsorowany” i pozwalają na szybkie dostarczenie osobie poszukującej konkretnych rzeczy dostępu do oferowanych przez Ciebie produktów. Na czym dokładnie polega reklama na Amazon? Wyjaśniamy!

Reklama na Amazon – najważniejsze informacje

Chcąc osiągać satysfakcjonujące wyniki sprzedażowe na Amazonie, musimy zainwestować w promocję, szczególnie w przypadku posiadania marki własnej. Warto wiedzieć, że kluczowe jest posiadanie konta profesjonalnego, wiążącego się z comiesięczną opłatą abonamentową (£25 lub 39 €). Posiadając już swoje produkty w sprzedaży, musisz chwilę zaczekać, aż pojawi się opcja „Buy Box”. Niezbędne jest bowiem sprzedanie kilku produktów, które nie zostaną negatywnie ocenione przez kupujących. Wówczas zakwalifikujesz się do skorzystania z opcji Amazon Ads.

Reklama na Amazon dzieli się na 4 rodzaje. Oto one:

  • Sponsored Products

To najpopularniejszy i jeden z podstawowych formatów w kampanii. Sprawia, że nasze reklamy będą wyświetlać się na samej górze lub dole organicznych wyników wyszukiwania oraz na stronach opisów podobnych produktów. Kliknięcie skutkuje przeniesieniem użytkownika do strony, gdzie może dodać produkt do koszyka, do listy ulubionych lub też od razu dokonać zakupu. Częstotliwość pojawiania się reklam uzależniona jest od słów kluczowych oraz od ustalonej przez maksymalnej stawki CPC. Reklamy na Amazon rywalizują między sobą na zasadach aukcji (podobnie jak w Google Ads).

  • Sponsored Brands

Ta reklama w Amazon występuje w postaci szerokiego, interaktywnego pola na górze strony wyników wyszukiwania. Składa się ona z logotypu, nagłówka oraz trzech dobranych produktów. Kliknięcie skutkuje przekierowywaniem na stronę produktu lub wyznaczoną stronę docelową. Jest to reklama zarówno wizerunkowa, jak i sprzedażowa.

  • Sponsored Display Ads

To świetne rozwiązanie, dla producentów i resellerów, którzy mają zarejestrowany swój znak towarowy w rejestrze marek na Amazon (Amazon Brand Registry). Formaty tworzy się na podstawie intencji zakupowych, wedle kategorii produktów albo po dobraniu słów kluczowych w dopasowaniu ogólnym.

  • Display i Video Ads

Te rozwiązania dedykowane są największym sprzedawcom. Są sprzedawane również firmom, które nie prowadzą sprzedaży na Amazoie. Mają postać reklam graficznych lub video w różnych formatach. Wyświetlają się na stronie głównej, w kategoriach, na urządzeniach Amazona oraz na stronach należących do marki. To reklamy zasięgowe, budujące wizerunek marki.

Nie wiesz jaką formę reklamy na Amazon wybrać? A może dopiero planujesz dołączenie do grona sprzedawców Amazon? W takim razie warto dowiedzieć się więcej lub skorzystać z pomocy ekspertów z firmy Nethansa. Dobrze skonstruowane reklamy na Amazon pozwolą Ci osiągnąć sukces sprzedażowy.

(artykuł sponsorowany)
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop

OSTATNIE KOMENTARZE

0%