Jeśli droga ekspresowa S10 zostanie poprowadzona przez Włocławek, „poszkodowane” będą Płock i Toruń – twierdzi autor kanału o autostradach w Polsce na YouTube. Jego zdaniem taki przebieg trasy sprawi, że oba te miasta wciąż będą borykać się z problemami transportowymi.
Trasa S10 ma łączyć woj. kujawsko-pomorskie z Centralnym Portem Komunikacyjnym, który powstanie pod Warszawą.
Jak informowaliśmy na DDWloclawek.pl kilka tygodni temu, GDDKiA, po serii rozmów z samorządowcami, uznała, że najkorzystniejszym wariantem budowy trasy S10 między autostradą A1 a Obwodnicą Aglomeracji Warszawskiej będzie ten prowadzący przez Włocławek (kolor zielony na mapie).
Przy wyborze najkorzystniejszego wariantu przebiegu drogi ekspresowej S10 brano pod uwagę kilka czynników – społecznych, środowiskowych, technicznych i sieciowych.
Dla Włocławka i jego mieszkańców wariant uznany za najkorzystniejszy niesie wiele korzyści. Przede wszystkim wiąże się z budową nowego mostu przez Wisłę.
Okazuje się jednak, że nie wszystkie samorządy zainteresowane budową trasy S10 między Toruniem a Warszawą mają powody do zadowolenia. Wspomniał o tym autor kanału Autostrady Polska na YouTube. W filmie poświęconym budowie trasy S10 stwierdził on, że wybrany wariant przebiegu drogi ekspresowej jest krzywdzący m.in. dla Płocka.
- Decyzja ta wywołała wiele kontrowersji i protestów i z wielu przyczyn jest niezrozumiała. Płock czuje się pokrzywdzony, bo dojazd do węzła na S10 będzie liczył aż 17 kilometrów, co czyni tę drogę nieopłacalną w dojeździe do Warszawy
– twierdzi autor filmu.
Zdaniem youtubera lepiej byłoby postawić na wariant nr 2 lub 4, które przebiegają znacznie bliżej Płocka (kolory niebieski i fioletowy na mapie).
Jako kolejne „pokrzywdzone” miasto w filmie wymieniony został Toruń, któremu „zabrano S10”.
- Budowa tej drogi nie rozwiąże problemów tego miasta związanych z dużym ruchem aglomeracyjnym przez Lubicz. Miejscowość ta bezdyskusyjnie potrzebuje obwodnicy, ale nie musi to być droga w klasie „S”
– słyszymy w nagraniu.
Autor filmu twierdzi, że wyprowadzenie ruchu z Torunia przy planowanym kształcie węzła autostrady A1 z drogą ekspresową S10 utrudnia gęsta zabudowa. Poprawa sytuacji nie będzie jego zdaniem możliwa bez licznych wyburzeń lub dużej ingerencji w konstrukcję samego węzła.
Film dotyczący budowy trasy S10 obejrzało dotychczas ponad 40 tys. osób.
[WIDEO]2311[/WIDEO]
Tigra06:05, 12.03.2021
Włocławek jest stale ogrywany przez Toruń więc jak raz my będziemy mieli lepiej to świat się nie zawali.
Taaa06:18, 12.03.2021
Taaaak, będzie port lotniczy, będą nowe drogi, będą zarobki większe jak w Szwajcarii, a wszystko dzięki Dobrej Zmianie. Wszystko będzie, tylko nie wiadomo kiedy, najpopularniej nigdy.
