Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad nie uwzględniła stanowiska mieszkańców Włocławka. Choć miasto jasno opowiedziało się za jednym z wariantów przebiegu drogi ekspresowej S10, GDDKiA podjęła inną decyzję. Zdecydowano się na rozwiązanie, które nie uzyskało poparcia we Włocławku.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad opublikowała najnowsze informacje dotyczące przygotowań do budowy drogi ekspresowej S10.
Z raportu GDDKiA Oddział w Bydgoszczy wynika, że spośród czterech analizowanych wariantów przebiegu trasy, największe poparcie zyskał wariant nr 4 – to właśnie on został wskazany jako preferowany w większości gmin objętych inwestycją.
To kluczowa informacja dla mieszkańców Włocławka, przez którego teren będzie przebiegać nowa droga.
Choć wariant nr 4 zdobył największe uznanie w regionie, we Włocławku uzyskał jedynie średnie poparcie.
Jak czytamy w raporcie GDDKiA, "wpływ na to miała mobilizacja społeczności działkowców oraz mieszkańców Zadusznik, którzy wyrażali sprzeciw wobec tej koncepcji."
Warto przypomnieć, że w miejskich konsultacjach społecznych przeprowadzonych pod koniec 2024 roku, zdecydowana większość włocławian (spośród 1244 głosujących) opowiedziała się za wariantem W1, zakładającym budowę mostu w pobliżu Anwilu – z dala od osiedla Zazamcze.
To stanowisko zostało oficjalnie przekazane przez władze miasta GDDKiA jako preferowane przez Włocławek.
Mieszkańcy wskazywali m.in. na ryzyko hałasu, uciążliwości komunikacyjne oraz obawy o jakość życia w przypadku budowy mostu bliżej gęsto zabudowanych osiedli mieszkaniowych.
Mimo to, wariant nr 4 – będący kompromisowym połączeniem elementów wcześniejszych koncepcji – zyskał szersze poparcie regionalne i jest obecnie analizowany jako najpoważniejszy kandydat do realizacji.
Obecnie trwają prace nad Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowym (STEŚ) dla ok. 100 km nowej drogi S10 od autostrady A1 do przyszłej Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej.
Obejmują one również odcinek S50 i połączenie Płocka z S10 drogą krajową nr 60. W ramach tych prac prowadzone są analizy środowiskowe, konsultacje z mieszkańcami oraz przygotowania do złożenia wniosków o wydanie decyzji środowiskowej (DŚU).
Zakończono właśnie drugą turę spotkań informacyjnych, w tym dla części kujawsko-pomorskiej – spotkanie odbyło się w Bydgoszczy 11 czerwca br. Przedstawiono tam wyniki ponad 7000 ankiet oraz podsumowano preferencje lokalnych społeczności.
Wariant nr 4 nie został jeszcze ostatecznie zatwierdzony jako jedyny obowiązujący. Ostatecznego wyboru rekomendowanego przebiegu drogi dokona Komisja Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych (KOPI) działająca przy Generalnym Dyrektorze Dróg Krajowych i Autostrad. Zanim to nastąpi, odbędą się jeszcze posiedzenia zespołów eksperckich, które przeanalizują m.in. dane środowiskowe, społeczne i ekonomiczne.
Wniosek o wydanie decyzji środowiskowej ma zostać złożony na przełomie 2025 i 2026 roku. Dopiero po jej uzyskaniu rozpocznie się przygotowanie szczegółowej dokumentacji projektowej i procedury związane z wydaniem decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Budowa drogi ma szansę ruszyć dopiero po 2030 roku.
Właściciele nieruchomości, których tereny zostaną przejęte pod inwestycję, nie muszą podejmować żadnych działań – procedura odszkodowawcza zostanie wszczęta przez wojewodów z urzędu. Wysokość odszkodowania zostanie ustalona na podstawie operatów szacunkowych sporządzonych przez rzeczoznawców majątkowych powołanych przez wojewodę.
