W czasach, gdy wielu klientów chce mieć wszystko szybciej, taniej i lepiej, działy obsługi stoją przed nie lada wyzwaniem. Z jednej strony są konsumenci, którzy oczekują natychmiastowej odpowiedzi i pomocy, a z drugiej – konsultanci przeciążeni powtarzalnymi zadaniami i nadmiarem innych obowiązków. Jak sobie z tym poradzić? Rozwiązaniem problemu, na którym skorzystają zarówno klienci, jak i konsultanci, jest voicebot AI. Asystent głosowy zapewnia realne, nieprzerwane wsparcie dla call center. Nie tylko poprawia wyniki, ale także pomaga budować relacje z klientami.
Nowoczesny voicebot AI działa dokładnie tak, jak konsultant, czyli odbiera połączenia przychodzące, dzwoni do klientów z informacjami, przeprowadza ankiety oraz przyjmuje zgłoszenia. Jednak w przeciwieństwie do ludzi nie potrzebuje przerwy, nie choruje, nie bierze wolnego. Oprócz nieprzerwanej dostępności voicebot może również pochwalić się umiejętnością prowadzenia rozmowy odbiegającej od generycznych konwersacji, które jeszcze do niedawna były normą. Autorskie oprogramowanie do rozpoznawania intencji, wykorzystujące AI, sprawia, że rozmowa z inteligentnym asystentem przypomina pogawędkę z miłym, profesjonalnym człowiekiem.
To on przejmie na siebie najczęstsze sprawy, takie jak:
Efekt? Konsultanci zyskują przestrzeń na to, co naprawdę ważne – rozwiązywanie bardziej złożonych spraw i budowanie relacji z klientami.
Z badań Apifonica – firmy będącej twórcą voicebota – wynika, że dobrze zaprojektowany asystent głosowy jest w stanie rozwiązać samodzielnie nawet do 80% powtarzalnych spraw. Jest to możliwe, ponieważ działa natychmiast, obsługuje jednocześnie tysiące rozmów oraz nie zniechęca się, gdy klient jest niemiły.
Co istotne, voicebot nie tylko wyręcza pracowników działu obsługi w powtarzalnych czynnościach, ale także ich wspiera. Gdy sprawa wykracza poza jego kompetencje, przekazuje rozmowę do odpowiedniego człowieka, nie gubiąc kontekstu. Klient nie musi powtarzać wszystkiego od nowa – pracownik od razu wie, w jakiej sprawie dzwoni.
Wbrew obawom voicebot nie wypiera człowieka. Wręcz przeciwnie – tworzy warunki, w których człowiek może być obecny tam, gdzie naprawdę jest potrzebny.
Voicebot:
Dzięki temu klienci czują, że są traktowani poważnie, a nie jak kolejny numer w kolejce – a na tym właśnie polega budowanie relacji.
Tunel po remoncie, a tu taka niespodzianka
Oddział Polskiej Poczta ul.Zurawia nie dostarcza w terminie rachunków za energię elektryczną zmuszając mieszkańców do dokonywania dodatkowych opłat z tytułu przekroczenia terminu płatności. Opóźnienia wynoszą ponad 3 tygodnie . Kierownictwo tej placówki miszczace się przy ul. Okrzei nie przyjmuje telefonów. Może wyście ktoś się tym zainteresuje.
Mieszkanic
16:46, 2025-07-09
Fatalne wyniki egzaminu ósmoklasisty we Włocławku
Uczniowie Szkoły Podstawowej nr 10 osiągnęli znakomity wynik egzaminu z języka polskiego-72 % i zajęli 3.miejsce w mieście po Długoszu i Szkole Muzycznej.Brawo uczniowie i nauczyciele-dobra robota👍
Bogus
16:45, 2025-07-09
Ważna informacja dla pasażerów MPK we Włocławku!
A może to jest oznakowanie tras przygotowanych dla autobusów telekomunikacji miejskiej
do Novum
16:43, 2025-07-09
Tunel po remoncie, a tu taka niespodzianka
brak gruntu a przy takiej ilości tynku warto by było zatopić siatkę
edward
16:39, 2025-07-09