712:00, 12.03.2021
To wszystko będzie jak dojdzie do władzy PO, czyli naprawdę nigdy
Unio20:06, 12.03.2021
Idź *%#)!& na swój kraj w Brukseli jak czerwony biedroń
zorro 14:25, 15.03.2021
Już jest towarzyszu Lenin
w reszcie cosnowego06:24, 12.03.2021
s10 przez Włocławek jak najbardziej w reszcie następnego mostu doczekamy się i nie ma tylu zabudowań i jeszcze szprycha jeden kolejowa popieram gruba kreska w reszcie te miasto biedne zapomniane przez urząd woj. odżyje. Brawo popieram ten wariant jako następny mieszkaniec Włocławka
XXX206:43, 12.03.2021
Popieram też ale niewierż że toruń się podda w efekcie to my zostaniemy na lodzie a toruń będzie miał s10 i linie kolejową na lotnisko
Do xxx209:31, 12.03.2021
Kolej będzie przemieszczała się przez Wloclawek z tej strony jak i z drugieje strony Wisły a s 10 wygramy
Do xxx209:31, 12.03.2021
Kolej będzie przemieszczała się przez Wloclawek z tej strony jak i z drugieje strony Wisły a s 10 wygramy
Do xxx209:31, 12.03.2021
Kolej będzie przemieszczała się przez Wloclawek z tej strony jak i z drugieje strony Wisły a s 10 wygramy
wlc206:41, 12.03.2021
JA NIE WIERZE ŻE TORUŃ BĘDZIE POKRZYWDZONY TERAZ OBIECUJĄ USPAKAJAJĄ A I TAK SIĘ W EFEKCIE OKARZE ŻE TORUŃ BĘDZIE WYGRANYM A MY KOLEJNY RAZ PRZEGRANYM A NASIE "RADNI" SEJMIKOWI BĘDĄ SIĘ CIESZYĆ
re Taaa07:02, 12.03.2021
Najważniejsze , że Polki nie muszą tyrać do 67 roku życia , tak jak chciał kłamca sejmowy i jego klika na usługach Makreli !!!
józek07:12, 12.03.2021
Toruń i Płock sobie poradzą i bez tej drogi, bo są lepiej zarządzane. A u nas pan rezydent nawet nie kiwnie palcem, żeby cokolwiek zmienić na lepsze dla mieszkańców.
Hehe09:36, 12.03.2021
Czyja to wina ewidentne wloclawian naiwnych i leniwych bo się na wybory nie chciało Się iść s tu kupa starego proletariatu mieszka miasto pogańskie i czerwone wiec na wybory demokraci i nie wybierać jakiś granochow czerwonych ze wsi tylko z Włocławka. Niech to będzie wasza nauczka na przyszłość patrzcie kogo wybieracie w reszcie
Iść
Do he he10:37, 12.03.2021
Weź poczytaj sobie na kogo głosował proletariat.
A poza tym, już widzę ja rządzi Dobra Zmiana.
Pierwsza decyzja pomnik Prezydenta L. Kacz. na placu wolności. 😡👎
Bez obaw07:35, 12.03.2021
Nikt nie będzie poszkodowany , obydwa te miasta mają o wiele większe znaczenie i mądrzejsze władze i mieszkańcówniż ten grajdoł.
Zgred07:38, 12.03.2021
A o tym, że Włocławek będzie poszkodowany to youtuber już nie wspomniał, bo kogo obchodzi Włocławek.
Soundblaster12:58, 13.03.2021
Włocławek ma A1, a Płock nie ma nic. Dla Włocławka S10 i A1, a dla Płocka dziura komunikacyjna?
to prawda?07:50, 12.03.2021
Podobno ciemnota z Nasiegniewa najarana obietnicą pociągu do Płocka.
Kris08:06, 12.03.2021
I super, po co komu ten syf zawny toruniem?
Somsiad08:18, 12.03.2021
Czy Wy widzicie jak piszecie? W każdy komentarzu jakiś błąd.
daVid09:33, 12.03.2021
Jak Toruń może być pokrzywdzony przy wyborze drogi przez Włocławek , skoro dwa warianty drogi które mają się koło niego zaczynać "wpinają się" istniejącą już A1?
