Zamknij

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

00:00, 07.05.2021 artykuł sponsorowany

Głównym celem sprzedaży online jest jej wzrost. Samo prowadzenie sklepu internetowego nie wystarczy, należy podjąć odpowiednie kroki, by jak najlepiej wykorzystać potencjał swojej witryny e-commerce. Na szczęście, istnieją dziesiątki sposobów na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym, które można wdrożyć do swojej strategii. Zacznij zdobywać nowych klientów i sprawdź poniższy poradnik, w którym przedstawiamy kilka wskazówek.

Zainwestuj w przedstawienie produktów

Na samym początku zwróć uwagę na to, w jaki sposób przedstawiasz swoim klientom własne produkty. Biorąc po uwagę, jak ważny jest wygląd w stosunku do tego, jak postrzegamy rzeczy, oczywistym jest, że zdjęcia artykułów na stronie również oddziaływają na odwiedzających witrynę.

Niezależnie od tego, co sprzedajesz zadbaj o wysoką jakość zdjęć i materiałów wideo prezentowanych produktów - kiepsko oświetlone fotografie i małe miniatury zdecydowanie odpadają. Postaw na szeroką gamę obrazów prezentujące asortyment pod każdym kątem - każdy lubi widzieć, co kupuje. 

Ułatw zakupy użytkownikom mobilnym

Nie można zakładać, że witryna e-commerce jest przeznaczona wyłącznie dla klientów robiących zakupy na komputerze. Wyszukiwanie mobilne już dawno przyćmiło liczbę wyszukiwań na desktopie, dlatego jeśli nie chcesz zostawać w tyle za konkurencją, musisz zoptymalizować e-sklep pod kątem mobile. Spadek sprzedaży lub jej stagnacja może być spowodowana brakiem widoku responsywnego, dlatego klienci opuszczają sklep i przenoszą się gdzie indziej. Pomyśl o użytkownikach, którzy chętniej używają smartfona i tabletu - zrób wszystko, by kupowanie u Ciebie było łatwe. 

Zdobądź zaufanie klientów

Jeśli klienci nie ufają Twojej witrynie, nie zrobią tam zakupów. Spróbuj znaleźć przyczynę braku zaufania i weź pod uwagę kilka elementów. 

Certyfikat SSL

Certyfikaty SSL zapewniają, że witryna jest wiarygodna i potwierdza bezpieczeństwo szyfrowania danych, co zwiększa poziom zaufania u użytkowników. 

Opinie klientów

Zadowoleni użytkownicy będą zawsze bardziej opiniotwórczy niż najlepszy opis produktu, dlatego warto umożliwić im dodawanie opinii i recenzji, aby utwierdzić pozostałych klientów w przekonaniu, że dokonują właściwego wyboru. 

Treści wysokiej jakości 

Twórz treści, które są pomocne dla odwiedzających i będą dla nich materiałem informacyjnym, ale też źródłowym. Informacje tego typu zwiększają autorytet w oczach klientów, dlatego też pomagają zbudować zaufanie. 

Zapewnij jak najwięcej opcji płatności

Czy Twój sklep oferuje PayPal, ApplePay lub Google Pay? Oferując opcje płatności, które stają się coraz bardziej popularne, zwłaszcza na urządzeniach mobilnych, ułatwiasz użytkownikowi proces zakupu (a tym samym przekazanie pieniędzy do Twojego sklepu). Uwzględnienie wielu płatności na stronie jest czasochłonne, jednak klient musi mieć wybór - szczególnie w witrynach o dużym ruchu mobilnym. 

Oferuj więcej rabatów i darmowych opcji 

Wydarzenia specjalne jak np. święta czy urodziny to czas, w których ludzie chcą robić zakupy i wydawać więcej pieniędzy niż w inne dni, dlatego aktywne promowanie wyprzedaży czy specjalnych ofert to świetny sposób na zwiększenie sprzedaży. Jeśli jest coś, co możesz zrobić dla swoich klientów za darmo - zrób to. Kto nie lubi darmowych dodatków? Udostępniaj konsumentom próbne członkostwo, testery produktów, rabaty na kolejne zakupy czy bezpłatne wersje próbne oprogramowania. To nie tylko zachęta do kupowania więcej, ale i budowanie pozytywnego wizerunku firmy. 

Zapewnij wysoką jakość obsługi klienta

Nie zapominaj o swoich klientach - to oni są siłą napędową każdego sklepu internetowego. Im więcej uwagi im poświęcisz po tym, jak coś kupią, tym bardziej prawdopodobne, że wrócą do Ciebie ponownie, a nawet polecą znajomym. Musisz wchodzić z nimi w interakcję np. przepraszając ich za złą obsługę, pytając jak możesz im pomóc czy po prostu informując o stanie ich zamówienia. Podsumowanie zakupów, w tym ważne informacje o możliwości śledzenia przesyłki, jest jednym z ważniejszych elementów pozytywnego doświadczenia zakupowego, więc warto o niego zadbać. 

Testuj, sprawdzaj i analizuj różne strategie

Jeśli cele, które zostały wyznaczone dla sklepu internetowego nie zostają osiągnięte, należy dowiedzieć się, dlaczego i w którym miejscu zakupów użytkownicy rezygnują. Zapoznaj się z danymi analitycznymi i sprawdź, dlaczego akurat ta część procesu zniechęca do finalizacji zamówienia. Przetestuj różne wersje scenariuszy, by mieć więcej danych. Tym samym, wyrób w sobie nawyk regularnego testowania nowych możliwości, by sprawdzić, która z nich jest najbardziej skuteczna i przynosi pożądane rezultaty. 

To tylko kilka z pomysłów na wygenerowanie większej sprzedaży online. Jeśli chcesz dowiedzieć się jeszcze więcej o sposobach zwiększania ruchu w sklepie internetowym zajrzyj na Smartbuzz.pl. Pamiętaj, że wdrażanie zmian jest procesem stopniowym, dlatego zwiększenie liczby zamówień nie nastąpi w ciągu jednego czy dwóch dni, jednak z pewnością po czasie zauważysz znaczny wzrost zamówień i o to właśnie chodzi!

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%