Zamknij

Część klientów tego urzędu może być bardzo zdziwiona. Takiej zmiany się tam raczej nie spodziewali

14:28, 27.06.2020 D.W.
Skomentuj Zdjęcie ilustracyjne. Fot. depositphotos.com Zdjęcie ilustracyjne. Fot. depositphotos.com

Najnowsza tarcza antykryzysowa wprowadziła duże zmiany dotyczące składania wniosków. Świadczeniobiorcy mogą teraz nieco zdziwieni.

Pandemia koronawirusa przyniosła w gospodarce nieoczekiwane zmiany. Przedsiębiorcy stracili dużo pieniędzy. Firmom pomaga się na wielu szczeblach, a jedną z największych form wsparcia zaproponował rząd w postaci tarczy antykryzysowej.

To pakiet rozwiązań, który ma ochronić przed kryzysem wywołanym pandemią koronawirusa. Docelowo ma się opierać na ochronie miejsc pracy i bezpieczeństwie pracowników, finansowaniu przedsiębiorców, ochronie zdrowia, wzmocnieniu systemu finansowego i inwestycjach publicznych.

Najnowsza Tarcza Antykryzysowa 4.0. wprowadziła m.in. zmiany w sposobie składania wniosków o wsparcie w ramach tarczy, w tym o świadczenie postojowe, zwolnienie ze składek, udzielenie ulgi bez opłaty prolongacyjnej oraz odstąpienie od naliczania odsetek za zwłokę.

Od środy (24 czerwca) podania składać można tylko w jeden sposób.

- Wnioski te można składać tylko online przez Platformę Usług Elektronicznych ZUS (PUE). Także wniosek o dodatek solidarnościowy można składać wyłącznie za pośrednictwem PUE

- informuje Krystyna Michałek, rzecznik regionalny ZUS województwa kujawsko-pomorskiego.

Na stronie ZUS-u zamieszczono instrukcje, w których podano krok po kroku, jak założyć konto na PUE. Osoby, które nie mają internetu mogą ten profil uaktywnić w urzędzie. W zakładaniu profili na PUE będą pomagali pracownicy Zakładu.

- Złożenie wniosku drogą elektroniczną pozwala uniknąć błędów. Elektroniczne wnioski są automatycznie wypełniane danymi osoby, która je składa. System pilnuje, aby niezbędne informacje zostały wypełnione. Nie pozwala na przekazanie błędnego formalnie lub niekompletnego wniosku - dodaje rzeczniczka.

Urząd informuje, że z PUE korzysta już coraz więcej osób. Profil ma już ponad 4,2 mln tysięcy klientów. Dzięki niemu można uzyskać informacje o swoich ubezpieczeniach, świadczeniach, zwolnieniach lekarskich i płatnościach. Za jego pośrednictwem można też wysłać też wnioski i dokumenty ubezpieczeniowe oraz rozliczyć składki.

(D.W.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(2)

jakikrajjakikraj

6 4

A gdzie pomoc dla PRACOWNIKÓW????tylko przedsiębiorcy,firmy itd. a zwykły pracownik jak niewolnik.... 18:23, 27.06.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

SławomirSławomir

3 6

Gdzie pomoc dla bezrobotnych bez prawa do zasiłku??? Chociaż by dali ten dodatek solidarnościowy to nie, bo to tylko dla zwolnionych z pracy po 15 marca br. 19:19, 27.06.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%