Nie ma jak 09:44, 12.03.2021
Woj Małopolskie. Każde miasteczko jest zadbane a nie to co tu chory system dwa duże miasta konkurująca Wloclawek rosyjski w tyle ochłapy
aq10:00, 12.03.2021
Przecież mamy naszych radnych sejmikowych Jędrzejewska Kopyść Jaranowski Pawlak CI SAMI OD LAT CO ROBIĄ ŻEBY TĄ SYTUACJE ZMIENIĆ ? N I C !!!! oni mają przed wyborami się uruchamiają a dalej dla nich liczy się kasa i toruń
Nie ma jak 09:44, 12.03.2021
Woj Małopolskie. Każde miasteczko jest zadbane a nie to co tu chory system dwa duże miasta konkurująca Wloclawek rosyjski w tyle ochłapy
Nie ma jak 09:44, 12.03.2021
Woj Małopolskie. Każde miasteczko jest zadbane a nie to co tu chory system dwa duże miasta konkurująca Wloclawek rosyjski w tyle ochłapy
Nie ma jak 09:44, 12.03.2021
Woj Małopolskie. Każde miasteczko jest zadbane a nie to co tu chory system dwa duże miasta konkurująca Wloclawek rosyjski w tyle ochłapy
Nie ma jak 09:44, 12.03.2021
Woj Małopolskie. Każde miasteczko jest zadbane a nie to co tu chory system dwa duże miasta konkurująca Wloclawek rosyjski w tyle ochłapy
lukasek12:39, 12.03.2021
to wyprowadź się tam
Xc10:32, 12.03.2021
Niech samorządy Płocka i Torunia nie piszczą.
Jeden ma Obajtka - nadzieję Polski a drugi, jakże drogiego Rydza. Szamana. 👍
Adamski10:43, 12.03.2021
Za to ty jesteś "wybawicielem" Włocławka !!! i jego "elytą"
Xc do Adamski 13:19, 12.03.2021
Uważaj, bo wylewu dostaniesz.
Prawda w oczy kole. 🤠
mk11:06, 12.03.2021
teraz zależy od naszych miejskich bystrych głów.. czy podejmą walkę czy liczą że skoro zaklepany niby wariant to będzie, a dwa spoczną na laurach i nie będą się starać o kolejny most na Wiśle u nas by odciążyć stalowy i ruch przez centrum skoro tak chcą wprowadzić ulice jednokierunkowe...
Tylko wymyślaja bzdury - przebudowa kilinskiego, ruch jednokierunkowy w centrum.. tylko zeby to osiągnąc trzeba najpierw zrobić alternatywy ale jak pokazują nie potrafia wybiegać swoim myśleniem w przyszłość by bardziej jakoś to wpłynęło na rozwój miasta..
Włocławek potrzebuje11:26, 12.03.2021
Włocławek potrzebuje takiego rozwiązania komunikacyjnego, aby zyskał most, który będzie przyprawą przez Wisłę - tranzytem, aby odciążyć nasze stare mosty. Taka sytuacja pozwoli na lepsze skomunikowanie z autostradą i odciąży zanieczyszczone miasto od takiego natężenia ruchu samochodowego.
XD12:20, 12.03.2021
Tym, że od zawsze Bydgoszcz i Toruń grabią włocławek to już nikt się nie przejmuje.
Sąsiad12:48, 12.03.2021
Najlepiej jakby S10 powstała w wariancie niebieskim lub czerwonym czyli rozpoczynała się koło Lubicza, a potem biegła miedzy Włocławkiem a Lipnem do Płocka. Dodatkowo wybudować drogę ekspresową w śladzie DK67 łączącą A1 z S10, dzięki czemu Włocławek miałby nowy most przez Wisłę i super skomunikowanie z A1 i S10, a w dalszej perspektywie szanse na ekspresówkę w kierunku Gniezna i Poznania. W taki sposób zadowoleni byliby wszyscy czyli Toruń, Lipno, Płock i Włocławek.
