Zamknij

NAZNACZENI PRZEZ KOLEJ: "Ktoś totalnie nieludzko naniósł kreskę na mapie"

18:00, 12.10.2023 J.B. Aktualizacja: 19:38, 12.10.2023
Skomentuj Edyta wraz z mężem dwa lata temu kupiła wymarzoną działkę w Modzerowie. Fot. J.B. Edyta wraz z mężem dwa lata temu kupiła wymarzoną działkę w Modzerowie. Fot. J.B.

Edyta wraz z mężem dwa lata temu kupiła wymarzoną działkę w Modzerowie. Planowali budowę domu z ogrodem, w którym będą mogli wychować dzieci i w spokoju dożyć starości. Ich radość nie trwała długo, bo kilka miesięcy później usłyszeli, że przez ich działkę przebiegają aż cztery z sześciu planowanych przez CPK wariantów torów szybkiej kolei. Na początku wierzyła, że może podjąć walkę i dotrzeć z argumentami do osób decyzyjnych. Teraz mówi już krótko: „Nie wiem, co jeszcze mogłabym zrobić, jestem załamana”

Rozmowa została przeprowadzona w ramach cyklu „Naznaczeni przez kolej”, w którym oddajemy głos mieszkańcom włocławskiego osiedla Rybnica oraz Modzerowa, Józefowa oraz innych podwłocławskich miejscowości. Przez ich nieruchomości przebiegają planowane warianty trasy Kolei Dużych Prędkości, czyli linii kolejowej, która ma łączyć projektowany Centralny Port Komunikacyjny (CPK) z największymi miastami w Polsce. Rozmawiamy zarówno z przedsiębiorcami, jak i ze zwykłymi ludźmi, którzy mieszkają na tych terenach od pokoleń lub niedawno się tu wybudowali albo mieli taki zamysł – o emocjach, strachu i wpływie wielkich planów inwestycyjnych na ich codzienne życie.

Co cię łączy z Modzerowem?

Dwa lata temu kupiliśmy tu działkę. Jestem z Włocławka, ale to okolice Rybnicy i Józefowa zawsze na tyle do mnie przemawiały, że szukając takiego swojego miejsca na ziemi nawet nie wybierałam się na inne tereny. Modzerowa nieco się obawiałam ze względu na krążące informacje, że są to tereny zalewowe. Ale sprawdziliśmy tę kwestię i wiemy, że możemy tu czuć się pod tym względem bezpiecznie. Uznaliśmy, że to może być nasze docelowe miejsce i podjęliśmy decyzję o zakupie działki. Przez pewien okres po tym codziennie na nią jeździliśmy, oglądaliśmy i wyobrażaliśmy sobie, jak może wyglądać nasz dom.

Niedługo później dowiedzieliście się, że przez tę spokojną okolicę CPK planuje zbudować Kolej Dużych Prędkości.

W ogóle sobie z tych planów nie zdawaliśmy sprawy. Zakup działki to była dla nas inwestycja życia, którą zrealizowaliśmy własną pracą, własnym zaangażowaniem, więc przed jej zakupem bardzo mocno jej status weryfikowaliśmy i w Gminie, i w Starostwie – i miała to być całkowicie bezpieczna inwestycja. Ale czar bardzo szybko prysł.

Żadne niepokojące informacje do was wcześniej nie docierały?

Kompletnie nie. Gdy dowiedziałam się rok temu, że tu ma być budowana kolej, zaczęłam szukać informacji na własną rękę i faktycznie trafiłam na artykuły z 2020 roku, które mówiły o Kolei Dużych Prędkości, ale wskazywały na zupełnie inny teren - na wysokości Anwilu, gdzie budowa kolei miała być połączona z budową obwodnicy. Ta odnoga torów, która została zaplanowana na wysokości Modzerowa, była jak widmo, które pojawiło się znikąd około 1,5 roku temu.

Aktualnie planowane warianty przebiegu kolei bezpośrednio was dotykają?

