Zdjęcia produktowe to obecnie najpopularniejszy sposób na prezentację oferty nie tylko sklepu internetowego. Fotografia packshot znajdzie swoje zastosowanie również w portalach aukcyjnych, reklamach czy katalogach (zarówno tradycyjnych, jak też w wersji cyfrowej). Dobre zdjęcia produktowe to cały szereg czynników, umiejętności a przede wszystkim doświadczenia fotografa produktowego.
Zanim zdecydujemy się na spróbowanie własnych sił w tej dziedzinie, bądź zlecenie sesji produktowej profesjonalistom warto ustalić nasze wymagania. Rodzaj zdjęć produktowych jest zależny od tego co chcemy na nich przedstawić a także w jaki sposób. I tak na przykład packshot (zdjęcie produktu na białym tle) świetnie sprawdzi się w prezentacji produktu. Natomiast jesli potrzebujemy efektownej reklamy, warto spojrzeć w kierunku zdjęć reklamowych w aranżacji.
Choć najpopularniejsze jest białe, jednolite tło nic nie stoi na przeszkodzie abyśmy użyli tutaj innego koloru czy kompozycji. Zwróćmy jednak uwagę aby dopasować rodzaj tła do miejsca publikacji. Najpopularniejsze portale aukcyjne wymagają jednolitego, białego koloru na miniaturce. Jeśli nie jesteśmy w pełni przekonani do tego rozwiązania to podpowiadamy, że w zdjęciach produktów na białym tle możemy podlożyć cień lub odbicie przedmiotu. To bardzo uatrakcyjni każdą kompozycję, a zdjęcie nadal spełni surowe wymogi platform sprzedażowych.
To jeden z pierwszych dylematów przed rozpoczęciem sesji. Między innymi dlatego, że od ilości zamówionych fotografii zależy cena zdjęć produktów. Zrozumiałe więc jest to, że nie ma sensu ekonomicznego i logicznego aby wykonywać dziesiątki niczym nierożniących się ujęć. Z drugiej jednak strony nie dopuszczajmy do sytuacji, w której przedmiot ma tylko jedno lub dwa zdjęcia. Klienci są coraz bardziej wymagający i zwykle z góry odrzucają oferty, które w pełni nie zaspokajają ich ciekawości.
Wiele osób zastanawia się czy zdjęcia produktów na białym tle wymagają pracy w programie graficznym. Nie ma oczywiście takiego przymusu, jednak jeśli zależy nam na dobrych efektach, wtedy tego typu działania stają się niezbędne. Na czym polega taka edycja? Jest to przede wszystkim zadbanie aby tło na zdjęciu produktu było idealnie białe i jednolite. Kolejne kroki to poprawa kolorystyki, kontrastu oraz różnych niedoskonałości, usunięcie rysek i paprochów. Wreszcie na samym końcu warto odpowiednio zapisać plik - jego format a także rozdzielczość powinny zostać odpowiednio dopasowane do miejsca wykorzystania.
Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej na temat zdjęć produktów, zapraszamy do przeczytania naszego wpisu: https://www.fotographia.pl/fotografia-produktowa-zobacz-jak-pracujemy/
Dyrektor DPS zwolniona dyscyplinarnie
Ta Chmielewska to niby diablica wcielona a wyglada jak aniol jakiś? To jaka ona w końcu?
Leon
00:09, 2025-05-09
Nowy papież ukazał się światu. Takie przyjął imię!
prawdziwe i boskie wybory papieza powinny byc pokazane w telewizji nazwiska wpisane na kartki wrzucone do kosza kosz podniesiony pod kopule sekstynska kartki wypuszczone z kosza ktora spadnie na obraz jezusa na posadzce ten zostaje papiezem i to by byla najbardziej sprawiedliwe
katolikii
22:28, 2025-05-08
Tak zmieni się dawna fabryka wódek? Pokazali wizualizac
TAK SIĘ TRWONO PIENIĄDZE PODATNIKÓW
i
22:24, 2025-05-08
Nowy papież ukazał się światu. Takie przyjął imię!
Cieszcie się, że papieżem nie został bliźniak zielensiego, bo to by była tragedia. Może teraz nowy pp jak D. Tramp przegoni dziadostwo.
Zobaczymy
22:22, 2025-05-08