Sąsiad12:51, 12.03.2021
Dodam tylko jeszcze, że ten wariant został wybrany nie dlatego że ktoś kocha Włocławek tylko po prostu jest najtańszy... a wszystkich problemów województwa nie rozwiąże
nie realne03:10, 14.03.2021
To jest zupełnie nierealne. Już budowa samej planowanej S10 na odcinku o którym rozmawiamy jest poza ustalonym limitem finansowym do 2025. Temat ekspresówki w śladzie DK67 nie jest nawet planowany. S10 w wariancie zielonym to jedyna szansa na most dla Włocławka. To co piszesz, to najkrótsza droga, by most we Włocławku nie powstał a miasto stawało się coraz bardziej peryferyjne.
Optymalnym wariantem na odcinku Toruń-Płock jest właśnie ten wybrany przez Włocławek (zielony) bo jest najtańszy, nie wymaga przedzierania się przez lasy oraz wyburzeń w okolicach Lubicza a S10 w dalszym ciągu przechodzi przez Toruń, Orlen i Anwil zyskują dogodne połączenie (cysterny). Na odcinku przy Płocku rzeczywiście należało by przybliżyć drogę do miasta wybierając np. wariant niebieski i wszyscy byli by zadowoleni.
Ok15:04, 14.03.2021
Świetne rozwiązanie wiec to czeba przedstawić władzom naszego
Okręgu taki
Plan potem niech Horals się zainteresuje pan Adamczyk J inni bo to nie *%#)!& by było super
Ok15:04, 14.03.2021
Świetne rozwiązanie wiec to czeba przedstawić władzom naszego
Okręgu taki
Plan potem niech Horals się zainteresuje pan Adamczyk J inni bo to nie *%#)!& by było super
superinfo12:49, 12.03.2021
I bardzo dobrze :)
Don Vito 13:19, 12.03.2021
A kiedy normalne połączenie Włocławka z A 2 w kierunku Koła?
Bobik 13:59, 12.03.2021
Za dużo to się te trasy nie różnią od siebie..patrząc od wysokości Wlocka . 🙄
Bobik 13:59, 12.03.2021
Za dużo to się te trasy nie różnią od siebie..patrząc od wysokości Wlocka . 🙄
Antybush15:54, 12.03.2021
Co mnie interesuje zdanie jakiegoś youtubera. Poproszę o opinie ekspertów. Takich którzy skonczyli studia.
muflon16:32, 12.03.2021
Nasi włodarze nie występują o żadną inwestycje ogólno krajową bo po co ? I tak nas ponownie wybiorą , A nowe S10 pójdzie przez Wisłę w Siniarzewie i bliżej Płocka .
Ludzie16:39, 12.03.2021
obiecanki ,cacanki w cuda wierzycie .Nie będzie żadnego portu centralnego .Jest powołany zarząd pobiera kilkadziesiąt tysięcy miesięcznie i na tym koniec.Opamiętajcie się ,właśnie trwa wyburzanie flagowej elektrowni w którą wpompowane 1mld300 tyś zł .Zarząd zarobił zwykły polak stracił i nikt nie odpowie, za to .Prosze was zejdzcie na ziemię przestańcie wierzyć w gusła mamy xxI wiek
II Dariusz16:45, 12.03.2021
Jestem za wybudowanie drogi S10 w/g wariantu 3, ale Toruń i tak *%#)!& Włocławek, ponieważ Toruń ma posłów z j...... którzy nie są nawet w opcji rządzącej Polską, w stosunku do posłów z Włocławka. Producent tego filmu już sugeruje S10 Płock, Krzyżaki, a nie wspomina Włocławek.