Choć włocławianie jasno opowiedzieli się za wariantem W1 (most w rejonie Anwilu), preferowanym przez władze miasta i popieranym z powodów środowiskowych i społecznych, to wariant nr 4 zyskał największe poparcie w skali całego regionu. Nie jest to jeszcze decyzja ostateczna, ale wszystko wskazuje na to, że to właśnie ten przebieg będzie rekomendowany do dalszych prac.
Dla mieszkańców Włocławka oznacza to, że temat przebiegu S10 wciąż jest otwarty, a głos lokalnej społeczności może jeszcze zostać wzięty pod uwagę w procesie oceny środowiskowej. GDDKiA zapowiada, że również na tym etapie zapewniony zostanie udział społeczeństwa – m.in. poprzez konsultacje społeczne prowadzone przez Regionalnych Dyrektorów Ochrony Środowiska.
ciekawy19:03, 26.06.2025
Poparcire regionu !?? A co z mieszkańcami Włocławka, najbardziej zainteresowanymi przebiegiem trasy ?
Ich zdanie się nie liczy ?
A kto to są mieszkańcy regionu ?!
To ja się pytam19:20, 26.06.2025
No to po co konsultacje z mieszkańcami Włocławka skoro nasz głos się nie liczy !!
Czyli niech sobie pogadają a my i tak zrobimy swoje ! Żenada !
Demokracja 19:29, 26.06.2025
Demokracja znowu zwyciężyła, haha. To po co w ogóle są te konsultacje śmieszne?
RE19:58, 26.06.2025
DEMOKRACJA WALCZĄCA
Uśmiechnięta 19:33, 26.06.2025
Jeśli rzeczoznawcami od odszkodowań będą najbardziej zacni eksperci Uśmiechniętej Polski - Roman Giertych i Jacek Murański, to już należy współczuć mieszkańcom. ❤️
Kkk20:26, 26.06.2025
Horala będzie
J.Stalin 19:39, 26.06.2025
Nieważne kto jak głosuje, ważne kto liczy glosy 🤣🤣
Jad 19:41, 26.06.2025
Tak samo wyglądają ankiety i konsultacje ogłaszane przez włocławskich urzędników, nikt nie zarzuci, że ich nie ma .
Notariusz 19:42, 26.06.2025
Mieszkańcy Regionu to tacy ludzie z wyobraźnią i przekonaniem, że Włocławek kiedyś podziękuję za tego „gamechanger’a”, który da kopa rozwojowego temu miastu. Włocławek potrzebuje spektakularnego „kopa rozwojowego” i W4 spełnia ten warunek GO!!!
Roman Giertych19:50, 26.06.2025
"Jaszczur" Olszański i bracia kamraci ukradli mieszkańcom konsultacje 🤣
haha20:46, 26.06.2025
S1 bedzie tam kolo tych nowych domow co pobudowali
dobrze wam tak c ew e l e ;-)
^^21:56, 26.06.2025
Spoko - nic nie będzie się budowało
, bo Kraj przez niecałe dwa lata został ogromnie zadłużony , budżet pusty a pieniendzy niema i nie bendzie
Ziom20:47, 26.06.2025
Jestem mieszkańcem regionu. I tylko wariant 1. Jak można wpuścić tranzyt do miasta?! Przecież to bzdura! Wszyscy robią obwodnicę a tu hałas i spaliny w miasto. Ładnie ktoś... posmarował any przebiegał most przez grunty
re Ziom21:47, 26.06.2025
Grunty a więc pola uprawne i łaki koryta rzeki Wisły od Warszawy po Gdańsk i tak na długie lata zostały skażone w wyniku katastrofy ekologicznej , gdyż koledzy z PO miliardy m3 fekalii spuściły do Wisły z oczyszczalni w Warszawie
Dobry wariant22:13, 26.06.2025
Jakie miasto? jak tam praktycznie same działki są i prawie zero zabudowań a jednoczesnie w miare blisko centrum to jest dobry wariant!