Trochę się śmiałam na spotkaniach konsultacyjnych, bo słyszałam, że jeszcze nic nie jest przesądzone, że warianty mają różny przebieg, że mamy zagłosować w ankiecie, za którym ewentualnie wariantem się opowiadamy – dla mnie to była kompletna abstrakcja, bo one wszystkie zbiegają się przy mojej działce albo przez nią przebiegają. Dla mnie nie było zatem żadnej alternatywy – albo oddaję całą działkę, albo macham z okna kolei.

W ostatnich dniach zaczęły się odwierty w celu badań geologicznych i patrząc na ich ulokowanie mogę nabrać przeświadczenia, że ostateczny wariant będzie przebiegał obok naszej nieruchomości lub przez nią.

A zanim dowiedzieliście się o kolei, jakie mieliście plany na tę działkę?

Działka była kupiona po to, by budować na niej swoją przyszłość. Teraz mieszkamy bloku, ale zawsze marzyliśmy, by zamieszkać blisko natury. Uznaliśmy, że mamy ręce, mamy nogi, mamy pomysł, mamy chęci, więc ten kawałek ziemi chętnie własnymi rękami przekopiemy i zbudujemy tu dom. Ja wyobrażałam sobie każdą rabatę, która tu powstanie, marzyłam o domu pachnącym ciastem na święta, o zmarznięciu przy odśnieżaniu i rozgrzewaniu się w ciepłym domu… Teraz to jest marzenie, które nie wiemy, czy spełnimy, bo tej chwili wisimy całkowicie w próżni. Wiele osób lekceważy to i mówi nam: „Eee, ile to jeszcze zanim ta inwestycja powstanie, no i czy w ogóle powstanie?”. Na nas to jednak już wpłynęło bardzo bezpośrednio, na całe nasze życie.

W jaki sposób?

Bo nasze plany inwestycyjne zostały całkowicie wstrzymane. Wynika to przede wszystkim z niewiedzy, co nas czeka – inwestowanie na tej działce może przynieść nam straty materialne, bo zaraz możemy zostać z niej wywłaszczeni. Pozwolenia na budowę są wprawdzie nadal wydawane, jednak wszyscy już wiemy, jaki jest to teren i że może tu powstać inwestycja kolejowa, więc zalecane jest wstrzymanie się z budową domów.

Nie wierzycie, że wypłacane odszkodowania zrekompensowałyby wam to, co tu byście zainwestowali?

Już nie wierzę. Ja nawet nie jestem pewna, czy ewentualne odszkodowanie zwróci mi na przykład koszty przyłączy, za które zapłaciłam. Już nie wspomnę o ogólnym wzroście wartości działki, na przykład w związku z postępującą urbanizacją okolicy i inflacją.

Muszę zaznaczyć, że co do zasady nie jestem przeciwna tej inwestycji, uważam że jako kraj musimy się rozwijać, więc gdybyśmy wszyscy protestowali, to bylibyśmy w średniowieczu. Ale to, co tutaj się wydarzyło, jest dla mnie bardzo dziwne i nierealne. Jak można próbować przeprowadzić taką inwestycję na osiedlu nowopowstających domów, gdzie plan zagospodarowania przestrzennego wskazuje na przeznaczenie terenu pod budownictwo jednorodzinne?!

Dodatkowo takie inwestycje powinny być ogłaszane z wyprzedzeniem, powinna być wstrzymana możliwość sprzedaży działek i wydawania pozwoleń na budowę na około 5-10 lat, tak by nikt nie popełnił takiego błędu jak my. Wtedy też liczba osób do wywłaszczenia byłaby dużo mniejsza, wywłaszczałoby się działki, a nie domy i adekwatność odszkodowań w takiej sytuacji mogłaby spowodować, że ludzie by chętniej oddawali swoje nieruchomości dla potrzeb inwestycji.

Rozumiem, że macie żal do osób decyzyjnych w tej sprawie, że nie ma na to wszystko długoterminowego planu, a obecne koncepcje powstają w chaosie?

