Zamknij
REKLAMA

Co to jest link building i jak pozyskiwać linki?

12:50, 25.09.2020 | materiały partnera

Zastanawiałeś się kiedykolwiek, czym jest link building? Jest to jedna z najczęściej wyszukiwanych fraz przez osoby zainteresowane pozycjonowaniem stron. Co to jest building i jak pozyskiwać linki? Na te wszystkie pytania znajdziesz odpowiedź w naszym artykule - koniecznie sprawdź.

Co to jest link?

Link to nic innego jak hiperłącze, czyli element nawigujący w formie tekstu. Kiedy klikniemy na niego - przejdziemy do innego miejsca w sieci. Zazwyczaj są one umieszczane w tekstach w postaci anchora (czyli dowolnego słowa czy frazy), ale czasem również w postaci czystego adresu URL.

SEO a linkowanie - czy naprawdę jest takie ważne?

Im więcej wzmianek o naszej stronie i linków, które prowadzą do naszej witryny - tym lepiej. To jeden z najważniejszych wskaźników dla Google. Jednak należy zaznaczyć, że Google ocenia również pozycję strony, na której pojawia się link, dlatego też linki umieszczane na byle jakich stronach najpewniej nie przyniosą żadnego skutku.

Jak zdobywać linki?

Wśród najpopularniejszych źródeł linków możemy wymienić m.in. teksty na blogu. Jeśli prowadzimy hurtownię z odzieżą, warto założyć bloga zewnętrznego, na którym będą publikowane wpisy na tematy związane z modą - np. Jakie kolory są modne tej jesieni? W takich tekstach możemy zdobywać linki, które będą prowadzić do naszej strony. Popularne są również wpisy gościnne, które polegają na wymianie wpisów, a przede wszystkim linków.

Sporą popularnością cieszą się również artykuły sponsorowane. Jednak należy zaznaczyć, że łączą się one z pewnym nakładem finansowym. Kwota, którą musimy zapłacić za link, jest zależna od kilku czynników takich jak pozycja strony, czy jej cennik. Ponadto warto dodać, że artykuł sponsorowany oprócz SEO, to także doskonała reklama.

Jakie jeszcze wyróżniamy źródła linków?

Mniej popularnymi, ale równie dobrymi źródłami linków są m.in.:

  • profile w mediach społecznościowych - pamiętaj jednak, aby nie traktować ich tylko jako miejsce na linka, postaraj się w pełni wykorzystać ich potencjał,
  • informacje prasowe,
  • katalogi stron - to dobre dodatkowe źródło linków,
  • marketing szeptany,
  • tworzenie treści wartych udostępniania,
  • linki od podwykonawców,
  • zaplecze SEO.

O czym należy pamiętać podczas zdobywania linków?

Jedną z najważniejszych kwestii, na którą musimy zwracać uwagę przy zdobywaniu linków, jest to, czy link jest pozycjonujący. Co to oznacza? Koniecznie musisz sprawdzić, czy zawiera atrybut dofollow, czy nofollow. Link z atrybutem dofollow powoduje, że jest widoczny dla robotów Google, a co za tym idzie, może podnieść pozycję witryny internetowej.

Inną równie ważną kwestią jest to, że najważniejsza jest jakość, a nie ilość. Dlatego też najlepiej opracować strategię, która opiera się na zdobywaniu linków z wartościowych źródeł (a nie np. z blogów).

Podsumowanie

Na sam koniec przyda się kilka słów podsumowania. Jak możemy wyżej zauważyć, linki są bardzo przydatną rzeczą, jeśli zależy nam na zdobywaniu nowych klientów i rozwijaniu biznesu. Należy jednak cały czas pamiętać, że w przypadku linków najważniejsza jest jakość, a nie ich ilość.

Artykuł powstał w konsultacji ze specjalistą https://contentninja.pl

(materiały partnera)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
REKLAMA