Od kilku miesięcy obserwujemy wzmożoną dyskusję na temat kontroli w autobusach MPK. Niektórzy pasażerowie wytykają niekompetencję pracowników firmy Rewizor, zaś inni wskazują na ich skuteczność. W ostatnim czasie jest nieco spokojniej.
W tym roku włocławscy policjanci udzielili pomocy kontrolerom 65 razy. Dane te nie dotyczą jedynie MPK, ale także innych środków komunikacji. Najczęściej słyszy się jednak o tych przypadkach, które zdarzają się u miejskiego przewoźnika.
Małgorzata Marczak, rzecznik prasowy Komendy Miejskiej Policji podaje, że zgłoszenia te dotyczą głównie ustalenia danych osoby, która podróżowała bez biletu. - Inne sytuacje są incydentalne - mówi rzecznik.
Jako przykład można tu podać chociażby sprawę, która podzieliła włocławian pod koniec marca. Osiemnastolatka pobiła wtedy brutalnie kobietę, która przeprowadzała kontrolę w autobusie MPK. Pisaliśmy o tym tutaj.
Do Referatu Publicznego Transportu Zbiorowego Urzędu Miasta wpływały liczne skargi na pracowników firmy Rewizor. W związku z tym zwolniono kilku kontrolerów.
- W ostatnim czasie liczba skarg zmniejszyła się o połowę. Pasażerowie głównie zgłaszają, że nie zdążyli skasować biletu, bo za wcześnie wyłączono kasowniki - mówi Anna Grabowska, kierownik Referatu Publicznego Transportu Zbiorowego.
Mniejsza liczba skarg jest także spowodowana zmianami przyjętymi przez Radę Miasta. Radni zmienili przepis, na który narzekali niepełnosprawni pasażerowie. Kontrolerzy bowiem oczekiwali od nich przedstawienia zaświadczenia o niepełnosprawności. Wiele osób miało przy sobie tylko legitymację, sypały się mandaty.
Po licznych spornych sytuacjach kontrolerów wyposażono w kamery i dyktafony, by mogli rejestrować te zdarzenia. Czy dzięki temu kontrole przebiegają teraz spokojniej?
- Nie słyszałem o tym, by od czasu wyposażenia kontrolerów w kamery i dyktafony były sytuacje sporne i by musieli oni z tego sprzętu korzystać - mówi Andrzej Sołtysiak, dyrektor wydziału Gospodarki Komunalnej.
Dyrektor podkreśla fakt, że w innych miastach skuteczne kontrole wpływają na ilość sprzedawanych biletów. U nas statystyki przygotowywane są dwa razy do roku. Wyniki za pierwszą połowę roku poznamy najpóźniej we wrześniu. Wtedy dowiemy się jak skuteczna jest firma Rewizor.
rumcajs nr1.14:43, 02.06.2014
5 4
To bardzo dobrze. Obie strony muszą się szanować a kontrolerzy są potrzebni- nie należy tego odbierać jak szykany. Media też dużo złego zrobiły bo samo nazewnictwo "kanary" jest mało pedagogiczne... 14:43, 02.06.2014
XXIwiek15:59, 02.06.2014
6 4
A kiedy bezłatna komunikacja miejska dla podatników którzy za nią płacą latami w swoich podatkach ? Kiedy likwidacja podwójnego opodatkowania p.t. ,,płatne parkowanie '' , wywóz śmieci , dowód osobisty , paszport ? My już za to wielokrotnie zapłaciliśmy w swoich podatkach !!! 15:59, 02.06.2014
mewa17:18, 02.06.2014
4 1
Nie ma 044 w autobusach 17:18, 02.06.2014
mola18:11, 02.06.2014
3 1
tak jak powyżej -myślę, że brak kontrolerki 044 spowodował mniejszą ilość skarg 18:11, 02.06.2014
DJ.SPEED18:52, 02.06.2014
3 1
R..... zwolnili to nie ma już skarg :D 18:52, 02.06.2014
pasażer21:47, 02.06.2014
10 1
R.... nadal pracuje i szaleje.Dziś w MMWloclawek jest artykuł(nawet na fb)jak to nie pozwoliła 10 latce skasowac biletu(zanim autobus ruszył z przystanku)tylko wypisała mandat.Nie wiedziała,ze wszystko nagrał monitoring w autobusie.Najpierw miałanr 39,póxniej 44 a teraz pewnie ma inny. Ciekawe czyja jest kochanka,ze tak jej w um bronią 21:47, 02.06.2014
pasażer10:27, 03.06.2014
1 0
To jest kawał s... 10:27, 03.06.2014
pasażer23:52, 03.06.2014
0 0
na kochankę ma za lichy wygląd,-ta biała czapeczka,kaloszki---super..........dzieciątko z góry popiera mamusię
23:52, 03.06.2014
xaxier00:07, 04.06.2014
0 0
tyle słyszę i czytam o r...... a nie wiem która to i jak wygląda.chyba jakiś VIP włocławski. 00:07, 04.06.2014