Ja mam wrażenie, że ktoś kto planował ten przebieg torów w ogóle nie zweryfikował tego w terenie, tylko totalnie nieludzko, bez żadnych uczuć i emocji po prostu naniósł kreskę na mapie i stwierdził, że to ma być tutaj. Nikt się nie zagłębił w szczegóły. Myślę, ze gdyby projektowanie było przekazane osobom bliżej zamieszkującym te tereny, dane województwo czy miejscowość, to ta inwestycja mogłaby być poprowadzona w taki sposób, żeby jak najmniej osób i domostw ucierpiało. Ten teren jest tak blisko zintegrowany z naturą i jednocześnie blisko miasta, że to jest idealne miejsce na rozrastanie się Włocławka, a ta kolej to całkowicie zablokuje.

Planujcie w najbliższym czasie jakieś działania w związku z sytuacją, w jakiej się znaleźliście?

Aktualnie jesteśmy wstrzymani z jakimkolwiek działaniem na nieznany czas, ponieważ ryzykować budowy nie chcemy, sprzedać działki też nie dalibyśmy rady i nie chcielibyśmy tego nikomu robić. Zawsze byłam osobą aktywną, przedsiębiorczą, chciałam działać – teraz wpadłam w taką próżnię, zawieszenie, marazm i zaczęłam wątpić, czy w ogóle jesteśmy w stanie coś jeszcze zdziałać. Słyszymy przecież o protestach na przykład na terenie lotniska, które nic nie dają. Najbardziej przeraża mnie to, że nie wiem, jak długo ta próżnia będzie trwała, a nie mamy kolejnych środków, by kupić inną działkę. Przede wszystkim jednak ja nie widzę dla siebie alternatywy, żeby kupić tej samej wielkości działkę w tak samo bliskiej okolicy od Włocławka. Zaczęłam się też bać, że w każdym innym miejscu mogę być zaskoczona takim pomysłem na kolejną inwestycję, na przykład elektrownią atomową.

A jak oceniasz komunikację CPK z mieszkańcami i prowadzone konsultacje?

Musiały się odbyć i tyle. Mam wrażenie, że dostajemy od CPK gotowe odpowiedzi wklejone w jakiś schemat. Prowadzący te konsultacje nie byli przygotowani na pytania dotyczące trudności związanych z prowadzeniem inwestycji na tym terenie. To była tylko próba ugłaskania ludzi, mieliśmy być zadowoleni i czekać na pieniądze, ale czar prysł w momencie, jak usiłowaliśmy uzyskać jakiekolwiek informacje – okazało się, że CPK nie chce nam ich przekazać. Nie usłyszeliśmy żadnej konkretnej stawki, a o tym, jak przejmowanie nieruchomości wygląda w praktyce dowiadujemy się z Internetu od osób, które przystępują do programu dobrowolnych nabyć na terenach przeznaczonych pod lotnisko. To oni przekazują, że proponowane stawki nie są w żaden sposób atrakcyjne, przy czym nie mówimy tu o „dorabianiu się”, ale o odbudowaniu dotychczasowych warunków życiowych w innym miejscu.

Jakie teraz dominują w tobie emocje w związku z tą sytuacją? Złość?

Nie, już chyba nie czuję złości. Na początku byłam wściekła i przekonana, że krzykiem, emocjami wszystko osiągnę, że ta cała sytuacja jest tak absurdalna, że aż niemożliwa. W tym momencie to przeszło w stan depresyjny, jestem załamana. Nie wiem, co mogłabym jeszcze zrobić, żeby dotrzeć do decydentów i przekonać ich, by jeszcze raz, z głową i większą świadomością podeszli do planów realizacji budowy kolei – tak, by nie krzywdzić ludzi.

Mamy we Włocławku tereny przemysłowe, mamy tereny poza miejscami zabudowanymi – myślę, że gdyby ktoś naprawdę chciał zaplanować to rozsądnie, z uwzględnieniem głosów ludzi, to bylibyśmy w stanie pogodzić potrzebę rozwoju kraju i potrzeby mieszkańców.