Likwidować ROD21:00, 26.06.2025
W końcu budy rod znikną, a okoliczni mieszkańcy za głosowanie na W1 dostaną w kość w postaci hałasu i smrodu 😊😊😊
Zxy21:20, 26.06.2025
Brawo GDDKiA. Nie będzie grupka malkontentów działkowców dyktować co dla mieszkańców lepsze. Jako mieszkaniec Zazamcza cieszę się z tej decyzji.
zdziwienie21:42, 26.06.2025
A dlaczego to mieliby brać PO-d uwagę jakieś proPOzycje czerwonego grodu
Likwidować ROD 22:18, 26.06.2025
Część z nich też głosowała na inne warianty niż w1
mk22:29, 26.06.2025
Toc kuku przed wyborami miał plan z mostem i to się pokrywa z tym wariantem co wygrał..
Inna sprawa 1 i 4 biegną podobnie tylko jeden leci na Inowrocławska a drugi dłuższą droga przecina zawisle i zazmacze.. więc nie wiem nawet co za pajace wybrali dłuższy wariant a co A tym idzie droższy.. gdzie tu na zawislu dodatkowo jest góra gdzie też już zrobi to dodatkowe koszty..
A ludzie którzy się cieszą że działki rod znikną to chyba mają nierówno pod kopułka delikatnie pisząc..
I tak jak ktoś napisal już ciekawe czy to w ogóle coś ruszy jak na nic kasy nie ma..
Trasa S3 ponoć nie płacą wykonawca, ciekawe jak będzie na S10 w trakcie budowy czy też kasy nie zobaczą..
Przecież ostatnio jak za szwaba budowali a1 to firmy popadały.. np hydrobudowa jak ładnie się im ułożyło...
Likwidować ROD22:37, 26.06.2025
Oj zakuło? :D
Wariant 1 jest prawie dwa razy droższy od pozostałych wariantów. Wystarczy się doinformować.
TYLKO WARIANT 4!
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu ddwloclawek.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
S10: GDDKiA nie posłuchała Włocławka! Zdecydowała po sw
Toc kuku przed wyborami miał plan z mostem i to się pokrywa z tym wariantem co wygrał.. Inna sprawa 1 i 4 biegną podobnie tylko jeden leci na Inowrocławska a drugi dłuższą droga przecina zawisle i zazmacze.. więc nie wiem nawet co za pajace wybrali dłuższy wariant a co A tym idzie droższy.. gdzie tu na zawislu dodatkowo jest góra gdzie też już zrobi to dodatkowe koszty.. A ludzie którzy się cieszą że działki rod znikną to chyba mają nierówno pod kopułka delikatnie pisząc.. I tak jak ktoś napisal już ciekawe czy to w ogóle coś ruszy jak na nic kasy nie ma.. Trasa S3 ponoć nie płacą wykonawca, ciekawe jak będzie na S10 w trakcie budowy czy też kasy nie zobaczą.. Przecież ostatnio jak za szwaba budowali a1 to firmy popadały.. np hydrobudowa jak ładnie się im ułożyło...
mk
22:29, 2025-06-26
Ambit Włocławek podjął decyzj
Tylko Igor Milicić może opanować ten bardak.
Tojwarzysz
22:25, 2025-06-26
Wiemy, kiedy wracają miejskie kąpieliska
o takich po prostu *%#)!& godzinach pracy basenów? Chyba nikt, kto ma dzieci. Chyba nikt, kto ma głowę na karku i choć by odrobinę oleum w niej. Szkoda dzieciaków w te wakacje. W Toruniu znają się i wiedzą, że godziny 10-18 są optymalne, ale u nas trzeba udawać, że się pracuje czyli zmieniać. Nieważne jak, nieważne co, byle zmienić. Jadymy do Torunia w wakacje.
Kto decyduje
22:22, 2025-06-26
Wielki finał Dni Włocławka 2025 już w ten weekend!
A jeden muzykant to może jest chory albo mocno osłabiony bo widać że występuje bez koszuli gdyż prawdopodobnie w ubraniu się bardzo poci
Osłabienie
22:16, 2025-06-26
3 0
Niestety na tym polega demokracja. Włocławek wolał Trzaskowskiego a prowincja Nawrockiego... tutaj podobnie.