W obliczu rosnącego problemu zanieczyszczenia plastikiem, Unia Europejska podejmuje decydujące kroki w celu ograniczenia jego wpływu na środowisko. W ramach szeroko zakrojonej strategii mającej na celu promowanie zrównoważonej konsumpcji i produkcji, UE finalizuje wprowadzenie nowych przepisów dotyczących opakowań i odpadów opakowaniowych (PPWR).
Podczas konferencji Sustainable Industry Lab 2024, która odbyła się 6 lutego w Warszawie, wiceminister klimatu Anita Sowińska zwróciła uwagę na znaczenie nowego rozporządzenia przyjętego przez Parlament Europejski 22 listopada 2023 roku. PPWR stanowi kluczowy element w dążeniu do zredukowania obecności plastiku w naszym otoczeniu oraz promowania zdrowszych i bardziej zrównoważonych nawyków konsumenckich.
Jednym z najbardziej widocznych aspektów nowych przepisów będzie eliminacja plastikowych naklejek z owoców i warzyw. Ten, wydawałoby się, niewielki krok ma ogromne znaczenie symboliczne i praktyczne w ograniczaniu codziennego zużycia plastiku. Zmiana ta zmusi konsumentów do adaptacji do nowych metod identyfikacji produktów, ale jednocześnie otwiera drzwi do innowacyjnych rozwiązań w zakresie etykietowania.
Wiceminister Sowińska podkreśliła, że problem nadużywania plastiku jest wyzwaniem globalnym, dotykającym każdego z nas. Rocznie na całym świecie zużywamy około 430 milionów ton plastiku, z czego dwie trzecie stanowią jednorazowe opakowania.
Nowe regulacje mają na celu nie tylko ograniczenie tej ilości, ale również zachęcenie do bardziej zrównoważonych nawyków konsumenckich i rozszerzenie odpowiedzialności producentów.
Rozporządzenie PPWR jest jasnym sygnałem, że Unia Europejska traktuje zrównoważony rozwój i ochronę środowiska jako priorytety wymagające wspólnych działań. Poprzez wprowadzenie tych regulacji, UE dąży do stworzenia przyszłości, w której zrównoważona konsumpcja i produkcja staną się normą, a nasze środowisko naturalne zostanie skutecznie chronione przed negatywnym wpływem plastiku.
pcv15:22, 08.02.2024
palę w piecu plastikiem uwielbiam czarny dym z komina
KoniecUE16:23, 08.02.2024
A kiedy UE stwierdzi że jest *%#)!& ja ch**j słonia.
pomysł19:17, 08.02.2024
wrócić do toreb siatek tak jak w komunie to nie było złe krawcowe do dzieła można zarobić
Mb19:11, 09.02.2024
Znaczy leki będą pakować w gazety?
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu ddwloclawek.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
Wokół S10 wciąż wrze. Kolejne pismo do GDDKiA
Mnie to się wydaje że tak jak wy chcecie puścić drogę po wioskach, tak i oni hca puścić drogę po wioskach tylko dla nich Włocławek zalicza sie do tych wiosek 🤣🤣🤣🤣
Michalek
12:06, 2025-07-02
Wokół S10 wciąż wrze. Kolejne pismo do GDDKiA
Prosze Napiszcie czyje to Grunty sa przy obecnym WARIANCIE ????? z jednej str Wisly i z Drugiej !!! to moze Zrozumiecie dlaczego wybrano wlasnie ten odcinek Drogi !!!!
populizm
11:37, 2025-07-02
Wokół S10 wciąż wrze. Kolejne pismo do GDDKiA
Ale zocofanie. Jak Włocławek ma się rozwijać ?!? Chcecie serio zrobić z Włocławka miasteczko, drugi Lubraniec czy inne miasteczko? S10 przez wiele lat planowane było za pierwszego Tuska daleko daleko od Włocławka. Trasa z Warszawy miała biec poza Włocławkiem za Lipnem kilkadziesiąt kilometrów do Torunia i dalej do Bydgoszcz, Szczecin. W takiej opcji Włocławek tracił szansę. A PIS zaczęto analizować sensowniejsze opcje dla Włocławka i Płocka. Przybliżenie tej drogi. To jest szansa. I powstała opcja, że S10 idzie przez Włocławek. Nagle Włocławek staje się hubem logistycznym, bo okalać go będzie i A1 i S10. I co robią zacofancy?!? Torpedują zabiegi zrobienie z Włocławka miasta. I tak warianty przez Włocławek są 4 i są lepsze i gorsze. Te gorsze powodują, że dla ruchu miejskiego są nieistotne. I jakie forsuje zacofani oczywiście takie. Tylko wariant 3 bądź ewentualnie 4. Moat dla Włocławka, nigdy Włocławek nie wybuduje mostu bo nawet remontu nie potrafi wykonać bo wielki wydatek. To szansa życiową jak budowa Anwil (pokaż mi co wybudowano od 1989-2025 takiego wielkiego?!??) Zjazdy muszą być na Zazamczu i na Zawiślu i na wysokości Bogucin. Wtedy to ma sens. Działki już można stworzyć w innym miejscu. Już to robić to powinno zabiegać miasto o kasę i robić. Tak jak Lasy wycieku drzewa a droga powstała np. po dwóch latach. Przygotowanie głupcze. A senator niech się zajmie szpitalem, bo nadal brak przetargu na PARKING wielopoziomowy! Mamy już lipiec 2025 !!!!! Nadal brak przetargu na budowę II etap, co przeszkadza wykonywać drugi etap oglądać przetarg skoro tyle to zajmuje potem czasu odwołania pytania itd?!? Na co czekacie ?!? Na już ogłasza przetarg nie marnować czasu a nie czekać aż skończoną opóźnioną inwestycje ogłaszać przetarg i rozstrzygać go 3 lata?!?? Co z budową wreszcie infrastruktury wokół szpitala przecież to kosmos jak droga obok wygląda brak zjazdów jakieś sensownego ronda wjadud do szpitala zatok ta drogą powinna być rozbudowana jak nalzeyy(miasto halo). Wreszcie gdzie przetarg na budowę zakładu opiekunczego w szpitalu rehabilitacji?!? Tez cisza. Tym tempem to 2049 rok! Miasto nadal nie wykonało tunelu na POWKaliska nawet projektu. Nie ma nadal drogi Toruńska Promienna z tunelem a potem dopiero zamykana Wieniecka bo tunel! Stop osobom które blokowały na placu ryckowym drogą a dzisiaj każdy co ma olej wie, że jest super, plus parking. Stop osobom które blokowały wycinke.lasu i drogę do Michelina Z Wiejskiej! Stop osobom które nie chcą nowych bloków bo komuch stary zazdrości. Stop osobom które nie mają poczucia że Miasto to miasto to nie wioska. Można sprzedać i mieszkać w lesie, działki są na sprzedaż. Młodzi wyjeżdżają do miast gdzie są korki wiadukty tunele na ronda 3 poziomy. A u nas co jest ?!
Stop zacofaniu
11:19, 2025-07-02
Żar poleje się z nieba! Jest alert dla Włocławka
niech spali ten ciemnogród
owy
11:16, 2025-07-02