Ta cała sytuacja tak mocno wpłynęła na poczucie naszej sprawczości i siły, że nie wiem, czy nie będę się bała w coś nowego inwestować. Straciłam kompletnie poczucie bezpieczeństwa. Wisimy w próżni i czekamy na przechylenie szali w jedną lub w drugą stronę. Chcę już po prostu tylko wiedzieć, na czym stoję.

waszej sytuacji ewentualne wywłaszczenie jawi się jako opcja dość optymistyczna. Gorzej będzie, jak tory będą biegły kilkanaście metrów od waszej działki i o żadnym wywłaszczeniu nie będzie mowy.

Tego to już sobie w ogóle nie wyobrażam. W takiej sytuacji zostaniemy z kawałkiem ziemi, który nie będzie miał absolutnie żadnej wartości. Będę się wtedy czuła tak oszukana, ze nawet nie potrafię tego opisać słowami. Najgorsze jednak jest to, że ta okolica znów na kolejnych wiele lat została napiętnowana. Ludzie będą pamiętali, że tutaj są plany na kolej, nawet jak ta inwestycja na razie nie powstanie lub w ogóle nie powstanie. Zostaliśmy mocno naznaczeni przez kolej.

Rozmawiała Joanna Borkowska 

ZOBACZ TEŻ: 

(J.B. )

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(59)

DD DNODD DNO

33 10

Jakie to jest żałosne. Dlaczego nie zrobicie wywiadów z osobami, które są zadowolone z budowy kolei? 18:04, 12.10.2023

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

DnoDno

5 12

Może dlatego, że nic na dorabianiu takich baranów jak ty nie stracisz! 18:21, 12.10.2023


JoJo

4 2

Chętnie zrobimy. Niech zgłoszą się do redakcji 19:16, 12.10.2023


Mistrz 13Mistrz 13

6 8

Następne dno artykuł dla baranow
Tak i tak kolej powstanie na to dostaną środki z uni możecie tylko sobie po szczekać nic więcej 🤣🤣🤣 22:03, 12.10.2023


reo

JasJas

25 1

NAZNACZENI PRZEZ KOLEI.. Jak widzę błąd w tytule to nie mam ochoty czytać dalej... 18:19, 12.10.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

A.R. A.R.

4 3

Nie czytaj, nie komentuj, zrób sobie aromatyczną kawę. Czasem wpływa kojąco. 21:20, 12.10.2023


!!!!!!?????!!!!!!?????

20 8

przecież te osoby są wybrańcami z góry wiedzą co mają powiedzieć i co DZIWNE ŻE PRZE CISZĄ WYBORCZĄ PRZED WYBORAMI jutro będzie NASTĘPNA OSOBA (GWIAZDA) 18:23, 12.10.2023

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

EdytaEdyta

6 6

A chcesz się spotkać? To udowodnię Ci, że nie! 18:31, 12.10.2023


ModzerowiakModzerowiak

5 4

Wykrzykniki I znaki zapytania. Proszę o podanie terminu spotkania. Osób na spotkaniu do rozmowy nie zabraknie. 18:40, 12.10.2023


MM

4 7

Proszę nie deprymować rangi cierpienia mieszkańców tych regionów . Proszę milczeć ! To koszmar co się ma zadziac
… trochę współczucia 20:17, 12.10.2023


sdsdssdsds

1 5

Modzerewsko Pisowska *%#)!& Ty jestes GWIAZDĄ gdy trzymasz w ryju pisiora kaczynskiego 00:50, 13.10.2023


DD POpaprańcyDD POpaprańcy

26 14

nikt ich nie okradł dostana takie pieniądze ze kupią następna działkę i starczy na pól domu pod autostradę tez ludzi nie pacyfikowano tylko wykupowano ziemie zacofańcy...... 18:30, 12.10.2023

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

OleOle

6 8

Doedukowac się trzeba, wywlaszczenia pod kolejni CPK działa na innych zasadach. 18:32, 12.10.2023


GgGg

5 7

I 10 lat mają czekać aż cpk im ziemię odkupi. Co za brak myślenia! 19:18, 12.10.2023


Bez problemowo Bez problemowo

23 10

To odkupią i gdzie indziej kupicie. Co za problem. 18:36, 12.10.2023

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

TerraTerra

2 4

A jak obok przejdzie to ile dostaną? 19:00, 12.10.2023


HhHh

8 8

Ty tak serio? Teraz maja czekać 10 lat na decyzję cpk czy odkupią czy nie? Co za brak wyobraźni, brak slow 19:17, 12.10.2023


A.R.A.R.