Ponion20:08, 12.03.2021
A POpaprańce uważają, że lotnisko niepotrzebne bo mają je w Berlinie. Sprzedawczyki
Pinokio20:09, 12.03.2021
To mściwe pisiory
Bratek21:09, 12.03.2021
A od kiedy Toruń się martwił o Włocławek jak jest podział kasy w województwie to liczy się tylko Bydgoszcz i Toruń a reszta niech się martwi o siebie takie to jest podejście.
kikiki23:20, 12.03.2021
Nie rozumiem waszego aplauzu, droga przez Włocławek będzie fizycznie, ale węzeł będzie tylko w Brzeziu, czyli most będzie bezużyteczny dla mieszkańców w codziennym życiu. Moim zdaniem nic ta droga nie wniesie do sytuacji ekonomicznej Włocławka, "mamy" autostradę A1 i to jest najważniejsza arteria północ-południe Polski i tej części Europy. Jedyny zysk to łatwy dojazd do Szczecina lub centralnego portu lotniczego, ale "uprzykrzy" życie mieszkańców ościennych gmin i mieszkańców Włocławka z ulic przyległych do drogi.
nie prawda03:25, 14.03.2021
Widzę że "kolega" z Torunia u nas zawitał. Bo nie zna lokalnego układu przestrzennego.
Po pierwsze, węzły na S10 w obrębie Włocławka mają być: pierwszy na A1, drugi na ulicy Toruńskiej, a trzeci na przecięciu z DK67 (to praktycznie już przedmieścia Włocławka).
Po drugie, planowana S10 nie uprzykrzy życia mieszkańcom, gdyż jest tu dużo miejsca na optymalne poprowadzenie trasy. Nie to co u Was w Lubiczu :P
Po trzecie - jak to nie wniesie nic do ekonomii Włocławka??? Skomunikowanie (wreszcie) w kierunku Płocka i Warszawy, na szlaku między Polskimi portami a planowanym hubem lotniczym jest ekonomicznie bez znaczenia??? Nie wspomnę już o relacji między Orlenem i Anwilem oraz szeregiem mniejszych firm, np. kurierzy GLS obsługują Włocławek z bazy w Płocku.
To jest to03:11, 14.03.2021
Optymalnym wariantem na odcinku Toruń-Płock jest właśnie ten wybrany przez Włocławek (zielony) bo jest najtańszy, nie wymaga przedzierania się przez lasy oraz wyburzeń w okolicach Lubicza a S10 w dalszym ciągu przechodzi przez Toruń, Orlen i Anwil zyskują dogodne połączenie (cysterny). Na odcinku przy Płocku rzeczywiście należało by przybliżyć drogę do miasta wybierając np. wariant niebieski i wszyscy byli by zadowoleni.
jaaaa7610:51, 14.03.2021
na tą chwilę to nawet nazwa miasta Włocławek nie jest wypisana na tej mapce z artykułu hahahahah jest Nieszawka, Brześć kuj., Gostynin, nawet kurła Dobrzyń n.Wisłą...ale w-ka niet :DDD moze jak budowali drogę to miasto zaorali??? nie ma co się podniecać, bo może skonczy się jak obwodnica miasta co miała iść przez plac cyrkowy na południu....a tymczasem wywołują gównoburzę w necie..
weteran12:00, 14.03.2021
Tak. Zgadnijcie tylko gdzie ten uczony youtuber mieszka?🤣
Omni12:50, 09.07.2021
A może tak stworzyć województwo łódzko-kujawskie i odłączyć się od tych złodziei z Torunia i Bydgoszczy, które robią z Włocławka prowincję?
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu ddwloclawek.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
28 4
co mamy byc gorsi z reszto te woj kuj pom. to chory system tu albo bydgoszcz a najlepiej jak torun by zostal miastem woj.
3 6
Na lody do Lenkiewicza to jo ale żeby S-ke dać to nie ? Tyle lat czerpaliście z Torunia....jak to co ? Atrakcje..jedyna we Włocławku to wyjazd do Torunia. Nawet do mc Donalda tam musieliście pedałować bo go nie było we Włocławku 😂
4 1
Wy w toruniu cały czas sie pedałujecie i tylko to...