Kompresor to urządzenie, które sprawdzi się nie tylko w warsztatach samochodowych i wulkanicznych do pompowania kół. Jest również używany w zakładach lakierniczych i wszędzie tam, gdzie stosowane jest malowanie ciśnieniowe. Jaki kompresor wybrać do zakładu lakierniczego?
Kompresory tłokowe to najczęściej wybierane rozwiązanie ze względu na to, że cena samego urządzenia jest znacznie niższa niż kompresora tłokowego. Jednak każdy z nas nie raz się przekonał, że co tanie, niekoniecznie najbardziej się opłaca.
Kompresory śrubowe są droższe, lecz mają wiele zalet, które są uzasadnieniem dla ich ceny.
Po pierwsze, ze względu na wydajność. Cykle pracy urządzeń śrubowych wynoszą nawet 100% wydajności, podczas gdy w przypadku urządzeń tłokowych to około 60% Ponadto kompresory tłokowe nie utrzymają nam danego stałego ciśnienia, a to często jest warunkiem niezbędnym do ciągłej pracy.
Po drugie, ekonomia. Relatywnie tańsze kompresory tłokowe sprzedają się najczęściej ze względu na cenę. Ich praca pochłania jednak więcej energii, są mniej trwałe i wytrzymałe oraz, jak już wspominaliśmy, mniej wydajne. Oszczędność przy tego typu urządzeniach jest więc wątpliwa.
Po trzecie, wytrzymałość. W przypadku tego typu sprężarek śrubowych wytrzymałość jest zdecydowanie wyższa niż w przypadku kompresorów tłokowych. W dużej mierze jest to rezultatem ich konstrukcji. Nie są wyposażone w tłoki czy pierścienie, elementy, które mogą ulec uszkodzeniu. Ponadto parametry kompresora śrubowego są znacznie wyższe niż kompresora tłokowego – pozwala to na bardziej intensywną eksploatację urządzenia śrubowego. Kompresory śrubowe mogą pracować z określonym ciśnieniem bez przerw, praktycznie cały czas. Ich średnia żywotność plasuje się na poziomie około 25000 godzin
Po czwarte, praca z nimi jest łatwiejsza i bardziej efektywna. Sprężarki śrubowe w postaci kompresorów umożliwiają precyzyjne ustawienie parametrów. Większość urządzeń wyposażona jest w panel sterujący. To za jego sprawą mamy możliwość łatwego ustawienia właściwości urządzenia.
Po piąte, kompresory śrubowe generują znacznie mniej ciepła, nawet o 35 stopni Celsjusza. Dzięki temu wewnętrzne podzespoły nie nagrzewają się aż tak intensywnie, co pozwala uniknąć ryzyka ich przegrzania. Powietrze produkowane przez kompresor śrubowy ma temperaturę zaledwie 10 stopni wyższą niż temperatura pomieszczenia, w którym jest zlokalizowane. Jest to duże ułatwienie w przypadku pracy w zakładzie lakierniczym, gdzie głównym celem jest nałożenie lakieru na powierzchnię karoserii samochodu. Niski punkt rosy to również jedna z istotnych przyczyn, dla których kompresory śrubowe wybierane są branży chemicznej, farmaceutycznej czy medycznej.
Po szóste, perfekcyjna czystość powietrza dzięki filtracji powietrza w kompresorach śrubowych. Dzięki temu w tego typu urządzeniach nie ma potrzeby stosowania dodatkowych elementów filtrujących bądź oczyszczających
Cichsza siódme, cicha praca. Kompresory śrubowe są cichsze niż kompresory tłokowe, co wpływa na komfort oraz kulturę pracy.
Jaki więc rodzaj kompresora wybrać do zakładu lakierniczego? Polecamy kompresor śrubowy!
Kraksy na obu łącznikach z A1. Rozbitych 6 samochodów
Kolejny wpis,drogi do a to pilna modernizacja.
Autostrada.
20:12, 2025-07-06
Wiele adresów bez prądu. Konkretna lista adresów
Prondem wybić ;-)
Jacol
20:00, 2025-07-06
Wiele adresów bez prądu. Konkretna lista adresów
uwaga miasto opanowaly latajace gwizdki !!! chmary ptaszysk !!!
Plaga egipska
19:53, 2025-07-06
Włocławianie korzystają z miejskich rowerów
Nie potrafie urochomić aplikacji , nie wskakuję mi płatność Niby z karty pobiera pobiera , w portfelu brak
senior
19:34, 2025-07-06