7 4

Problemem jest brak zrozumienia problemu. Czytając takie proste jak Twoje podpowiedzi, odnosi się wrażenie, że to piszą bezduszne cyborgi. 21:28, 12.10.2023


Znam się Znam się

22 11

To macie szczęście,że kupiliście teraz na tym zarobicie 18:37, 12.10.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Terre Terre

3 4

A jak przejdzie obok to ile zarobią? 18:59, 12.10.2023


bolobolo

16 11

dramat ,,,,, teraz kupisz sobie pięć takich działek , brak słów 19:19, 12.10.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

HiszkiHiszki

6 6

Brak wiedzy, ale jęzor długi, byle peplac 20:44, 12.10.2023


hhehehhehe

13 9

popaprańcy i zacofańcy-potomkowie tych co na czołgach z moskwy przybyli by nami rządzić
raz sierpem raz młotem w czerwoną hołotę 19:30, 12.10.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

a tymczasem a tymczasem

14 2

pan Krzysztof nadal nie ujawnił adresu miejskiej stacji paliw , mało tego indagowany o to przez przyszłego klienta PO prostu uciekł przed pytającym . 20:29, 12.10.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Dociekliwy Dociekliwy

14 5

Tak, tak. To przypadek że kolej będzie przechodzić przez ojcowiznę pani minister Anny Gembickiej 😂 20:51, 12.10.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Mistrz 13Mistrz 13

5 1

A kto to lub co to ta gębicka 🤣🤣🤣
06:04, 13.10.2023


DD sluchajDD sluchaj

17 7

To jest k... jakiś żart. Non stop artykuły pochwalne dla partii sprawującej władzę w mieście. Tylko pochwalne artykuły o KO i Lewicy. Mało tego, serial artykułów do wymiotów wręcz porażeni koleją czy jakoś tak...
Już w latach 70. była planowana nitka do Płocka kolei. Ale co Wy tam wiecie. Poza tym dzięki upadkowi przemysłu i braku władz lokalnych myślących pozwolono na terenach przemysłowych na budowę domów. Tak jak tym poniżej wału na domy... No cóż...
Teraz podobnie jak była Autostrada A1 następuje wykup i tyle. A wiecie ile jest potrąconych przez autostradę że tak to ujmę...

Zajmijcie się DD towarzyszu mobilna asfaltowanią, zajmijcie się składowiskiem odpadów i ich przetwarzanie na terenie nie jakiś domów ale osiedla Kazimierza Wielkiego, zajmijcie się spalarnią śmieci i transportem tychże przez osiedla do spalarnii, zajmij się może budowa planowaną wielkich magazynów logistycznych blisko bloków, itd.
Tylko najpierw DD wyjmijcie palce z d... I dokładnie obliżcie skoro do teraz nie czuje smrodu i obrzydzenia tego co robicie DD i ekipo! 21:05, 12.10.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Popieram.Popieram.

2 0

Ciekawe czy po wyborach będą kolejne odcinki? 09:25, 13.10.2023


Kukiełki Kukiełki

14 0

DD a co z zwlekaniem z wycena i wykupu wielu działek na terenie miasta przez UM na cele drogowe?

Wojtkowski nie odkupuje a ludzie nie mogą ani sprzedać ani się rozbudować i to nie trwa rok ale kilka lat albo i więcej! Należy natychmiast wykupić wszystkie działki w mieście gdzie ma iść jakas trasa Jadwiga albo Brzezinowana!

Tym się zajmij Bo Wojtkowskiego macie chyba w garści DD albo on Was. 21:09, 12.10.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DociekliwyyDociekliwyy

8 5

Tak budowa na szybko domu Radnego z pis też była przypadkowa i teraz przebiega przez niego kolej, a ludzie z boku nic nie winni dostaną rykoszetem tylko z mniejszym albo bez kosztem odszkodowania. 21:11, 12.10.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Januch Januch

14 4

Wręcz się modlę, aby to przechodziło przez naszą działkę. Mam porównanie jak było z A1, ci co mieli przebieg przez ich pola do dzisiaj mają kasę a domy nowe stoją, tak się obłowili. Chętnie odkupie jakiś dom lub działkę na linii przebiegu. 21:11, 12.10.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

EeeEee

5 1

Pani z artykułu pewnie też, gorzej jak obok 21:41, 12.10.2023


Doktur MarekDoktur Marek

11 3

Zastopować wszelkie inwestycje, A1 też zablokować.

Doktur Marek z Dąbia 21:13, 12.10.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Wloclawianin92Wloclawianin92

17 3

Przecież dostaną za tą działkę 5 razy tyle co zapłacili… czemu płaczą ? 21:34, 12.10.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

WekWek

6 10

A znasz temat czy tyle co myślisz? Trąbią że ludzi za psie pieniądze chcą wywłaszczać ale wiesz lepiej 21:40, 12.10.2023


Suweren xdSuweren xd

3 2

*%#)!& *%#)!& za Po tego nie było 23:55, 12.10.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

oleggolegg

0 4

ludzie, słyszeliście, że nasi naukowcy wynaleźli lek, który natychmiast zatrzymuje wypadanie włosów i rozpoczyna proces regeneracji. to naprawdę fajna rzecz, przeczytaj to sam------> https://mub.me/plcz 00:05, 13.10.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PKPPKP

13 3

Czyli przez jedną rodzinę inwestycja warta miliardy.Ma nie powstać.Ciekawe? 06:40, 13.10.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

GggGgg

3 7

Takich rodzin jest setki.
A poza tym poczytaj co oni mówią. Tu nie chodzi tylko o nich, ale o bezpieczeństwo nas wszystkich. Pomyśl z budową mostu na zalewie jest tak kretyński, że nie do obrony 07:51, 13.10.2023


POCIĄGPOCIĄG

9 3

TAK NIC NIE MA LUDZIE OGARNIJCIE SIĘ TRZEBA INWESTAĆ I BUDOWAC KONIEC I KROPKA 06:51, 13.10.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lollol

9 8

Tak dla szybkiej kolei 👍
Nie dla propagandy POpaprańców i DD
Pamiętajcie przy urnach .........................
PIS PO jedno zło, o Post-Komuchach nie warto wspominać. 07:00, 13.10.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

IwaIwa

5 8

Nie którzy ludzie za autostradę A1 do tej pory nie otrzymali pieniędzy. Więc o jakich pieniądzach mowa 07:49, 13.10.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Nie tylko kolejNie tylko kolej

2 5

Przydałby się jeszcze taki materiał o trasie średnicowej, której trasa przebiega m.in przez gminę Fabianki i przez którą wysiedleni mogą zostać mieszkańcy wielu wsi i osiedli mieszkalnych.... 08:16, 13.10.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DD ?DD ?

2 1

Kiedy przekształcicie niewygodne wpisy na nowy artykuł , albo kiedy POjawią się ,,naruchania leguraminu .......'' Jak to określa trafnie sąsiad ?
Chyba już czas najwyższy bo sPOnsor się zdenerwuje ! 08:44, 13.10.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DziałkaDziałka

5 0

Ja to nawet wziąłem kredyt z banku i kupiłem działkę w Siarzewie - też myślałem że będzie tam budowa zapory na Wiśle i się ustawię z rodziną bo dadzą mi odszkodowanie i mało z torbami nie poszedłem bo zeszło na obiecankach i wyszedłem na przygłupa. 09:13, 13.10.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

lol lol

2 0

Trzeba było czekać, to nie jest projekt który poszedł na półkę..
Ten stopień wodny jest dla Włocławka konieczny 09:51, 13.10.2023


O serialu i ...O serialu i ...

4 0

Pewne Państwo nowobogackie bardzo się dorobiło, a konkretnie to facet miał pieniądze ale wziął sobie laskę ze wsi, która miała wielkie chęci posiadania wszystkiego to jej wszystko dawał bo nie wniosła niczego. Trwało to małżeństwo aż do urodzenia dwójki dzieci dziewczynek najpierw jedna potem druga. Koleś nie myślał to wybrał sobie taką dziewczynę rodzice zmarli, został sam i jeszcze jego siostra która ostrzegała ale nic nie skutkowało wybrał sobie biedaczka na żonę, lata pokazały, po śmierci sowich rodziców, po obojętnym wręcz wrogim za prawdę do siostry został on żona i dwójką córek, dzisiaj się rozwodzą, zgadnijcie kto ma ten duży dom mnóstwo pieniędzy i najważniejsze teraz połowę a chce więcej biznesu?!?! Także trzeba myśleć inaczej będziecie mieć roz od albo wiecznie dojenie. Wybrał biedaczkę bo myślał życzeniowo. Dzisiaj on już nie musi myslec o CPK. Bo stracil dom już i oszczędności i biznes praktycznie. A to tylko jest jedna z bohaterek tego serialu tłoczonego dla gawiedzi przez DD... 10:23, 13.10.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Cd.Cd.

3 0

I prawdziwych historii tych którzy stracili naprawdę wszystko przez *%#)!& wybór kandydatki na żonę. Jeszcze płaci alimenty a nawet kochanki nie miał ani nie ma, tylko kobiecie się odwiedziło bo już ma wszystko wielki dom mnóstwo oszczędności a sama nic nie wniosła po nawet majtki w Triumphie mąż kupował nawet walizki bo nic nie wniosła ale musiała zaraz mieć markowe ciuchy bieliznę kawa to tylko z drogiego ekspresu ciekawe czy w swojej chatce na wsi też to miała.... Taka jest historia trudnych losów a teraz jedna z tych osób walczy o większą kasę z CPK i chce jeszcze zarobić więcej. 10:28, 13.10.2023


kanarqkanarq

2 4

Żałosny ten "kolejowy" serial, pisany pod POlityczne zamówienie. 10:31, 13.10.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kresekkresek

3 3

... a wystarczy zmodernizować linię kolejową Płock - Kutno. Taniej i bez protestów. 10:41, 13.10.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RobRob

2 4

ciemniaki z POmyj nie wiedzą że CPK powstanie i jest to uzgodnione z władzami USA to tyle w temacie. 13:13, 13.10.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

pipapipa

0 0

ty bys chcial zeby uzgadniali z ruskimi nie twoje doczekanie 13:10, 15.10.2023


NIEWYSPANYNIEWYSPANY

3 0

Morze zamieńcie kolej na NOCNY KLUB. Będzie cicho jak ta lala...czyli na ul.Slnej 13:41, 13.10.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

..

2 3

Dobrze wiedzieli co tam będzie byli dobrze poinformowani i szybko działali ciekawe czy wzięli na to kredycik
22:24, 13.10.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

TataraTatara

1 1

Ależ ty *%#)!& 11:36, 14.10.2023


rere

2 3

Pewnie liczą że czym głośniejsze protesty - będzie wyższa kasa odszkodowania za działkę 09:58, 14.10.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

tyyrrtyyrr

0 0

ludzie, słyszeliście, że nasi naukowcy wynaleźli lek, który natychmiast zatrzymuje wypadanie włosów i rozpoczyna proces regeneracji. to naprawdę fajna rzecz, przeczytaj to sam-------- https://mub.me/plcz 17:19, 14.10.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pytanie zasadnicze pytanie zasadnicze

1 0

Kto z UM personalnie podpisał plan zagospodarownia przestrzennego TEGO terenu zalewowego ?
Kto z UM personalnie podpisał tym ludziom zezwolenia na budowę domów ? Bo chyba nie są to samowole budowlane ?
08:44, 15.10.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pitulapitula

1 0

bedziesz mogla wsiasc na bufor i troche swiata zwiedzisz 13:03, 15.10.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%